Gå til innhold

Da drepte vi to ZRS10 idag og...:(:(

Ranger emnet

vest_racing

Anbefalte innlegg

Nei skjedde ikke helt med det samme, gikk vel noen sekunder så begynte det å ryke noe jæ... av den ene forsterkeren...

Men det kom aldri noe lyd i subben da, men forsterkeren til frontsettet spilte som bare det...

Eneste som er litt merklig er jo at eg har jo hatt det koblet opp helt likt tidligere og da spilte det som bare det, men hadde det nedkoblet for å bytte kasse på bassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja begge tok kveld, var koblet i serie..

Nei eg begynner å tvile litt på Cadence, effekten i dem er ingenting å si på men holdbar het og finish er bare dritt..

Har et 5 farads kondis batteri å der rister og durer det i alt av deksler, nå sist alt var oppkoblet ramlet det blanke merke i midten av..

Og det er mye å sette fingeren på når det gjelder dei 3 forsterkerene eg har fra Cadence og når det gjelder finishen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når 2 mono forsterkere skal linkes sammen blir en brokobling og linken sørger for å gi den samme signal nivå til begge ampene og den signalen blir fase snud i slave ampen.

Den andre og nok årsaken til din havari er den sammenkoblingen av strømsforsyningene fra ampene knock da skal man koble MINUS høytaler utgangene sammen mot den andre ampen....

Om du kobler isteden den ene pluss høytaller utgange så vil den gjeldende amp i første omgang prøve å levere mye strøm for å kompensere for den "lave impedansen" som den ser i den nesten kortslutning i feilkoblingen. Så jeg mistenker at det er dette som har skjedd da det også ble nevnt for deg at svart skjelden rykker 2 forsterkere samtidig, da er noe feil med koblingene gitt, desverre.... damndamn

De fleste forsterkere rykker ganske umidelbart selv om strømsforsyningen slår seg av og går i protection og det skyldes all den spenningen som er lagret i kondesatoreren. Det er også grunen til i hjemme anlegg med store utgangs effekter så brukes releer i utgangene, men i bil anlegg ga dette for mye prosent feil og derfor ikke blir brukt lenger en sånt løsning i beskytelses kretser.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider