Gå til innhold

Lyden kutter, monterte nye høyttalere i går. (Tråder uten ordentlig topic slettes!)

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Monterte 2 nye Focal Polyglass 165 CV1 diskant høytalere i dørene framme igår. problemet mitt nå er at når jeg skrur lyden ett hakk opp så kutter hele anlegget helt ut i 2 sek, så spiller det i 2-3 sek og sånn fortsetter det helt til jeg skrur lyden ned til det laveste igjen!

Siden jeg mangler iso kabel til å montere Focal høytalerne til cd/dvd spilleren så kjører jeg hele anlegget på forsterkern.

Jeg har 2*10" alpine Icefire 225 bassere(Gadd rett og slett ikke å snu hele kassa for å se hva det ordentlige navnet er, men ett Lite Bilde her: http://www.magnitola.ru/images/thumb/Mac_audio_icefire_225.gif ), 6*9 alpine hatte hylle høytalere(usikker på hvor mye watt det er, men tror det er 240-340w)og focal diskantene.

Spiller alt på en Alpine Mrp-f240 360w forsterker.

Er det batteriet som er dårlig? eller klarer rett og slett ikke forsterkern og spille allt sammen?Har grov sjekket etter om noen av ledningene sitter løst, men jeg så ingen som satt noe særlig løst.. Ledningene fra batteriet til forsterkern er 24mm tjukke, ledningene til høytalerene i hatt hylla og til basserene er vel 2.5mm(ikke sikker), og ledningene til focal diskantene er 1.5mm..

Dvd/cd spilleren er jubileums modellen fra Lava electronics, med 7" løs skjerm osv.

VELDIG takknemlig for svar..begynner å bli litt dritt lei av å ikke ha god lyden der mer..

Edit: det høres altså ut som det er en CD som hakker, men jeg har testa alle cdene som ligger i bilen, og alle "hakker".

Lyden er ikke sånn i førsten, men etter at jeg har spillt sanger i 1 min ca. så begynner "hakkinga"

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte 2 nye Focal Polyglass 165 CV1 diskant høytalere i dørene framme igår. problemet mitt nå er at når jeg skrur lyden ett hakk opp så kutter hele anlegget helt ut i 2 sek, så spiller det i 2-3 sek og sånn fortsetter det helt til jeg skrur lyden ned til det laveste igjen!

Siden jeg mangler iso kabel til å montere Focal høytalerne til cd/dvd spilleren så kjører jeg hele anlegget på forsterkern.

Jeg har 2*10" alpine Icefire 225 bassere, 6*9 alpine hatte hylle høytalere(usikker på hvor mye watt det er, men tror det er 240-340w)og focal diskantene.

Er det batteriet som er dårlig? eller klarer rett og slett ikke forsterkern og spille allt sammen?Har grov sjekket etter om noen av ledningene sitter løst, men jeg så ingen som satt noe særlig løst.. Ledningene fra batteriet til forsterkern er 24mm tjukke, ledningene til høytalerene i hatt hylla og til basserene er vel 2.5mm(ikke sikker), og ledningene til focal diskantene er 1.5mm..

Dvd/cd spilleren er jubileums modellen fra Lava electronics, med 7" løs skjerm osv.

VELDIG takknemlig for svar..begynner å bli litt dritt lei av å ikke ha god lyden der mer..

Edit: det høres altså ut som det er en CD som hakker, men jeg har testa alle cdene som ligger i bilen, og alle "hakker".

Lyden er ikke sånn i førsten, men etter at jeg har spillt sanger i 1 min ca. så begynner "hakkinga"

Har du sjekket alle jordingpunktene om de er bra nok?

Du kan også prøve å måle hvor høy spenning det er på batteriet når det lader(motoren er i gang) og hvor høy spenning det er når motoren er av. Kan være forsterkeren som kutter ved for lav spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2*10" alpine Icefire 225 bassere(Gadd rett og slett ikke å snu hele kassa for å se hva det ordentlige navnet er, men ett Lite Bilde her: http://www.magnitola.ru/images/thumb/Mac_audio_icefire_225.gif ), 6*9 alpine hatte hylle høytalere(usikker på hvor mye watt det er, men tror det er 240-340w)og focal diskantene.

Ser du kommer fra Fredrikstad si til meg vist du ikke får noe ordning på det. Så fikser vi det.

michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forsterkeren din er på hele tiden, selv under hakkingen. Vil jeg tro det er cd/dvd enheten problemet ligger hos. Sjekk alle kablene til cdspillern, det er viktig at alle har god kontakt. Fikk ikke helt med meg hvordan du koblet høytalerne, er sub, 6x9 og focal høytalerne kobla på den ene 4-kanalern?

btw: heter du glenn? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller den på lavt volum eller kutter den da også`?

Har vært borte dette noen ganger før, kan komme av at en av lederne til høytalerelementene er koblet til jord, eller at noen leder fra + og - på høytalerledningene gnisser sammen...

De gangene jeg har vært borti dette så har den spilt på lavt volum men ikke med litt "trykk"...

2000 - BMW 320i

2003 - KTM 525 EXC

1976 - Ford Taunus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Fannt det ut ja, den ene høytaleren var koblet feil til forsterkern..skulle ikke vært lov å gjort en så simpel feil :P så jeg koblet opp alt på nytt, så det spiller bra nå ja.

Er det noen som har en forsterker til salgs her for en billig penge?må ha en til å drive høytalerene med, fordi bassen blir spilt like høyt på høytalerene som den gjør på basserene.. jeg skal ikke ha noe bass på høytalerene, så da trengs det ny forsterker!

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt det ut ja, den ene høytaleren var koblet feil til forsterkern..skulle ikke vært lov å gjort en så simpel feil :P så jeg koblet opp alt på nytt, så det spiller bra nå ja.

Er det noen som har en forsterker til salgs her for en billig penge?må ha en til å drive høytalerene med, fordi bassen blir spilt like høyt på høytalerene som den gjør på basserene.. jeg skal ikke ha noe bass på høytalerene, så da trengs det ny forsterker!

Har en nesten ny to kanaler til 1000kr (Kicker KX100.2)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte søsteren min sin gas forsterker istad, allt skal være riktig koblet(remote kabler, strøm kabler og jording).

Når jeg skrur på tenninga på bilen, så lyser forsterkern som den skal når den står på, men når jeg skrur på selve Cd spilleren så skrur den seg av(står i protection eller noe sånnt, rødt lyser det ihvertfall) noen som vet hva som kan være galt?gadd rett og slett ikke å stå ute i mørket nå og prøve koble osv. så jeg venter med det til imorra.

Forsterkeren skal brukes til høytalerene, og er en GAS Alpha X4, dritt forsterker ja, men holder nok til høytalerene mine.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke broblem med batteriet, ettersom batteriet har 0 problem med å drive dette. Aner ikke hvordan komponenter det er prat om her, men hvis batteriet er dårlig vil du merke det på at lysene dine avtar litt når du skrur opp. På lavt volum er det ingen ting som drar noe serlig med strøm.

Lite strøm vil nok uansett ikke føre til at forsterker'n går i protect.

Gå over alle koblinger og sjekk at alt sammen sitter som helvete. Ingen ting skal sitte løst med andre ord! ;)

Jording kan også være en god grunn til at dette skjer. Prøv enten med nye jordingspunkt, eller puss litt på de du har fra før. :)

Men uansett vil jeg på det sterkeste annbefale en kondensator inni dette oppsettet ditt, ettersom du vil få MYE bedre bass. Strømmen har et stykke å vandre slik det er nå, og da er det lett at bass-forsterkeren ikke får så mye strøm som den har lyst på, akkurat når den har lyst på det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stod å pusset lenge istad, men er jo ett helvette å komme til, så jeg får pusse mer på jordings punktet imorra, og se om noe skjer=)

gikk foressten over allt av ledninger istad med prøve lampe, allt var i orden, så det kan vel ikke være noe annet enn jordinga da..

Takk for svar=)

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider