Gå til innhold

maggvaardal: Kadett C - Prosjekt (

Ranger emnet

maggvaardal

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten slenge ut en enkel tråd om den ene bilen min, som jeg da har begynt på, og har da kommet ganske langt på! Denne bilen skulle da igrunnen vere ganske rustfri, i følge selger, men det skulle vise seg å vere litt mer en jeg trodde! Bilen er en 1600s, som det er satt i en 2.0cih motor, og godkjent med dette(2.0E) dette var i 1999, da den ble totalt plukket og sveiset første gangen! Den er senket 40mm, og har 2.5" eksos. Felgene som står på på bildet er noen ats felger, som er lakkert !#%% stygt, tenkt på å lakkere dem hvite.

Her er da et bilde av slik den så ut rett etter henting!

PIC_0427.jpg

her er den stapt inn i den stooore og romslige garasjen til gamlingen! Der spoileren er tatt av!

PIC_0429.jpg

PIC_0428.jpg

her har jeg da begynt på å demontere dashbordet med tilbehør. Håper jeg er oppegående når jeg skal sette dette sammen igjen. For nå har jeg ikke peil på hvor mange av delene skal. Men med litt "hode" så må det gå!

PIC_0430.jpg

Her er da fra baksetet, ikke noe farlig rust, bare lett overflate rust!

PIC_0431.jpg

Høyre innerskjerm, renska for tectyl og drit, og slipt blankt med stålbørste osv.

PIC_0460.jpg

PIC_0458.jpg

Her var det eneste rusta som viste på "utsiden" av bilen!

PIC_0474.jpg

Dette bildet er venstre side, det var ganske likt på høyre, bare her måtte jeg sveise inn en 3-4kvadratcm med stål. Gikk over med stålbørste her også..

PIC_0454.jpg

Her er gulvet, det var ikke så galt! Viss dere ser litt etter, vil dere se en sprekkdannelse ved det ene setefestet! Så der ble det sveist en del!

Det var sveist fra før her, men det tok jeg om igjen. Totalt sveiste jeg inn 4 plater i gulvet.

PIC_0450.jpg

PIC_0482.jpg

PIC_0489.jpg

Bagasjeromslåsen var også "jesen" denne var helt laus, pga helt vekkrusta kant oppe ved "opningen." så her måtte jeg lage et par plater! Først skar jeg bort all rusta, la i nye plater, på samme måte som det var gjort originalt.

PIC_0491.jpg

Ferdig golv i bilen. Først slipt reint, så to strøk med "corroless rustkiller?" så 3 strøk med denne fengende fargen!! samme prosedyre når det gjelder grunning på skjermene (og ellers overalt som ikke vil vise).

PIC_0492.jpg

vet jeg har flere bilder osv, men finner de ikke :/ som dere sikkert muligens ser på noen av bildene, er ordenen min ganske bad. Men jeg mener jeg skal ha system i rotet!! men men Dette var iallefall en begynnelse! Orker ikke stresse med datan for å få vridd bildene, så heller vri på hue! Og jeg vet at bildene er store, blir irritert selv pga det.. men men...

Mvh

Magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett! Bra at flere legger ut kadett c prosjekter :P Var fin de bøyene i plata i gulvet der. Hva bøyde du med?

Hei, ja kadett er en grombil, og de ruster på std plasser :D men denne her hadde ikke rustet bak i hjulbuene osv :) Når jeg bøyde til plata laga jeg en mal med ståltråd, ambolt og probanbrenner, funket fjell :D men var LITT arbeid kan du si!! satser på lakkering om en mnd lr noe, vet ikke helt. Søstera mi fixxer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fett prosjekt, hehe sliter med samme greia litt, jeg.. Får jeg alt på plass igjen? :wonder

Den Corroless Rustkiller, ble det orange? Blir burgunder hos meg... Hmmm... Vel, iallfall, lykke til med prosjektet. Fin tråd. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fett prosjekt, hehe sliter med samme greia litt, jeg.. Får jeg alt på plass igjen? :wonder

Den Corroless Rustkiller, ble det orange? Blir burgunder hos meg... Hmmm... Vel, iallfall, lykke til med prosjektet. Fin tråd. :)

Den er ikke orrange nei, den er sånn brun ting ja, det er bare den flotte "oppå" malinga mi som er såå fin :D hehe, i dag har jeg hatt av radiatoren og skifta en simmerring, har også malt litt mer med både corroless og den flotte orrange malinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke orrange nei, den er sånn brun ting ja, det er bare den flotte "oppå" malinga mi som er såå fin :D hehe, i dag har jeg hatt av radiatoren og skifta en simmerring, har også malt litt mer med både corroless og den flotte orrange malinga

Skal bli tider når vi skal ut og børne i Raketten din magnus!

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir det bjørn, det er noe annet en kose ascona c'en din eller hva, men, han du vett må snart få prøva 360en din!! haheaeh?

Asconaen jeg har nå skal brukes opp og kastes!

Prøving av 360en? :P Selfølgelig!

Du veit du har søt bil, sveis mer rust og sett i en kvassere motor !

En ting til, ta og legg opp masse bilder! Tror jeg må komme oppom en dag og se på kadett`n!

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ut! :) Måtte arbeidslysten være med deg.

arbeidslysten funker enda den, tenker kun på å få denne "driten" ferdi, slik jeg kan begynne på den andre, som jeg da skal gjøre ALT på.. trenger bare lån først :D å det er jo tiltak å få når jeg ikke har fast inntekt!! prøve å få "studie lån." hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lufta bremser i dag, så var det sånn slekt drit! :S så i mårå skal eg ta ut girkassen å kjike på lekkasje, muligens sette på skjermer, ta av dører osv til lakkeringa, vet ikke, får se, minker på arbeidet som må gjøres nå!! ;D ti får du heim prosjekt dudå bjørn?!!

mvh

magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider