Gå til innhold

FK baklykt lyser feil (E36)

Ranger emnet

superman

Anbefalte innlegg

Monterte FK baklys i dag, men venstre lykt lyser feil: baklys lyser i midterste og ytterste feilt, bremselys er i de samme feltene, men feltene bytter styrke(dvs ene feltet lyser sterkere, mens det andre blir svakere) og tåkelys lyser i det innerste feltet.

Med lyktene var det med to strømtyver (eller hva det nå heter) som skulle koble sammen to grønn ledninger hvis du hadde en bil uten "computer detecting devices". Det hadde jeg tydeligvis ikke, for uten de lyste begge lyktene helt feil.

Bilen er en 316 '98 sedan, men lyktene fåes jo til coupe og cab også..

Alle forslag mottas med stor takk!

Uansett var det utrolig deilige lykter. Kjipt å måtte montere på de originale igjen... :( Slenger med et dårlig, grøtete bilde som viser forskjellen mellom de nye og gamle lyktene. Det ser mye bedre ut enn det bildet viser.

FK%20vs%20originale%20lys.jpg

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Forza 4 Gamertag: El Suprman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine baklykter var også koblet slik, jeg måtte lodde og herje og bruke voltmeter. Var utrolig mye kluss med lyktene, tåkelyset lyste når jeg bremset osv.

PS: Slik jeg har forstått det, skal de TO ytterste lampene lyse konstant. De nærmest koffertlokket, er til bremsene, tåkelyset i midten

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du selge de? :D

Nope :D

Måtte herje jeg og. Målte, kuttet, loddet og testet. Men gikk bra. Phew :spin Monterte lyktene slik at de lyste slik som originallyktene. Lurer på hva folka som lagde lyktene har tenkt på. De lyste jo ikke likt på begge sider engang...

Men fint ble det. Utrolig mye bedre å rygge nå, lyser jo opp alt i en mils omkrets bak bilen. Kan vel ta og lage en liten prosjekttråd, skal bli gjort litt med bilen etter hvert.

Forresten, hvorfor har bilen bare ett tåkelys bak. Ser jo litt merkelig ut

Edit: Stemmer det du sier, Dr S, men tåkelyset skal i tillegg lyse sterkere ytterst (der det lyser fra før). Slik var det originalt i alle fall.

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare et tåkelys bak på alle biler. lyser alltid til venstre da man skal hindre at folk kjører over i feil kjørefelt i tåke når man ligger bak en bil f. eks..

Må lage prosjekttråd.. gøy å følge med på de

Litt synd om bilen foran ligger i feil kjørefelt da, og man går etter det. Da er det rett i grøfta :P Skjønner at det ene tåkelyset må være på venstre side, men hvorfor ikke ha en på hver side av bilen. Ser lettere at det er en bil foran da, og ikke noe annet :wonder

Er dessuten lovlig å ha to tåkelys bak...

- 90' Nissan 200SX S13

X 98' BMW 316i E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider