WhipeOut Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Jeg tror nok det gjelder her som de fleste andre steder. Ærlighet varer lengst. Som det blir sagt her, så får man høre av Biltilsynet at de ber deg skrive et skriv/søknad hvor du legger frem alle planene du har, hvor du skal hente deler fra osv. De vil enkelt og greit vite hva du skal gjøre før du gjør det. Hvis du gjør dette før du gjennomfører ombyggingen, så vet de hva du tenker og i mange tilfeller vil de være i stand til å gi deg noen tips på veien. Dokumentering er også veldig bra. På denne måten sparer du de mye tid på å finne ut ting og tang. Hvis du i søknaden din argumenterer for ombyggingen din opp mot dokumentasjonen du legger med, så ser de hvordan du tenker og at du prøver å gjøre ombyggingen så ærlig og redelig som mulig. Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Det er nok noen volumkroner det er snakk om i tillegg... Fra 1308ccm til 1962ccm I akkurat det tilfellet var det nok ikke snakk om mer enn 12ccm. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 12ccm? 1962 - 1308 = 654ccm, Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 fra 1950 cm3 til 1962 cm3, eunus cosmos har 3skiva wankel, men har han narra dem med effekten da eller, er ikke de to eunus cosmo tatt inn på motorhistorisk grunnlag a? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ok. mybad.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 I akkurat det tilfellet var det nok ikke snakk om mer enn 12ccm. Saa det nettopp. Var ikke klar over att det var produsert en 1950ccm wankel motor, ikke til Cosmo hvertfall. 13B-REW og 20B var vel de alternativene som de ble levert med fra 90 - 95? Men det kommer ann paa hvilken aarsmodell det er. 110hp kom i serie 1, men den var paa 982 ccm Mazda Cosmo @ Wikipedia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Er ikke det, er på 1962 cm3 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Saa det nettopp. Var ikke klar over att det var produsert en 1950ccm wankel motor, ikke til Cosmo hvertfall. 13B-REW og 20B var vel de alternativene som de ble levert med fra 90 - 95? Men det kommer ann paa hvilken aarsmodell det er. 110hp kom i serie 1, men den var paa 982 ccm Mazda Cosmo @ Wikipedia Tror ikke det handler så mye om det, men at han på biltilsynet rett og slett spurte han om både slagvolum og effekt:) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Skal man trikse og lure får man regne med at det svir i mellom. Men slagvolum blir litt feil å spørre etter i dette tilfellet vel? Skal man være vanskelig er det vel ikke noe videre slagvolum på en wankel... :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Skal man trikse og lure får man regne med at det svir i mellom. Men slagvolum blir litt feil å spørre etter i dette tilfellet vel? Skal man være vanskelig er det vel ikke noe videre slagvolum på en wankel... :D Pr. def. er det jo det volumet som stemplet opptar mellom Oevre doedpunkt og nedre doedpunkt. (Sorry, har ikke norsk tastatur her... ;)) Paa en annen maate saa er det det maksimale volumet av forbrenningskammeret minus det minimale volumet av forbrenningskammeret, og det kan man jo maale paa en wankel ogsaa, selv om det er vanskeligere aa avgjore for mannen i gata naar det er max og min. Men det er mulig aa avgore "slagvolumet" paa en wankel motor. Og jeg er enig, tar man sjansen paa aa lure noen, om det er tilsynet eller noen andre, saa maa man ta det som en mann hvis man blir tatt. Selv om det er synd at det skal vaere saann... Bedre uten avgifter. Ser jo bare at bilprisene her i Chicago er litt under det som er i Norge... :well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Denominator Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Sier bare SKRIV UNDER JEG! http://www.opprop.no/opprop.php?id=bilbygging Har hatt litt problemer med å finne forum og nettsider som det faktisk er folk på, så hjelp meg gjerne å spre denne linken over hvor enn dere måtte befinne dere på nettet. Når jeg føler det er nok skal jeg forsøke å få overlevert denne listen til alle de personene det måtte gjelde, men synes da vi skal ha en del underskrifter før det skjer. Ser litt dumt ut å komme med skarve 400 liksom :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Jeg har nå fått hørt at hvis man ønsker å bytte motor i bilen sin, altså sette inn en motor fra en annen modell enn den man har, så må man vise hele DELEBILEN med motor montert hos biltilsynet for identifikasjon. Noe som har vært borti dette før? Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Denominator Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Dette er nok bare tull!! Da blir det vanskelig med crate-engine. Hva med de da som kjøper bare motoren, og ikke en hel delebil, har ikke sjans de da?! Nei dette tror jeg ikke noe på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Dette er nok bare tull!! Da blir det vanskelig med crate-engine. Hva med de da som kjøper bare motoren, og ikke en hel delebil, har ikke sjans de da?! Nei dette tror jeg ikke noe på! Det var nettopp dette jeg tenkte på også.. Du får jo ikke kjøpt et chassis av et huggeri. De plukker jo ut motoren og klemmer chassiset flatt... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Ikke ring BT og spør om ditt og datt og ta det for en god fisk! Send inn en søknad om hva dere har tenkt å gjøre med bilen FØR prosjektet begynner. Dere har faktisk krav på et svar fra BT, og hvis det blir avslag, så skal det begrunnes! Et avslag kan også ankes helt opp til Vegdirektoratet. Skal selv igang med denne prosessen nå, og har ikke tenkt å la BT sette kjepper i hjulene mine! :) Hva er det du har søkt om da? motorbytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.