Gå til innhold

Trenger veiledning!

Ranger emnet

***shaddiw***

Anbefalte innlegg

Vel etter litt tenking og spekulering har jeg endelig bestemt meg får å skaffe et bil strero annlegg i januar. Jeg har lett litt over alt og funnet opp til flere alternativer.

Alternativ 1: Pyle Driver Forsterker og Lanzar Heritage subber.

og lanzar komponent sett.

Eller.

Alternativ 2: FOCAL 30A1 subber og FOCAL 165A1 komponent sett.

Her er det ikke bestemt noen forsterker. Og som sakt så er det litt kort med penger.

Jeg tipper heller litt over til Focal etter at jeg har hørt en del bra om de og selv hørt focal inne i bilen til en kompis.

Kommer vel til å kjøpe litt etter litt, så subber og komponent sett er vel øverst på lista. For jeg kommer til å bruke en del tid på å finne rett forsterker.

Jeg tenkte også på å satse på Morel siden det er en del som bruker de og sier de er bra. Og etter å ha sett Prosjekt SQ så ble jeg jo egentlig frelst. Men det er litt prisete etter min egen pengepong.

Føl dere fri til å komentere og komme med andre forslag. I begunnelsen er det vel snakk om et budsjett på 4-5 tusen. Det vil si sub eller subber og komonent sett.

kiddie

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken bil skal du montere i?? har du spiller fra før? kabler? :crazysant beskriv gjerne litt mer yodude

Hehe, bil er ikke kjøpt enda, men det kommer sikkert til å bli en bmw 3 serie. Er ikke helt sikker enda. Men stor sjanse for det. Moddel er heller ikke bestemt. Kabler er ikke bestemt, men skall dimensjoneres til annlegget selvsakt. Spiller ser jeg litt etter, jeg kommer vel til å satse på Pioneer.

Jeg har skisser av kasse hjemme, men sitter på skolen så får ikke tak i de nå, men rundt 3-4 tia så kommer de opp.

Jeg er ikke ut etter "donk donk" annlegg, så skall ikke ha noen monster basser. Tenker på fin lyd men skall selvsakt ha noe bass.

Lurer på om en 5-6 kanals forsterker duger?

Så meg ut en Helix som så ganske "bra" ut.

HELIX H500 Esprit 4x65W + 250W

Men forsterker blir ikke kjøpt inn med en gang. Som sakt så er subber og kasse og komponent sett første prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en Soundstream lil`wonder 5kanals, 3995kr?

jeg har tilbud på focal A1 komponenter og bass.. så for rundt 5-6 lapper så bør du få forsterker og komposett og bass, legger du i 5-800 til så har du det du trenger av kabler også:)

om du vil kan jeg lage et tilbud til deg:)

Vi får se vi får se, jeg har fådt en del tilbud fra andre på forumet også. Så jeg skall se hva jeg finner ut.

Jeg skal ikke kjøpe noe før etter jul så jeg har litt tid på å bestemme meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en Soundstream lil`wonder 5kanals, 3995kr?

jeg har tilbud på focal A1 komponenter og bass.. så for rundt 5-6 lapper så bør du få forsterker og komposett og bass, legger du i 5-800 til så har du det du trenger av kabler også:)

om du vil kan jeg lage et tilbud til deg:)

Jeg har selv denne ampen, og 5 1/4 komposettet i den serien det snakkes om her fra Focal. I tillegg vurderer jeg også en sub i samme serie.. Kan ikke si annet enn at forsterkeren og og komposettet ikke er noe annet enn imponerende! Masse kontroll med forsterkeren, i tillegg til overlegen lyd i forhold til pris på de høyttalerne. Suben har jeg også en mistanke om at er meget bra, men den har jeg ikke testet selv enda!

Kontakt Anders (autod), han to over meg her, og hør litt ordentlig med han! Flink kar med SUPER service under og etter salget/kjøpet.

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider