Hot Rod Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Sperstad Har nå blitt anbefalt å kjøpe ESAB Original Mig 150A sveiseapperat. Her får en vist mest for pengene i følge kjennerne:) Apperatet ligger på http://www.jula.se , noen som har erfaringer med dette apperatet? Det anbefales å ikke sveise aluminium med dette apperatet, som er litt synd. Finnes det andre apperater av samme kvalitet og pris som en kan sveise aluminium med også? Det er helt konge. Har holdt på halvannet år på kveldstid nå med et hotrodprosjekt ikke tt eneste problem. Når det gjelder sandblåsing må du ha noe som leverer 400L/min. Se forøvrig i Biltemakatalogen så står det luftforbruk på sandblåseutstyret. Jeg har en kompressor som leverer ca 200L/min 2,8 hkr og har 50L tank. Den holder til hobbybruk, men ville nok gått for en større om jeg skulle kjøpt på nytt. Husk at det er to luftverdier som blir oppgitt. Du skal se på den LAVESTE av de to. Den høyere verdien er teoretisk. De billigste kompressorene jeg har sett leveres av et firma som heter Moe & Co i Bergen. De har ofte en helside med gul bakgrunn i div postordrekataloger, Vi Menn osv. De har ikke hjemmeside. Min far har kjøpt litt småverktøyer der og det har vært kjente merker og god kvalitet. Vet ikke hvilket merke kompressorene hans er av. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Biltema er helt OK verktøy syns jeg, har et pipe sett som jeg kjøpte i 4-5 år siden og de h ar blitt brukt så å si hver dag og de er ikke slitt engang.. .. tror hele settet kosta 200 kr eller.no superbillig iallefall. Veit ikke åssen de er på elektroniske ting og tang.. der kjøre jeg Würt!! Würt er KVALITET tversj igjennom uansett :D Men biltema er faktisk på høyde med visste ting mener nå jeg.. iallefall når du tar PRIS i betrakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperstad Skrevet Mai 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Er egentlig mere gira på å kjøpe Telmig 150/1 Turbo siden produsent og forhandleren påstår att en kan sveise aluminium med den. Er Telmig bedre til å sveise alu. med en Esab? Noen andre som vil komme med anbefalinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 En ting jeg har lurt litt på. Er det mulig å ta av glasset på de forskjellige målerne til biltema? Ser så fælt ut med store biltema-bokstaver, og måten de har laga feks "Oil/kg" på..bedre å lage noe man sjøl liker.. :) noen som har erfaringer med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg