Gå til innhold

Skifte rådelager på e30 323

Ranger emnet

k_wannebo

Anbefalte innlegg

Broren min har nettop kjøpt seg en e30 323 med rådebank. Jeg skal derfor hjelpe ham med å skifte rådelager i jula og lurer på følgende.

1: må jeg ut med motor, eller holder det å kjøre den opp på bokk og skru ut under? (jeg ser for meg at det blir vanskelig å komme til uten at jeg tar ut motoren)

2: Hvor får jeg kjøpt nye rådelager (webshop?)

3: Er det mer jeg bør skifte der nede når jeg først er inne i motor å skrur, som er relativt enkelt og billig å fixe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nettbutikk.gsbildeler.no/

Her finner du rådelageret til E30 323i

Sjekk ut kammen med det samme.

Varenr:

Rådelager: 11241278209 Pris: 49,24,-

Råde: 11241278194 Pris: 1.196,52,-

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Broren min har nettop kjøpt seg en e30 323 med rådebank. Jeg skal derfor hjelpe ham med å skifte rådelager i jula og lurer på følgende.

1: må jeg ut med motor, eller holder det å kjøre den opp på bokk og skru ut under? (jeg ser for meg at det blir vanskelig å komme til uten at jeg tar ut motoren)

2: Hvor får jeg kjøpt nye rådelager (webshop?)

3: Er det mer jeg bør skifte der nede når jeg først er inne i motor å skrur, som er relativt enkelt og billig å fixe?

Hei.. det er en forholdsvis enkel jobb.. løsne på motorfestene å løft motor i fremkant. (eller så får du ikke ned bunnpannen pga traversen) det er vanlig å bytte bærelagrene også men jeg har selv byttet rådelager på min M20 325i.. å jeg har kjørt godt og vel 700mil uten å hørt så mye som en ulyd uten sliping av veiva.. rådelagrene koster ca. 600,- for alle 12lagerskålene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp nå er rådelagrene skiftet. Gjorde akkurat sånn som BMW_325i_ sa over. Bilen går som ei klokke nå, håper det varer.

genialt!! :) får satse på det veit du.. jeg har ikke hatt noe problemer med det i etterkant.. men du dro til med moment på bunndelen på råden etter rådelagerbytte? for det er vel først 10nm på alle deretter 20nm å 65grader til slutt mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider