2Fat 2Fly Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Er dette Sant da????? http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article600334.ece Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 jepp, det tror jeg nok, vi er oppvokst på steder det er lettere å bryte loven sånn sett, det er jeg helt sikker på :deng Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurre Sprett Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 tviler ikke på at det kan stemme, bor selv på bygda og det blir generelt kjørt hardt her... men det er nok mange fra byen som også gjør!! mange her ligger konsekvent over fartsgrensa, og er purken ute går jo jungeltelegrafen, så det er litt mindre sjangs for å bli tatt.. Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Tror nok det stemmer ganske godt ja.. Men kjører hart enkelte byasser også;) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Følte meg litt truffet da jeg leste den artikkelen ;) :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Kan sikkert stemme til en viss grad. Når man bor ute på landet vet man som regel hvor lensmannen kan finne på å gjemme seg, og hvilke steder det ikke har vært kontroll siden T-Forden kom til landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Stemmer garantert! Her i Oslo, fotobokser overalt. Trange bygater + 110 = Trokke det... E18 og E6 fulle av fotobokser og purk. Langt mer sivilpurk i byene. Boligstrøk med 30 og 50 km/t fartsgrenser, fartsdumper og barn som leker... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Tror dette stemmer. Mange grunner til dette. Bl.a. at de ikke trenger frykte kontroller og fordi det er færre fritidstilbud. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Har ikke blitt stoppa, eller i det hele tatt sett en eneste fartskontroll på det ene året jeg har hatt lappen. kjørt 35000 på hedemarken, og kjører konsekvent for fort, men ikke så fort at lappen ryker. har da råd til og ta en sur bot vis det skulle skje. så er det noe rart en kjører fort???? er jo ikke akkurat så stor sjans for og bli tattt. og det stemmer nok at det kjøres hardere på bygda. men det er hardere polti trafikk på bygda vinterstid enn på sommeren er mitt intrykk. og jungeltelegrafen går varm før snuten selv vet de er på et sted, omtrent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det er på en måte like greit. Så lenge det ikke er noe særlig med ulykker. Trur uansett tettbebygde strøk har flest småulykker. Men når det først smeller på lander så smeller det! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Virker som om det er mange på landet som dør i trafikken. Jeg har hvertfall mistet flere venner, og de kom stort sett ikke fra storbyer. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Du ser nok parkeringsbulker, ødelagte splittere, og knuste lykter oftere i byen. Men, når man trasker rundt i 50, er det langt mindre risk for fatale ulykker enn bonden på traktor mot Volvo i 170. EDIT: Dessuten er det langt mer forbikjøringer på landet/bygda. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Å det som værre er, er at vi har flere laaaaange rette strekninger. Med svære dyr (les:Elg) langs... Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Ble ikke overraska over innholdet i artikkelen. Jeg er selv oppvokst på bygda og vet hvor de har kontroll og hvor de ikke har kontroll. Både jeg og de fleste andre jeg kjenner, bryter fartsgrensa over alt utenom i kontrollområdene. Men tror nok byguttene bryter fartsgrensa litt dem også. Tar ivertfall meg selv i å kjøre i 40 i 30 sona og 60 i 50 sona til stadighet. De fleste tenker nok ikke over at de bryter grensa en gang når de kjører i byen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Argument for billigere forsikring til ungdom i byene? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg