Gå til innhold

Clarion ProAudio SRW8000 (32" sub)

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

jah!

Da har jeg kjøpt meg en Clarion ProAudio SRW8000 (32" sub).

dvs 80cm i diameter.

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/car/242_10/

der er bilder..

koster 18.900kr visstnok, men jeg kjøpte den brkt for 5.100kr

fikk 3dje plass i db drag.

en av tre i norge :)

ps. jeg kjøpte for show! hadde jeg gått for db, ahdde jeg tatt 2 x magma 12 og fått 146db.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

ps. jeg kjøpte for show! hadde jeg gått for db, ahdde jeg tatt 2 x magma 12 og fått 146db.

du virker som en ålreit kar,men å si noe sånt blir litt for dumt... hvor høyt du spiller,kommer an på MANGE faktorer.. ikke _bare_ åssen elementer du har.... kunne helt sikkert klart å spille 146 dB med en 12" biltema-subb også... dessuten er ikke 146 dB med 2 12" særlig høyt... ;)

og,"fikk 3dje plass i db drag"... kanskje det var bare 3 deltakere? ;)

MEN,den subben du har kjøpt virker litt artig... :)

får sikkert ikke all verden med punch-bass,men du får helt sikkert volvo'n til å skrangle... ;)

trykkammerkasse? volum? forsterker?

har du specs på den? S/T parametre?

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet kasse og slikt har _mye_ å si, men man klarer aldri 146db med biltema elementer :p uansett om man på en merkelig måte klarte å spillet høyt med biltema elementer, ahdde det vært stygg lyd.

biltema elementene spiller ikke på særlig lav hz.

magma er meget bra subber, det kan du ikke si noe på.

det er visst eneste som klarer 110db i 15hz. Jeg vet at menneskelig øre ikke kan høre lavere enn 20hz, men det sier jo noe om at det er bra saker! biltema subbene går vel ikke ned til 20hz? begynner vel på 30?

Jeg har sett på biltema subbene, såvel som hørt på dem. De må man jo bare le av. Det blir jo som Jamo VS JBL hifi høyttalere.

En jbl 6" spiller tusen ganger bedre enn en Jamo 8".

Jeg spiller sikekrt ikke like høyt med 32" som med en magma, men jeg kjøper den for show, som sagt.

Den er "bare" 1000w. Jeg vet den vil gå tregt, men må derfor kombineres med en mindre subb, som da skal ta høyere hz. Jeg må dele den på høyest 50hz. så jeg tenkte jeg kunne ha 10 eller 12" til de litt høyere hz.

Jeg får forresten sponset meg forsterker nå :-) så det var ikke noe dårlig kjøp av meg.

Jeg mener ikke denne 32" er verd 18.900kr i lyd, som den koster, men jeg mener den er verd 5.100kr som jeg gir for den brukt.

hadde den kostet 5.100kr ny, hadde jeg aldri kjøpt den.. Jeg kjøper den for den er spesiell, dyr og sjelden.

Dette er ikke et element man kjøper for "Lyd", det er et element man kjøper for "trykk". dvs det flytter så sinnsykt med luft at man skal visst kjenen at bakken rister utenfor bilen (leste reviews).

Dette var noe veldig rånete, som jeg måtte ha til min rånete bil :p

pengene skulle egentlig gått til hellakkering, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohm: 4

Effekt: 1000W max

Fs : 17 Hz / Qts : 0,4 / Vas : 312,9 L

Effektivitet : 97 dB/W/m.

litt mer dilldall: http://www.car-hifi.co.uk/clarion/itm00040.htm

minste kassevolum må være 117.7L, men jeg satser på ca. 300L.

tror jeg skal ha kasse som skrår seg oppover mot bagasjeluken.

hadde ikke fått dette inn i en golf vel? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...nei,største kasse som går i Golf (mk2 ihvertfall) er ca. 220-230 liter... (har prøvd!!) ;) :D

den subben der kombinert med en KRAFTIG forsterker og en såpass stor kasse som 300 liter bør kunne flytte litt luft det,ja... ;)

nei,jeg nekter ikke på at Magma sikkert er helt greie elementer,men det fins så utrolig mye annet bra også ;)

men husk at det er ikke "vits" i å ha større kasse enn Vas verdien til subben... da spiller den som om den skulle stått i friluft...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Jeg vet at menneskelig øre ikke kan høre lavere enn 20hz, men det sier jo noe om at det er bra saker! biltema subbene går vel ikke ned til 20hz? begynner vel på 30?

Gjør ingenting om du ikke hører lenger ned enn rundt 18Hz... Du føler lavere frekvenser på kroppen. Setter du på 10Hz kontinuerlig, på noe som klarer 10Hz, så blir du uvel. Hører det ikke men kroppen blir kvalm og uvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...