Gå til innhold

Pulsar= Sunny GTI-R


Gjest

Anbefalte innlegg

vannet er tilsatt et stoff som setter ned fryepunktet til 6-7 minus

 

Hmmm... jeg trodde vannet frøs til is når det nådd 0 grader,

Du må jo være rene geniet... ?

 

også har jeg en bryter i mittkonsollen så når jeg trykker på den så kommer det is kaldt vann inn i intercooleren.

 

jeg trodde greia var og kjøle intercoolern fra utsiden.. ikke drukne intercoolern innvendig?

post-1048-13804851248569_thumb.jpg

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Mrleone

Hmmm... jeg trodde vannet frøs til is når det nådd 0 grader,

Du må jo være rene geniet... ?

 

Ikke hvis det er glykol i det for eksempel.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det er glykol i det for eksempel.

 

Se der. du er jo også ett geni :D

 

Men da må jeg spørre...

Visst man så fyller vann m. glykol inn i intercoolern...

da vil jo all luft stoppe, når den treffer vannet, ELLER si att vannet blir med inn i innsuget, hvordan vil da motoren ta i mot dette vannet m. glykol i? :(

 

Jeg får ikke dette til høres fornuftig ut!

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Se der. du er jo også ett geni :D

 

Men da må jeg spørre...

Visst man så fyller vann m. glykol inn i intercoolern...

da vil jo all luft stoppe, når den treffer vannet, ELLER si att vannet blir med inn i innsuget, hvordan vil da motoren ta i mot dette vannet m. glykol i? :(

 

Jeg får ikke dette til høres fornuftig ut!

 

Folk kjører jo med vanninsprøytning (hvorfor er forklart i andre tråder her på forumet, men på en vanlig bilmotor er det vel først og fremst ment som kjøling, mens det f.eks på en traktorpuller tilsettes (store mengder) vann for å utvikle vanndamp og dermed få høyere turbotrykk), men det er neppe særlig smart å kjøre dette vannet *gjennom* intercooleren. Hvordan motoren eventuelt vil takle glykolen er jeg usikker på.

 

Jeg vil derfor anta at systemet, om det finnes, sprøyter vann/glykol/whatever på utsiden av IC-en (slik det vel f.eks er mulighet for originalt på en del Imprezaer). Vannet som fordamper / vannets temperatur vil sørge for at IC-en holdes kaldere enn uten vannsprut, noe som igjen vil gi kaldere luft. (Andre kjente triks er C02 eller NOS som sprøytes på IC-en og gir samme effekt, dog på en dyrere med mer virkningsfull måte enn med vann)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære lille deg.. Tror du jeg er helt DUM?

Jeg vet vell for all del hva vann insprøytning er..

Men man står da for f**** ikke med en vannslange og spyler vann INN i intercooler (som det er beskjevet lengre opp i denne treaden!!!!!

 

Jeg vil gjerne se detet oppsettet!

 

BILDER TAKK!!!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

Jammen kjære lille deg.. Tror du jeg er helt DUM?

Jeg vet vell for all del hva vann insprøytning er..

Men man står da for f**** ikke med en vannslange og spyler vann INN i intercooler (som det er beskjevet lengre opp i denne treaden!!!!!

 

Hva med å lese før du svarer? (dessuten er det ikke nødvendigvis slik at alle som åpner kjeften (eller tastaturet i dette tilfellet) snakker til *deg*)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner at dere lurer fært.

men den intercooleren var ikke billig heller da.

i de kanalene luften går i er de rør som ligger inntil som det kalde vannet går i. og ja det går ann og bruke andre ting i det.

men kjøleaggregatet og det med de middlet i vannet var min og en annen sin ide.

svenskene fant opp turbon

tyskerne kompressoren.

og jeg noe annet ja ikke så perffekt, men kult nok.

Hvis noen kunne hjelpet meg med og få bildene in på nettet

så kunne dere fått se den.

Den er sølvgrå med en svart stripe på ver side akkurat sånn som på Nismo 400R og der det står 400R på 400R`en står

det GTI-R på min. jeg måtte herme litt jeg.

 

Den er ikke registrert og har ikke skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten er det ikke nødvendigvis slik at alle som åpner kjeften (eller tastaturet i dette tilfellet) snakker til *deg

 

 

Look who`s talking...

Så lenge man referer til mine innlegg så formoder jeg att det er meg dem snakker/skriver til.. Jeg sier som du: Les inlegget før du svarer :D

 

han formulerte seg litt feil, er du virkelig så dum at du ikke sjønte det?

 

Hahaha.. Er visst ikke jeg som er dum her Hah! :D

 

Jeg mener..les siste innlegg og våkn opp!

 

 

Ja jeg skjønner at dere lurer fært.

 

Nei, jeg lurer ikke i det hele tatt..

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere våkne opp her da....

 

vanninnsprut er like gammelt som turbo i personbil faktisk(nesten..) man setter en liten dyse inn i innsuget til turboen, denne sender ikke inn mye vann, men tilstrekkelig til at lufttempraturen minsker betrakterlig, brukes ofte dersom man har liten IC osv. I "gamle" dager, da yankeene kom med turbo på bilene (ja, de var faktisk først? om ikke tidlig iallefall) hadde de dette vanninsprutet, de blandet vann med en alkohol-blanding som de kalte "turbo rocket fluid" (og ikke kom og si at det ikke er et fancy navn a!), alkoholen hjalp til med å senke tempraturen ytterligere samtidig som den ga bedre forbrenning samt holdt "vannet" flytende på kalde dager.

 

Ekstern vannsprut på IC funker jo godt det også, men det krever mye større mengder vann, elektriske vifter er heller å annbefale.

 

Edit: synes det lukter litt fisk her jeg og, men det stinker ikke så ille enda, men vil gjerne se noen bilder jeg og!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo Mafia

Ja jeg skjønner at dere lurer fært.

men den intercooleren var ikke billig heller da.

i de kanalene luften går i er de rør som ligger inntil som det kalde vannet går i. og ja det går ann og bruke andre ting i det.

men kjøleaggregatet og det med de middlet i vannet var min og en annen sin ide.

svenskene fant opp turbon

tyskerne kompressoren.

og jeg noe annet ja ikke så perffekt, men kult nok.

Hvis noen kunne hjelpet meg med og få bildene in på nettet

så kunne dere fått se den.

Den er sølvgrå med en svart stripe på ver side akkurat sånn som på Nismo 400R og der det står 400R på 400R`en står

det GTI-R på min. jeg måtte herme litt jeg.

 

Den er ikke registrert og har ikke skilter.

 

 

du kan sende bildene på mail til meg så kan jeg legge dem ut i denne tråden :) sigurd@broadpark.no er adressen :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo Mafia

Hvis noen kunne hjelpet meg med og få bildene in på nettet

så kunne dere fått se den.

Den er sølvgrå med en svart stripe på ver side akkurat sånn som på Nismo 400R og der det står 400R på 400R`en står

det GTI-R på min. jeg måtte herme litt jeg.

 

Den er ikke registrert og har ikke skilter.

 

Hvor bor du da??

Tengte vis noen skulle komme og ta noen bilder..

 

Synes den virker litt usansynelig denne bilen..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er løp i kveld og jeg skal stille opp.

start prisen er 20000

og fire stiller til start.

tid etter 02.00 et sted. løpet går fra oslo og til et bestemt sted.

ver der så ser dere.

 

Hva er det som er usannsyneligt på den?

Vannet er faktisk 4 minusgrader ja.

og det virker faktiskt. det er ikke så effektivt,

men det trnger den ikke og vere.

jeg bare øker turbotrykket.

det kan jeg gjøre mens jeg kjører.

ha kansje jeg vinner kansje ikke.

Jeg kan ikke oppgi hva slags biler de andre kjører

begrunnelse trenger jeg ikke og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo Mafia

Det er løp i kveld og jeg skal stille opp.

start prisen er 20000

og fire stiller til start.

tid etter 02.00 et sted. løpet går fra oslo og til et bestemt sted.

ver der så ser dere.

 

Hva er det som er usannsyneligt på den?

Vannet er faktisk 4 minusgrader ja.

og det virker faktiskt. det er ikke så effektivt,

men det trnger den ikke og vere.

jeg bare øker turbotrykket.

det kan jeg gjøre mens jeg kjører.

ha kansje jeg vinner kansje ikke.

Jeg kan ikke oppgi hva slags biler de andre kjører

begrunnelse trenger jeg ikke og si.

 

Hvilket system bruker du til og styre turbortykke fra inne i bilen??

 

Håper du ikke stiller mot noen råe biler får du kan jo streve litt med og ta dem i toppfart..

 

Men lykke til..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår