B230ft Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 ja i dag var det da min tur! skulle ut en tur i lunsjen, så jeg kjører fra jobb, opp en liten bakke, en krapp 90graders høyre, og i vei på en "slette" på 50-150 meter, bilen er helt kald og jeg kjører selvfølglig deretter! svingen går helt fint, men midt på "sletta" skjer det ett eller annet og plutselig slipper den på alle 4 hjul! :ex_machin jeg har 0% å si, ingen tegn til liv verken ved bruk av klutsj,ratt,pumpebrems, og tilogmed et "triks ikke fra boka", som en siste nødløsning, få bilen i sladd å prøve å komme vekk fra grøfta(i dette tilfellet kantstein/busk), ingen respons samma fåkk hva jeg gjorde! dette resulterte da i dette: felgen=skeiv slik skall det se ut men slik er det! fått av felgen har fått fiksa litt avtaler å slikt nå, så felgen blir forsøkt rett tidlig iløpet av morgendagen, og da går felgen rett til et verksted oppi høgget her som tar seg av forhjulstilingen og skjekker den med det samme..så er forhåpentligvis på veien igjen iløpet av morgendagen! *noen som vet ca pris på den lenkearmen og det lille homostaget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 hmm, hvor kjøpte du det krengningsstaget ditt a? hvor mye kosta det? inkl foringer.. hvor kjøpte du det? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 heh håpa på noe sympati og medfølelse når jeg så noen hade svart så kjappt, men neida! hehe det er kjøpt hos lysaker, rett over 4lapper for 25mm fremme og bak inkl. poly foringer..er ikke orginalt gult da, men det er fort gjort;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 hehe. Joda, forferdelig kjedelig når sånt skjer gitt.. Har vært heldig så langt jeg, men er nok snart min tur også... Synd det der da, må vel kjøpe nytt krengningsstag nå da el? Så litt krokete ut:S Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Kjipe saker alså :( Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Dette var ikke bra! Men det går fint å rette felgen. Dekk spesialialisten der med Maxi retter. De retta min eiker da felgen datt av i en sving;) he he Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 trenger nok ikke nye krengningshemmer, og felgen er allerede levvert inn til retting..blir tatt i morgen tidlig..bilen er også levert inn på sykehus nå så de fikser forhjulstillingen iløpet av morgendagen..så jeg krysser fingrene og håper på at bilen er klar til jeg er ferdig på jobb i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Synd det der B230FT...! men etter det j leser, så er du nok på veien ganske snart virker det som...!:) STÅ PÅ! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John-K Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Lider med deg... Kjipt når sånt skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 har fått engasjert fatter'n på saken, så det går godt for seg da ja;) fikk telefon i dag om at senteret på felgen var skeivt, men han skulle ringe importøren å høre om han kunne skaffe, men de har vist nok gått ut av produksjon! men de greide luke frem en i sverige som hadde en felg, så da slo jeg fort til for å få den i hus..så bilen er nok ikke på veien før fredag regner de med.. blir en vanskelig tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Jaja B230ft.. Du får holda ut med demio'en i mellom tia då;) Er så fin lyd rundt 5000Rpm ;) Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 for lenkearmen til stabilisatorstaget, vil nok ikke koste deg mer enn 200 kroner tenker jeg. Selve det skråstilte (og krokete? :op ) staget, ville jeg regna med minst 500 kroner for, uten fôringer. Da tenker jeg selvfølgelig Orginalt på Volvo.. :) Leit det der altså... kan skje alle! (unntat invalide, som ikke kan kjøre i det hele tatt! :???: hehe) Gl! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 ja han som skal ta det snakka om 500,- og det lille homostaget lurte han på om det ikke var vits å skifte, men lurer på om jeg skifter det uansett! er jo ikke stas å kjøre med skeive deler på bilen;) gleder meg som en unge til å få bilen på veien igjen!! *etter denne hendelsen lurer jeg på om jeg skal sprøyte felgene med olje og legge felgene på loftet og ta de frem om noen år..for de finnes ikke en eneste felg i hele landet! kansje jeg kan charge JP mk18 priser for de om noen år!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 bilen kommer ikke på veien i dag alikevel.. fikk felgen og gode greier, men det bøyde greiene lå i et fly på avising på gardermoen! så flyet kunne ikke lette.. fikk forresten vite nyprisen på felgene mine i dag, og de kosta den nette sum av 2.800,- pr.. er vel nokså "grei" pris det for en 17tommer!?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Så nå ut som det var caster-staget som hadde fått det ja, fort å bytte det. Edit: Og litt bikkjebein. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg