Lyngdal|Ole Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Heisann, jeg lurer på hvem av hakka på veivhjulet jeg skal bruke? Har nå stillt det inn slik at den "tappen" som sitter i blokka peker på den første streken, men hva er egentlig riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Spørs vel om du har lampe for å justere fortenning eller ikke. Det ene er vel 0-merket, og det andre fortenningsmerket vil jeg tro. Kjenner ikke til Sierra´n så godt selv da men. Antar at det merke du har stillt inn på nå er fortenningsmerke. Men rett meg gjerne om jeg er helt på vidda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lyngdal|Ole Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Det sitter 3 like store hakk der, og en 4-5 mindre hakk imellom.. Hvis vi ser for oss veivhjulet med disse hakk--> | l l | l l | Hvem av disse hakkene skal den tappen peke på? Kam,rotor er riktig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Kan ikke si det med sikkerhet, men mener du skal sette den opp etter det siste streket. Men det er jo litt dumt om jeg tar feil da. Er det virkelig ingen som vet det her inne da? Driver du å bytter reg.reim eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lyngdal|Ole Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Så om jeg nummerer dem: | l l | l l | 1234567 Så skal altså tappen peke på nummer 1? Om noen skjønner dissa tegningene mine da:P Fiat 131 Racing: Neida jeg bare driver å stille tenniga =), for reima var så slakk at den har flydd over et par hakka på jordet i sommer..Jeg har testa et par forskjellige, men det tikker så jæveli..så tenkte jeg bare skulle finne ut hvem som var riktige før jeg begynner å justere ventilene Haster litt skjønneru, banen oppe her venter=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Forstår tegninga di ja, å mener den da skal på 1. Men har du fått reima tilbake på riktig plass nå da eller? Tikker det i ventiler eller i tenning da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Akurat det her har vi holdt litt på med på skolen, og du er vel egentlig nødt til å ha en tenningslampe for at det skal bli ordentlig. For du må løsne på fordeleren og vri den mens motoren går på tomgang, for å finne det eksakte merket. Men jeg TROR nok ikke at motoren tar skade om du setter tenninga et sted innenfor de merkene, sålenge kam er riktig og det er stempel 1 som er "klar for tenning". Jeg INNBILLER meg at nr. 7 er fortenningsmerket, mens 1 er Ø.D. merket. Men jeg TROR, og jeg tror bare da altså, at du skal ha den på merke 4 eller 7. Eller noe mellom der. Men det LURESTE er å skaffe en verkstedhåndbok, for der står alle sånne data osv. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det skal väre ett som er dypere, dette er tdp, hvis ikke er det det siste merket når du sveiver motor rette veien. Tenninga skal vel väre 12* på IS 6-8* på 95. er vel 2* mellom hvert merke trur jeg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lyngdal|Ole Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 neinei sbal..det tar ingen skade av å ta feil littegrann...men jeg tenkte jeg bare skulle bli kvitt den jææævelige tikkinga :P eller se om den ble bedre når jeg fikk den riktig før jeg begynner å justere løfterane =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.