Gå til innhold

Trenger hjelp

Ranger emnet


bonnleif

Anbefalte innlegg

motor med turbo + kablar + boxar

12500kr + frakt till no 1000kr

 

Bilmodell: VOLVO 940 91-98

> Delnamn: motor bensin

> SBR-kod: 5060-

> Lagernummer: 75231

> Bilanmärkning: 4DR SED 2,3T 5VXL SRS AC

> Anmärkning1: B230FT

> Anmärkning2 165HK KOMP 4x11KG

> Kvalitetskod: B1

> Årsmodell: 1995

> Mil: 24000

> Chassienummer: 944861S1218173

> Motor: 2,3_TURBO

> Växellåda: 5VXL

> Bilfärg: MGRÖN

> Reg.datum: 1995-06-14

 

Er dette en bra motor? kom start spæren i 95 da er det kansje på denne

1979 Volvo 242 DL

1999 BMW 320 D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvorfor ikke satse på en 16 v motor som har ordentlig potensiale?

 

Broder'n bygger værsting volvo med grom motor, han bruker 16v.

kjenner jeg deg rett, er du en kar som alltid vil forbedre ting. Bare se, du begynte med en rimelig drept 240, og endte opp med en stylet volvo som folk snur seg etter. er det ikke sånn med motoren også, da er det vel greit og satse på noe som du ikke må kjøpe ny motor når det ikke er mer potensiale i den? korriger meg hvis jeg tar feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Vel, greit nok at den pøser på med bensin når den ikke skal, men sant, det er jo ikke mange omdreiningene før dette er langt nedi eksosen,så...

 

Stemmer det, det er bare det at nedi den eksosen sitter det en lamda måler som sier : Nå får bilen alt for mye bensin da må vi justere ned bensinmengden, Akkurat da gir du gass igjen, hva skjer ? Jo nå har hjernen justert ned bensinmengden sånn at motoren går for magert, da går det litt tid før den får justert oppigjen bensinmengden. Vet ikke om det er Bankesensor på volvoen, men det er jo alltid en fare for å få litt banking på en motor som går for magert.

 

Dette er sånn jeg har forstått det i allefall :)

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1GTI

 

Stemmer det, det er bare det at nedi den eksosen sitter det en lamda måler som sier : Nå får bilen alt for mye bensin da må vi justere ned bensinmengden, Akkurat da gir du gass igjen, hva skjer ? Jo nå har hjernen justert ned bensinmengden sånn at motoren går for magert, da går det litt tid før den får justert oppigjen bensinmengden. Vet ikke om det er Bankesensor på volvoen, men det er jo alltid en fare for å få litt banking på en motor som går for magert.

 

Dette er sånn jeg har forstått det i allefall :)

 

 

Sant nok, best uten lambda:) Dem før 1989 har vel neppe lambda, sats på slik insprut om du skal ha dump...?

 

Har ikke lambda selv heldigvis, så jeg får ikke dette problemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis jeg skal godkjenne bilen med en turbo motor i hva må jeg bytte? har ventilerte skiver.

kan jeg bruke de orginale motor festene fra b230A motoren på turbo motoren?

og er det vanskelig og bytte akslingen oljepumpa går på er det hull i bloka til og monter en fordeler fra en B230K?

 

foresten tror dere at det hadde blitt fint med hvite felger på bilen min?

post-791-1380485132599_thumb.jpg

1979 Volvo 242 DL

1999 BMW 320 D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

^^^^^

Upper denne tråden jeg...

 

Er det korrekt at det ikke har noe å si med åpen dump på en Et motor hvis den ikke har Lambda sonde?

Har en kompis som skal ha seg dumpventil til 740 TIC`n sin,

Dette er en 86 modell uten Lambda....

 

Kan han da kjøpe en åpen dump eller må den være resirkulerende?

 

Mener at dette har bært diskutert mere nøyaktig på volvomotorer før, men finner det ikke igjen... hHåper noen kan Bekrefte\avkrefte

bruk av åpen dump på DENNE bilen

 

Takker på forhånd...

 

 

 

 

 

PS: åssen går det med turbo projektet ditt bonnleif?

 

 

 

Originally posted by Robert

 

 

Sant nok, best uten lambda:) Dem før 1989 har vel neppe lambda, sats på slik insprut om du skal ha dump...?

 

Har ikke lambda selv heldigvis, så jeg får ikke dette problemet:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår