Gå til innhold

Visning til statsen vegvesen

Ranger emnet


Plixzard

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok det gjelder her som de fleste andre steder. Ærlighet varer lengst. Som det blir sagt her, så får man høre av Biltilsynet at de ber deg skrive et skriv/søknad hvor du legger frem alle planene du har, hvor du skal hente deler fra osv.

 

De vil enkelt og greit vite hva du skal gjøre før du gjør det. Hvis du gjør dette før du gjennomfører ombyggingen, så vet de hva du tenker og i mange tilfeller vil de være i stand til å gi deg noen tips på veien.

 

Dokumentering er også veldig bra. På denne måten sparer du de mye tid på å finne ut ting og tang. Hvis du i søknaden din argumenterer for ombyggingen din opp mot dokumentasjonen du legger med, så ser de hvordan du tenker og at du prøver å gjøre ombyggingen så ærlig og redelig som mulig.

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I akkurat det tilfellet var det nok ikke snakk om mer enn 12ccm.

Saa det nettopp. Var ikke klar over att det var produsert en 1950ccm wankel motor, ikke til Cosmo hvertfall. 13B-REW og 20B var vel de alternativene som de ble levert med fra 90 - 95? Men det kommer ann paa hvilken aarsmodell det er. 110hp kom i serie 1, men den var paa 982 ccm

 

Mazda Cosmo @ Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa det nettopp. Var ikke klar over att det var produsert en 1950ccm wankel motor, ikke til Cosmo hvertfall. 13B-REW og 20B var vel de alternativene som de ble levert med fra 90 - 95? Men det kommer ann paa hvilken aarsmodell det er. 110hp kom i serie 1, men den var paa 982 ccm

 

Mazda Cosmo @ Wikipedia

 

Tror ikke det handler så mye om det, men at han på biltilsynet rett og slett spurte han om både slagvolum og effekt:)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man trikse og lure får man regne med at det svir i mellom.

 

Men slagvolum blir litt feil å spørre etter i dette tilfellet vel? Skal man være vanskelig er det vel ikke noe videre slagvolum på en wankel... :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man trikse og lure får man regne med at det svir i mellom.

 

Men slagvolum blir litt feil å spørre etter i dette tilfellet vel? Skal man være vanskelig er det vel ikke noe videre slagvolum på en wankel... :D

Pr. def. er det jo det volumet som stemplet opptar mellom Oevre doedpunkt og nedre doedpunkt. (Sorry, har ikke norsk tastatur her... ;))

Paa en annen maate saa er det det maksimale volumet av forbrenningskammeret minus det minimale volumet av forbrenningskammeret, og det kan man jo maale paa en wankel ogsaa, selv om det er vanskeligere aa avgjore for mannen i gata naar det er max og min. Men det er mulig aa avgore "slagvolumet" paa en wankel motor.

 

Og jeg er enig, tar man sjansen paa aa lure noen, om det er tilsynet eller noen andre, saa maa man ta det som en mann hvis man blir tatt. Selv om det er synd at det skal vaere saann... Bedre uten avgifter.

 

Ser jo bare at bilprisene her i Chicago er litt under det som er i Norge... :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sier bare SKRIV UNDER JEG! http://www.opprop.no/opprop.php?id=bilbygging

 

Har hatt litt problemer med å finne forum og nettsider som det faktisk er folk på, så hjelp meg gjerne å spre denne linken over hvor enn dere måtte befinne dere på nettet. Når jeg føler det er nok skal jeg forsøke å få overlevert denne listen til alle de personene det måtte gjelde, men synes da vi skal ha en del underskrifter før det skjer. Ser litt dumt ut å komme med skarve 400 liksom :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått hørt at hvis man ønsker å bytte motor i bilen sin, altså sette inn en motor fra en annen modell enn den man har, så må man vise hele DELEBILEN med motor montert hos biltilsynet for identifikasjon.

 

Noe som har vært borti dette før?

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok bare tull!! Da blir det vanskelig med crate-engine. Hva med de da som kjøper bare motoren, og ikke en hel delebil, har ikke sjans de da?! Nei dette tror jeg ikke noe på!

 

Det var nettopp dette jeg tenkte på også.. Du får jo ikke kjøpt et chassis av et huggeri. De plukker jo ut motoren og klemmer chassiset flatt...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ring BT og spør om ditt og datt og ta det for en god fisk! Send inn en søknad om hva dere har tenkt å gjøre med bilen FØR prosjektet begynner. Dere har faktisk krav på et svar fra BT, og hvis det blir avslag, så skal det begrunnes! Et avslag kan også ankes helt opp til Vegdirektoratet.

Skal selv igang med denne prosessen nå, og har ikke tenkt å la BT sette kjepper i hjulene mine! :)

 

Hva er det du har søkt om da? motorbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår