Gå til innhold

Bakaksling til e30 325 med sperre?

Ranger emnet


k_wannebo

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skrur litt bil for tiden og da har jeg en e30 320 som trenger ny bakaksling da den er ødelagt. Sammtidig har jeg lyst på sperre på e30 325 min. Derfor har jeg tenkt på å kjøpe meg ny bakaksling til 325 min med sperre og bare bruke den gamle fra 325 på 320. Da lurer jeg på følgende:

 

1: Jeg skal kun bytte selve krysset, vil bakakslingen fra 325 passe på 320?

2: Jeg mener å påstå at 325 fikk levert sperre som ekstrautstyr, er det korekt, og hvor mange % er den i såfall på?

3: Kan jeg bruke bakaksling fra andre modeller? eks e34 e36? er dette "bolt on" eller må jeg tilpasse og ordne, husk at jeg kun vil skifte krysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva du mener med krysset, men alle diffhus/kardang til e30 passer overens.

 

Du kan ikke bruke travers fra andre modeller enn e30, men du kan benytte de små diffhusene fra e28 samt diffen fra z3m.

 

Diffbrems til bmw kommer kun i 25%, dog i mange forskjellige utvekslinger. Alpina har brems med 45% virkning. diffbrems kunne leveres som ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest hadde M3ene som ble ble levert til statene som oftest 260-girkassen med 1:1 på fjerde, og derfor har disse samme diffutveksling som 325i (3,64).

 

I Europa hadde vel E30 M3 utvekslinger på 3,15 og 3,25.

 

Finner du en diff du har lyst på, bør du uansett sjekke hvilken utveksling den har. Vær også oppmerksom på at endel lamelldiffer kan være slitte og spinner på ett hjul både titt og ofte.

 

I det lange løp an det kanskje være lurt å satse på en ettermarkedsdiff fra Quife, KaAz eller lignende.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest hadde M3ene som ble ble levert til statene som oftest 260-girkassen med 1:1 på fjerde, og derfor har disse samme diffutveksling som 325i (3,64).

 

I Europa hadde vel E30 M3 utvekslinger på 3,15 og 3,25.

 

Finner du en diff du har lyst på, bør du uansett sjekke hvilken utveksling den har. Vær også oppmerksom på at endel lamelldiffer kan være slitte og spinner på ett hjul både titt og ofte.

 

I det lange løp an det kanskje være lurt å satse på en ettermarkedsdiff fra Quife, KaAz eller lignende.

 

 

Hva koster noe sånn ettermarked greier da ?

Golf IV 1,9 TDI (Midlertidig)

Audi a4 1.8 Stasjonsvogn (Solgt)

Nissan Sunny 1.6 -92 mod (Vraket)

Bmw e30 320i Coupe (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår