vest_racing Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Skjønne ikke ke som skjedde.. Gikk over alle koblinger før vi slo anlegget på men neida, poff sa det. Også røyk det noe jævli ut av den ene mens den andre gikk inn i protection mode.. Får vel bare håpe på at det ikke blir en altfor dyr rep.... :( :( :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Sikringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Hadde sikringer ja.. 150 Amp på hver av dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 hørtes veldig merkelig ut om alt var koblet som det skulle. Men kan jo være en feil på produktet. Skjedde det med det samme du skrudde på annlegget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Nei skjedde ikke helt med det samme, gikk vel noen sekunder så begynte det å ryke noe jæ... av den ene forsterkeren... Men det kom aldri noe lyd i subben da, men forsterkeren til frontsettet spilte som bare det... Eneste som er litt merklig er jo at eg har jo hatt det koblet opp helt likt tidligere og da spilte det som bare det, men hadde det nedkoblet for å bytte kasse på bassen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Hmm.. var det 2 stk som tok kvelden? og det virker jo ikke ut som at de er de første?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Ja begge tok kveld, var koblet i serie.. Nei eg begynner å tvile litt på Cadence, effekten i dem er ingenting å si på men holdbar het og finish er bare dritt.. Har et 5 farads kondis batteri å der rister og durer det i alt av deksler, nå sist alt var oppkoblet ramlet det blanke merke i midten av.. Og det er mye å sette fingeren på når det gjelder dei 3 forsterkerene eg har fra Cadence og når det gjelder finishen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 seriekopplet to subber og amper???? eller en amp på to subber? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 To forsterkere på en subb.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 det er vel ikke å anbefalle vel? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Hmm?? Forsterkerene er jo laget for å kunne bli koble ilag, så eg ser ikke problemet der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 To forsterkere på en subb.. Forsterkerene var linket sammen? Det er en egen kabel til det, du brukte vel den? Kan du skisse opp hvordan du hadde koblet det? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Virker litt mistenkelig det der. Tipper du har koblet feil, jeg :hello: Når 2 forsterkere sier takk for seg samtidig må det være no du har gjort feil. Har du kontroll på master og slave instillingene på ampene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 når 2 mono forsterkere skal linkes sammen blir en brokobling og linken sørger for å gi den samme signal nivå til begge ampene og den signalen blir fase snud i slave ampen. Den andre og nok årsaken til din havari er den sammenkoblingen av strømsforsyningene fra ampene knock da skal man koble MINUS høytaler utgangene sammen mot den andre ampen.... Om du kobler isteden den ene pluss høytaller utgange så vil den gjeldende amp i første omgang prøve å levere mye strøm for å kompensere for den "lave impedansen" som den ser i den nesten kortslutning i feilkoblingen. Så jeg mistenker at det er dette som har skjedd da det også ble nevnt for deg at svart skjelden rykker 2 forsterkere samtidig, da er noe feil med koblingene gitt, desverre.... damndamn De fleste forsterkere rykker ganske umidelbart selv om strømsforsyningen slår seg av og går i protection og det skyldes all den spenningen som er lagret i kondesatoreren. Det er også grunen til i hjemme anlegg med store utgangs effekter så brukes releer i utgangene, men i bil anlegg ga dette for mye prosent feil og derfor ikke blir brukt lenger en sånt løsning i beskytelses kretser. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Hmm??Forsterkerene er jo laget for å kunne bli koble ilag, så eg ser ikke problemet der.. Jeg går ut ifra at du har snakket med butikken der du kjøpte forsterkerne? Det inngår ofte i prisen at en har en viss service i ettertid slik at en kan få hjelp til montering/oppkoppling. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg