k_wannebo Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Jeg driver å skrur litt bil for tiden og da har jeg en e30 320 som trenger ny bakaksling da den er ødelagt. Sammtidig har jeg lyst på sperre på e30 325 min. Derfor har jeg tenkt på å kjøpe meg ny bakaksling til 325 min med sperre og bare bruke den gamle fra 325 på 320. Da lurer jeg på følgende: 1: Jeg skal kun bytte selve krysset, vil bakakslingen fra 325 passe på 320? 2: Jeg mener å påstå at 325 fikk levert sperre som ekstrautstyr, er det korekt, og hvor mange % er den i såfall på? 3: Kan jeg bruke bakaksling fra andre modeller? eks e34 e36? er dette "bolt on" eller må jeg tilpasse og ordne, husk at jeg kun vil skifte krysset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikk Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 vet ikke hva du mener med krysset, men alle diffhus/kardang til e30 passer overens. Du kan ikke bruke travers fra andre modeller enn e30, men du kan benytte de små diffhusene fra e28 samt diffen fra z3m. Diffbrems til bmw kommer kun i 25%, dog i mange forskjellige utvekslinger. Alpina har brems med 45% virkning. diffbrems kunne leveres som ekstrautstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Ser det ligger en del M3 sperrer på ebay... denne passer. Mener det er samme sperra som blei levert som ekstrutstyr på 325. Sikker annen utveksling da Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Etter hva jeg har lest hadde M3ene som ble ble levert til statene som oftest 260-girkassen med 1:1 på fjerde, og derfor har disse samme diffutveksling som 325i (3,64). I Europa hadde vel E30 M3 utvekslinger på 3,15 og 3,25. Finner du en diff du har lyst på, bør du uansett sjekke hvilken utveksling den har. Vær også oppmerksom på at endel lamelldiffer kan være slitte og spinner på ett hjul både titt og ofte. I det lange løp an det kanskje være lurt å satse på en ettermarkedsdiff fra Quife, KaAz eller lignende. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlhenrik Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Etter hva jeg har lest hadde M3ene som ble ble levert til statene som oftest 260-girkassen med 1:1 på fjerde, og derfor har disse samme diffutveksling som 325i (3,64). I Europa hadde vel E30 M3 utvekslinger på 3,15 og 3,25. Finner du en diff du har lyst på, bør du uansett sjekke hvilken utveksling den har. Vær også oppmerksom på at endel lamelldiffer kan være slitte og spinner på ett hjul både titt og ofte. I det lange løp an det kanskje være lurt å satse på en ettermarkedsdiff fra Quife, KaAz eller lignende. Hva koster noe sånn ettermarked greier da ? Siter Golf IV 1,9 TDI (Midlertidig) Audi a4 1.8 Stasjonsvogn (Solgt) Nissan Sunny 1.6 -92 mod (Vraket) Bmw e30 320i Coupe (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 KaAz koster rundt 500-600£ i England, Quife ATB koster rundt 7000 (tror det er levert i butikk i Norge). Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlhenrik Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Det e no iallefall ikke verd den prisen.. Siter Golf IV 1,9 TDI (Midlertidig) Audi a4 1.8 Stasjonsvogn (Solgt) Nissan Sunny 1.6 -92 mod (Vraket) Bmw e30 320i Coupe (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det e no iallefall ikke verd den prisen.. Det er jeg enig i, selv om jeg tror en skikkelig sperre har mye å si på hvor letthåndterlig bilen er. Det kommer jo helt an på budsjett og og prioriteringer, og en sveiset sperre fungerer jo også finfint (stort sett). Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.