Gå til innhold

200SX s14a på vinterføre?

Mazter

Anbefalte innlegg

Som det står i topic, hvordan er det å kjøre disse bilene på vinterføre? Vurderer blant andre en s14a til jeg skal kjøpe meg ny bil, men jeg er nødt til å kunne bruke bilen om vinteren og. Til info kan jeg fortelle at jeg bor i Oslo.. Så hvis det er noen som kan dele sine erfaringer og/eller kunnskaper rundt temaet ville det vært fint :thumb

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge på vinterføre. Kjørte s14a ifjor vinter, og gjør det også nå denne vinteren. Ifjor var den helt topp. Diffbremsen, og 55-45 vektfordeling gir grei framkommelighet, og bilen er helt sinnsyk å sladde med. Ligger kontrollert med sladd etter sladd. Problemet du får er at du kommer til å bruke penger på senking, eksosanlegg osv, og da får du brått litt problemer med bakkeklaringa. Jeg har nå hele 7 cm bakkeklaring under eksosanlegget, noe som er litt i minste laget, men det går. Har aldri kjørt meg fast med den, men det er klart, man tenker seg jo litt om før man drar ut i de værste snøfonnene. I Oslo skulle det ikke være noe problem. Kjørte en del der ifjor, og møtte ingen problemer. Varm og god er den også, og dugger lite på rutene.

Hadde vurdert å kjøpe meg vinterbil i år, men fant ut at det gikk så forferdelig dårlig, så jeg orka ikke. Kjør på, 200sx er en fin vinterbil.

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

S14a er rå på vinerføre..en kompis har s14a og er nå andre vintern han kjøre på vineren med den.. Og han bor jo da i harstad i troms.. mye snø og is og slafs hær.. græv sæ fram overalt..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. visst du lurer på en 200sx s14a så har jeg en til salgs. 99mod. svart. gått 123000km. litt modifisert. pris ca 230000. mvh Tommy Pedersen

Dersom det blir til at jeg går for en 200sx så skal jeg nok til Tyskland og hente, men takk for tilbudet:)

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider