Gå til innhold

Biltema og kvalitet?

Ranger emnet

Sperstad

Anbefalte innlegg

Som alle vet selger Biltema litt av hvert til meget akseptable priser. Man kan mange ganger begynne å lure på kvaliteten på det en kjøper.

Personlig er det noen ting eg ikke kjøper der (som diverse motor og bremsedeler).

Men nå har det seg slik att eg skulle invistert i litt utstyr til mitt nye verksted.

Følgende utstyr skal handles inn:

-Sveise apperat (både automat og elektrode)

-Kompressor (oljefri på 1,5 hk. Nr. 2 i katalogen)

-Garasjejekk

-Bukker

-Lakksprøyte (den dyreste)

-Sandblåser pistol og sand

-Glassfiber og polyester

-Pussemaskin (den som er på tilbud)

Er det noen som har erfaringer med noe av dette utstyret fra Biltema.

Er kvaliteten på sveiseapperat, komressor og lakksprøyten bra?

Lakksprøyten skal brukes til lakkering av bil, og må derfor vere bra. Er den bra nok til å lakkere biler?

Kom med "Biltema råd" og "Biltema erfaringer"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Biltema verktøy er helt greit. Har stort sett gode erfaringer og har en hel haug selv :) men har et par komentarer til lista di:

Sveiseapparatene fungerer helt greit, men er jo ganske lett å få tak i et brukt og billigere et.

Den "oransje" jekken er meget bra!

1.5hk kompressor? Da kan du like godt la være å kjøpe luftverktøyet. Tror jeg ville kjøpt en av de større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle klippe en høyttalerkabel med en biltema avbiter-tang (type passe stor) en gang... kabelen holdt,avbiter'n knakk! :D:D:D:D:D

har kjøpt en del skrujern o.l. på biltema... har ikke BARE bra erfaringer,akkurat! ;)

men,det var kanskje ikke sånt utstyr du spurte om...så....

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verktøyet som har 10 års garanti duger! Har prøvd det selv i noen år nå og er meget fornøyd.

Resten av verktøyet er stort sett jallar... ligg unna det :-|

Kompressorene til Biltema er helt grei, men du kan glemme sandblåse og bruke verktøy med den minikompressoren du har valgt. Da trenger du en langt større..

Elektrisk verktøy fra Biltema bør du holde deg unna. De er ikke laget for å brukes, alt i dem er av billigeste sort og varer ikke lenge. Skal du ha noe elektrisk verktøy, kjøp Hitatchi, Makita, Metabo, Hilti mm.. da får du profesjonelt utstyr som faktisk kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sånt mange delers 10års garanti sett her, og knekte to overganger/forlengere med litt vold da jeg skulle løsne på noen hjulbolter som noen hadde satt for hardt fast.. Ellerst virker settet ok.. Men man får vel det man betaler for uansett da..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!

Tror eg kommer til å kjøpe alt utstyret der, bortsett fra sveiseapperat.

Eg bør kanskje kjøpe en større kompressor ja, men dei største er ikke oljefrie. Og det er jo en fordel når en skall lakke, vil ikke ha olje i lakken.

Sveiseapperat kan eg jo kjøpe brukt ja, er det noen som har ett brukbart MIG/MAG apperat til en billig penge så send meg en mail, osperstad@hotmail.com

Men hvordan er kvaliteten på "Record 2000" lakksprøyten som Biltema selger? Kan den brukes til professonel lakkering av bil karosseri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe poeng å velge den lille kompressoren bare fordi den er oljefri og du skal bruke den til lakkering. Kjøp en noe større kompressor (med oljesmøring) og kjøp til et filter med vannutskiller (tar det meste av olja også).

Den lille kompressoren vil mest sannsynlig ikke holde til litt større lakkjobber heller, og det er utrolig kjedelig (og negativt for resultatet) å måtte stå å vente på at kompressoren skal hente seg opp igjen ;)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lakksprøyta til ca 300,- og du skal lakkere endel, som skal se bra ut bør du styre unna.

Kameraten min lakkerer endel og har kjøpt flere slike og han syntes den slutter å mate bra etter noen lakkeringer. Enda han bruker sånn ca 30 min på rense den hver gang.

Til grunning av stålkonstruksjoner osv, er den helt gull.

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakksprøyten eg har planer om å kjøpe er "Record 2000", det er den dyreste lakksprøyten som Biltema selger. Holder den til proff lakking?

Hvis ikke, er det noen som kan anbefale en annen lakksprøyte som ikke koster skjorta, men som kan brukes til professionel bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå blitt anbefalt å kjøpe ESAB Original Mig 150A sveiseapperat. Her får en vist mest for pengene i følge kjennerne:)

Apperatet ligger på http://www.jula.se , noen som har erfaringer med dette apperatet?

Det anbefales å ikke sveise aluminium med dette apperatet, som er litt synd. Finnes det andre apperater av samme kvalitet og pris som en kan sveise aluminium med også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltemas verktøy er helt supert, så lenge du kjøper noen litt dyrere... en kan ikke forvente at et verktøysett med 600 deler til 50Kr skal vare livet ut... hvis du bruker det:D :D

Du får som regel det du betaler for... uansett... verktøyet med 10 års garanti koster jo mer enn det uten...

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bukkene på biltema bøyer seg og knekker. Koster bare 30kr mer for skikkelige bukker på Torshov Bilrekvisita - mye bedre kvalitet. Da mener jeg MYE!

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

De bukkene på biltema bøyer seg og knekker. Koster bare 30kr mer for skikkelige bukker på Torshov Bilrekvisita - mye bedre kvalitet. Da mener jeg MYE!

Det er sant..

Vi har (hadde) noen bukker av den kraftigste typen biltema selger, de seig sammen av at vi plasserte fronten på en van oppå 2 av dem, dårlige saker, og direkte farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider