Gå til innhold

FAEN nå var det min tur!

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

ja i dag var det da min tur! skulle ut en tur i lunsjen, så jeg kjører fra jobb, opp en liten bakke, en krapp 90graders høyre, og i vei på en "slette" på 50-150 meter, bilen er helt kald og jeg kjører selvfølglig deretter! svingen går helt fint, men midt på "sletta" skjer det ett eller annet og plutselig slipper den på alle 4 hjul! :ex_machin jeg har 0% å si, ingen tegn til liv verken ved bruk av klutsj,ratt,pumpebrems, og tilogmed et "triks ikke fra boka", som en siste nødløsning, få bilen i sladd å prøve å komme vekk fra grøfta(i dette tilfellet kantstein/busk), ingen respons samma fåkk hva jeg gjorde! dette resulterte da i dette:

felgen=skeiv

IMG_1027.jpg

slik skall det se ut

IMG_1026.jpg

men slik er det!

IMG_1025.jpg

fått av felgen

IMG_1030.jpg

IMG_1028.jpg

IMG_1029.jpg

IMG_1031.jpg

har fått fiksa litt avtaler å slikt nå, så felgen blir forsøkt rett tidlig iløpet av morgendagen, og da går felgen rett til et verksted oppi høgget her som tar seg av forhjulstilingen og skjekker den med det samme..så er forhåpentligvis på veien igjen iløpet av morgendagen!

*noen som vet ca pris på den lenkearmen og det lille homostaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått engasjert fatter'n på saken, så det går godt for seg da ja;) fikk telefon i dag om at senteret på felgen var skeivt, men han skulle ringe importøren å høre om han kunne skaffe, men de har vist nok gått ut av produksjon! men de greide luke frem en i sverige som hadde en felg, så da slo jeg fort til for å få den i hus..så bilen er nok ikke på veien før fredag regner de med..

blir en vanskelig tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for lenkearmen til stabilisatorstaget, vil nok ikke koste deg mer enn 200 kroner tenker jeg.

Selve det skråstilte (og krokete? :op ) staget, ville jeg regna med minst 500 kroner for, uten fôringer. Da tenker jeg selvfølgelig Orginalt på Volvo.. :)

Leit det der altså... kan skje alle! (unntat invalide, som ikke kan kjøre i det hele tatt! :???: hehe)

Gl!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han som skal ta det snakka om 500,- og det lille homostaget lurte han på om det ikke var vits å skifte, men lurer på om jeg skifter det uansett! er jo ikke stas å kjøre med skeive deler på bilen;)

gleder meg som en unge til å få bilen på veien igjen!!

*etter denne hendelsen lurer jeg på om jeg skal sprøyte felgene med olje og legge felgene på loftet og ta de frem om noen år..for de finnes ikke en eneste felg i hele landet! kansje jeg kan charge JP mk18 priser for de om noen år!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen kommer ikke på veien i dag alikevel.. fikk felgen og gode greier, men det bøyde greiene lå i et fly på avising på gardermoen! så flyet kunne ikke lette..

fikk forresten vite nyprisen på felgene mine i dag, og de kosta den nette sum av 2.800,- pr.. er vel nokså "grei" pris det for en 17tommer!?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider