Gå til innhold

*dunking* i bilen ved på humpete vei

Ranger emnet

Murdoch

Anbefalte innlegg

Har problemer med at bilen gir fra seg et kraftig dunk når jeg kjører sakte over humper - (les hul i veien, kanter etc).

Bilen er en omega B 99

EU kontrollen sa at han merket også litt ved bremsetesten. Men ha godkjente bilen med ingen feil så.

Hva er galt, dempere eller fjæringer, begge? eller noe annet. Jeg har liten peiling på akkurat den biten men det virker som om fjæringene og demperene bånner?? Hvis det går ann å beskrive det slik.

Hva kan jeg gjøre for å bukt på det. Bilen svaier mye i svinger når jeg gir på. Skulle ha stive den opp også. råd?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at bilen gir fra seg et kraftig dunk når jeg kjører sakte over humper - (les hul i veien, kanter etc).

Bilen er en omega B 99

EU kontrollen sa at han merket også litt ved bremsetesten. Men ha godkjente bilen med ingen feil så.

Hva er galt, dempere eller fjæringer, begge? eller noe annet. Jeg har liten peiling på akkurat den biten men det virker som om fjæringene og demperene bånner?? Hvis det går ann å beskrive det slik.

Hva kan jeg gjøre for å bukt på det. Bilen svaier mye i svinger når jeg gir på. Skulle ha stive den opp også. råd?

På forhånd takk

Høres ut som om demperene dine er helt kaputte.

Sansynlig bak, men kan også være framme.

Kan på noen biler være vanskelig å merke uten omfattende testkjøring, som ikke blir gjordt på EU.

Foringer legger man lett merke til så får ikke håpe det er det for verkstedet sin del iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sette verkstedet på det og de sa at det var væskefylte foringer (er det traversforinger?) som var totalt nedslitte - dette var også grunnen til at bilen svaier slik? stemmer dette?

Uansett fikk jeg en "god jul og 5200,- takk". :shake :fuckme2:

men men for meg hørtes det rimelig ut uansett.

Men bedre enn å kjøre rundt på bil som svaier og har dårlig egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider