Gå til innhold

Roadrunner Custom : sierra 87 mod - prosjekt low & wide

Ranger emnet


Roadrunner Custom

Anbefalte innlegg

Du har ikke noen bilder av Capri'en din da' date=' ser på signaturen din ;)[/quote']

 

Hadde mange bilder av den i startfasen,men alt gikk tapt når pcen klikka.ekstremt harmlig.

selvbygde fangere foran og bak,doble turbo vingen karosseriet er under helsveising,alle bulker er fjernet og karosseriet er grunnet utvendig.

den får en V8 rover motor på 3.9 liter og insprut som maskinist,lambo dører og full pakke.

den står lagret for tiden i uthuset mitt :) tørt og godt. skal prøve å få tatt noen bilder av den.

Den har også to doble side pipes på hver side fremmenfor bakhjula i 3"....

gjenstår mye arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var det vanskelig å lage til med di golf-bredderene du har brukt?

 

kan du skaffe meg 4stk sånne til en OK pris? lyst til å gjøre noe av d samme med en Mercedes 190E jeg gikk til annskaffelse av i helgen :)

fikk meg også en Nissan King Cab i helgen :) hehe...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det vanskelig å lage til med di golf-bredderene du har brukt?

 

kan du skaffe meg 4stk sånne til en OK pris? lyst til å gjøre noe av d samme med en Mercedes 190E jeg gikk til annskaffelse av i helgen :)

fikk meg også en Nissan King Cab i helgen :) hehe...

 

Er litt arbeid med golf1 buer men lettere med golf2 buer,spørs hvor mye du skal ha breddet :)

må bare ta deg go tid og være nøye med å sveise inn igjen innerskjermen riktig og pent.slik at de ikke påpeker det på kontroll :) bærende konstruksjon alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bærende konstruksoner det dær på ei merce?!

vet at det er det på sierraene men.. hehe..

det er golf 2 di kommer ifra di jeg fikk tak i i dag, tror jeg :)

hva er forskjellen på di på g1 og g2 ?

 

Er en grunn til at du ikke får ha rust hull som en tennisball i ei hjulbue,det er for at en personbil ikke har ei ramme som en lastebil eller traktor.alt går under mer eller mindre bærende konstruksjon på alle personbiler :) tilogmed frontruta de og spesielt når den er limt.bare forskjellige grader på berings grad.

forskjellen på bue fra ener og toer er på ca tre cm mer bygging på en ener bue,dermed litt mer arbeid på visse bilmerker å få tillpasset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at du ikke får ha rust hull som en tennisball i ei hjulbue,det er for at en personbil ikke har ei ramme som en lastebil eller traktor.alt går under mer eller mindre bærende konstruksjon på alle personbiler :) tilogmed frontruta de og spesielt når den er limt.bare forskjellige grader på berings grad.

forskjellen på bue fra ener og toer er på ca tre cm mer bygging på en ener bue,dermed litt mer arbeid på visse bilmerker å få tillpasset :)

 

Er ikke mangel med rust på hjulbuer store som tennisballer.

Mangelen er vis det er skarpe kanter som mann kan skjære seg på og er utstikkende.

Ville kalt kanaler mere som bærende og der kan du ha opp til 30 cm rust uten at det er mangel.

Vel og merke hvis det ikke er helt inntil jekkfester/avstivninger.

 

Det er riktig det du sier om limt frontrute. Den er med i den bærende konstruksjonen.

Det er 2'er mangel på EU-kontroll med sprek i ruta hvis den er limt.

 

Biltilsynet har vært rundt på de fleste verksteder som driver med EU-kontroller, og "strammet" oss opp.

 

De har også gitt ut veiledning som skal følges.

Det er der jeg har dette fra.

Tenkte det kunne være kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mangel med rust på hjulbuer store som tennisballer.

Mangelen er vis det er skarpe kanter som mann kan skjære seg på og er utstikkende.

Ville kalt kanaler mere som bærende og der kan du ha opp til 30 cm rust uten at det er mangel.

Vel og merke hvis det ikke er helt inntil jekkfester/avstivninger.

 

Det er riktig det du sier om limt frontrute. Den er med i den bærende konstruksjonen.

Det er 2'er mangel på EU-kontroll med sprek i ruta hvis den er limt.

 

Biltilsynet har vært rundt på de fleste verksteder som driver med EU-kontroller, og "strammet" oss opp.

 

De har også gitt ut veiledning som skal følges.

Det er der jeg har dette fra.

Tenkte det kunne være kjekt å vite.

 

Var innerskjermer som ble nevnt i innlegget og der kan du ikke ha åpne hull som blir såpass store som det blir når du modifiserer en hjulbue og kapper vekk hele hjulbuen med innerskjermen,det blir større enn en tennisball og vil gå utover den bærende konstruksjonen som er i karosseriet på personbil.det gjelder alle personbiler uten egen bærende ramme.

det du sier med rust i kanaler og på hjulbuer stemmer,der er 30 cm måle på kanaler og av hensyn til flerrer på hjulbuer som det blir gitt mangler.men som sagt dette gjalt ombygging av hjulbuer og store åpninger i karosseriet som hjulbuer,kanaler,golvving osv som er ålreit at er gjort ordentli når en skal prøve seg på en ombygging :)

så lenge vi bor i norge og for de som liker å bygge om biler og leke med det så er det en go del ting en må være nøye med ettersom regelverke er som det er.sikkerhet og stivhet i bilen er greit å opprettholde,jeg hadde aldri kjørt med en sprekk i kanalen på 30 cm uansett om den var allerså mye lovlig.

 

jobbet som oppretter i 8 år så vet de fleste rettningslinjene :)

Ihvertfall hvor det er bærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår