Gå til innhold

[E-30]Frost: BMW 325i - Oppusings Prosjekt

Ranger emnet

[E-30]Frost

Anbefalte innlegg

Prosjektet:

Gikk til innkjøp av en 325i for en god stund siden der planen var å prøve å bygge et vrak om til en rå gatebil. Den jeg til slutt kjøpte var ribbet for alt og kostet ikke mer en vrakpant. Ikke engang understellet var igjen. Grunnen til at det ble en E-30 var vel så enkel som at det er den bilen jeg kan mest om!

Siden jeg kun har bil som hobby så er målet å lære mye nytt om bil og motor. Er utdannet designer så det vil bli mest fokus på styling, interiør osv.

Utgangspunktet

En 325i 86modell som mangler det meste! Nedenfor er en del bilder av hvor fæl den egentlig er. Bildene er tatt etter at jeg fikk på brukbart understell, sånn at det gikk an å flytte på bilen. Har lurt på om utgangspunktet var hakket for tøft, men er fast bestemt på å klare det.

Utganspunkt_Bilde_1

Utgangspunkt_Bilde_2

Utgangspunkt_Bilde_3

Utgangspunkt_Bilde_4

Neste Gjøremål:

Det neste som skal gjøres er å få sandblåst all rusten + sveist igjen evt. rusthull. Noe som ikke er lite arbeid da bilen består av 90% rust :D

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Kan vel si di fleste som har vært og sett har fått seg et lite sjokk. Er likevell godt i gang med selve karoseriet, mer bilder og info kommer snart :)

Motivasjonen for å jobbe med prosjektet har tatt seg opp i det siste og derfor lager jeg en tråd om den. Så får jeg litt innspill fra dere også :)

Når det kommer til rusten så var ikke hjulbuene noe å samle på, gulvet var vel halveis borte å torpedoveggen hadde noen huller. Ellers er det en god del overflate rust. Ikke noe kritisk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kjekt å se at noen intreserer seg for prosjektet mitt :)

e321: Jeg har et GTS kit liggende + en m3 vinge. Var egentlig det jeg hadde tenkt å montere viss jeg ikke kommer over noe mer intresangt!

vrossi46: Faktisk har jeg vært heldig der. Ingen rust omtrent!

Har vært mye karosseriarbeid den siste tiden, så det vil bli en oppdatering etter jul. Så heng med ;)

GOD JUL :crazysanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være det aller, aller verste utgangspunktet jeg noensinne har sett... Desto mer interessent! ;)

Dersom du får dette til å bli en brukbar bil, er det masse, masse respekt! Bare helt sykt hvis du får til dette!

Jeg skal følge med her ja. Stå på. Motivasjon er utrolig viktig. Dette blir nok en liten inspirasjonstråd. Lykke til!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja pent er det ikke akkurat nå! Men har store planer for bilen å har det meste av deler handlet inn allerede, så umulig skal det ikke være :) Fin motivasjons post dette her!

Neste oppdatering kommer ganske snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...