edw Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 er disse to turboene ca like store, tenkte å kjøpe en av dem og ha på en veldig liten motor 1,2l :) dette er bare for morroskyld. men vil det funke eller kommer ladetrykket allt for sent? hvilken turbo egner seg mest? er garrett turboen mye større/mindre? volvoturbo (mitsu) TD04L 12T (denne vet jeg er ganske liten) saab (garrett) GT2052s. Snr: 12755106 (denne vet jeg ingenting om) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 jeg ville hatt en liten turbo på den i så fall. liten motor, lite bunndrag, bedre med noe som snurrer jevnt med fra lavere turtall da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edw Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 jaja der er jeg med.... men hvem av de to turboene er minst i størrelse/mest egnet? har hørt noen nevne lavtrykksturbo om mitsu turboen, men skjønner ikke helt hva de mener med det.... trodde det var så enkelt som dette jeg: liten turbo raskt ladetrykk, stor turbo sent ladetrykk.... er en lavtrykksturbo bare en liten turbo da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Det har mye med utforminga av turboen og om den blir rask eller treg, men mest med størrelsen. Så på et anna forum at turboene fra Skyline skulle være veldig bra på småmotorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Hvilken bil skal dette sitte på? Om det er micra\sunnt\cherry så har du flaks, for jeg har en manifold med en påsveisa bittliten (fiat) turbo (enda mindre enn turboen på min Cherry turbo= 1,5l) sikkert perfekt til en så liten motor Turboen ser veldig bra ut, og det er ingen slark, jeg har ikke noen nytte av den så du kan få den billig Btw: har også en liten intercooler (fra 200sx) du må jo ha det å m'm Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edw Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 det er til en subaru justy :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 få tak i en turbo som sitter org på en liten bil feks fiat unu turbo osv. så kjøper du deg en cossi ic ( den lille lange) den tar liten plass. så er det bare å begynne å bygge. hehe Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Gamle turbodiesler er ypperlig til slikt, f.eks VAG caravelle med 1,6 TD el andre lign. Ligger flust på biloppsamlingsplasser visst man får skru ut selv. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 KKK K03 fra feks A4/Passat passer bra på Polo G40. Motoren er på 1272cc og med K03 gir den ca 130 hk @0,6 bar trykk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 En tilsvarende tråd. http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=7846#158002 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Nicdev: du må slette noen private meldinger! Prøver å sende deg en pm. hehe. Beklager off toic. :( Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edw Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 en diesel turbo vil vel ikke være helt gunstig på en bensinbil? er ikke den vant til å jobbe på litt andre tempraturer samt at kompressorhuset og eksoshuset er lagt opp litt anneledes på en diesel turbo.... (har en gammel dieselturbo fra en 1,9l dieselbil jeg kanskje kunne brukt om det funker) cossie ic hadde nok hvert gull ja..... casen er at de to turboene jeg nevnte over kan jeg få tak i billig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 en diesel turbo vil vel ikke være helt gunstig på en bensinbil? er ikke den vant til å jobbe på litt andre tempraturer samt at kompressorhuset og eksoshuset er lagt opp litt anneledes på en diesel turbo.... (har en gammel dieselturbo fra en 1,9l dieselbil jeg kanskje kunne brukt om det funker) cossie ic hadde nok hvert gull ja..... casen er at de to turboene jeg nevnte over kan jeg få tak i billig... Nå har ikke jeg fasit svaret her da, men har et par kammerater som har bygget mindre og kanskje useriøse bygg, men de har hvertfall brukt turbo i fra dieselmotorer og det har nå funget greit nok der, så om turboene er annerledes bygget opp vet jeg ikke, men vil ikke tro det. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 En diesel turbo ER anerledes oppbygd enn en bensinturbo. Samt matrialene tåler mindre varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 den volvoturboen er værtfall bitte liten.. tipper den sitter på 4 sylidra hvitmotorene på 2 liter.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg