Fiat 131 acing Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Hei. har akkurat kjøpt en -94 mod Passat stv. Tdi som jeg har et lite problem med. Bilen har gått 185000km og det er akkurat tatt storservice med reg.reim bytte på den. Problemet dukker opp når jeg har skikkelig pådrag og full lading. Det er akkurat som om bilen gir seg i korte øyeblikk, får en litt rykkete gange og småfjusking. Dukker opp fra ca 2700 o/min og oppover. Har klagd på dette på verkstedet jeg kjøpte bilen, men dem har ikke funnet feilen enda. Jeg trodde først det var dieselpumpa som var satt litt feil etter reg.reim bytte, men dette har dem sjekket og fant ikke noe feil. Er det noen som har vært bort i noe lignende og som vet hva det kan være? Har prøvd med dyserens nå uten noe bedring. Gir meg ikke før dem får fikset dette da. Er ikke kjøpt på merkeverksted, så de hadde ikke så mye erfaring med VW, men det er ett "seriøst" firma iallefall. :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 hmm. faderen sin 98 tdi hadde fått ødelagt en eller annen ventil på innsuget en plass som ga det der symptomet Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Skikkelig irriterende iallefall. Får ikke ordentlig drag i bilen når den er sånn. Forbikjøringer går jo ikke akkurat like lett som man tror alltid. Spørs om jeg må innom et VAG verksted å få dem til å finne feilen kansje. Du husker ikke hvilken del som var gåen på bilen til far din vel? Vet ikke om luftmengdemåleren kan gi sånnt utslag? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Jeg skal spørre. Tviler han husker. Nå har han en 2005 3BGII 130hk 4m PD som fusker. De har hatt han inne 4 ganger å enda ikke god den bilen. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Irriterende å dra fram og tilbake uten at bilen blir noe bedre da. Virker som om den er enda værre nå når det er -20 ute også...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Da har jeg hatt bilen på merkeverksted uten at det hjalp, fannt ingen feil de heller. Noen som vet hvordan bilen reagerer om katalysatoren begynner å bli tett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 vet hvorden de reagerer med tett kat på bensinmoterer... Går dårlig på tomgang om den går i det heletatt.. Også er den vanskelig å ruse. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Da er det sansynligvis ikke det som er feil på min. skal prøve å skifte dieselfilter nå da, så får vi se om det hjelper.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg