el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Hei, som kanskje noen har fått med seg har jeg vært å prøvekjørt en 89mod 316 som jeg vurderer å kjøpe! Den er nå gått nesten 270k, på ca 200k hadde den motorhavari etter regreimbrudd og påfølgende motoroverhaling. På ca 240k var regreim byttet. Så kommer spm i fleng: - Hvor mye skal man høre av ventilpekk? Nå var det bare veldig lett ventillyder? Er det vanlig? - Er det komplisert å bytte regreim,løftere,kam, etc, og hva koster det? - Det var summing i bensinpumpa, er det vanlig, eller er den på tur til å ryke? - Temperaturmåleren lå på bunnen hele tiden, men varmeapparat og slikt fungerte som det skulle. Er det mest sannsynlig bare en filleting? - Det var heller ikke motorvarmer på den. Er dette komplisert og eventuelt dyrt å montere? Håper noen tar seg til til å svare en potensielt bimmer-buddy ;) Må til sist komme med skryt av bilen! Var skikkelig digg å kjøre, virkelig bra! ps: prisantydning 15 000, kom gjerne med komentarer på om det høres kurrant ut, sett ut fra den infoen som er over. Panseret var desverre litt matt (bilen er rød), ellers karosserimessig bra. Ikke noe elektrisk stasj eller utstyr som takluke... Enkel og grei bil. ps2: Eu ok desember i år ps3: Ikke ungdomskjørt Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Den er nå gått nesten 270k, på ca 200k hadde den motorhavari etter regreimbrudd og påfølgende motoroverhaling. På ca 240k var regreim byttet. Haha, der ser du hva som må til før folk lærer :D Ellers hørtes den veldig grei ut, tempmåleren er nok bare en kabel som har løsnet, evt senderen som er gåen (hvis den lå HELT i bånn hele veien) Summing i bensinpumpa er som regel ikke bra, men har aldri vært bort i 316 selv da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Den lå HELT på bånn hele veien ja... Nei tviler på summing i bensinpumpa er bra :/ Noen som vet om dette er dyre deler? Eller for å si det på en annen måte, er det generelt dyre deler til bmw kontra feks Toyota? Sikkert mulig å finne på hugger også... En ting til, under oljepåfyllingslokket var det noe som egentlig lignet på rust, eller var noe brune greier, virket som det var stivnet. Det kom ikke opp noe røyk eller slikt ting når man åpnet lokket mens motoren gikk... Oljepinnen sjekket ikke jeg, men fadern så ikke noe rart på den ivertfall.. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Må bare si at deler til E30 hos BMW har vært overraskende billig. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 høres bra ut! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilbaevre Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Jeg har akkurat byttet bensinpumpe på min e30, den kostet 2100kr på mekonomen (bosh) Siter Aladin Oil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilbaevre Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 en ting til: når det er 30000km siden regreima er byttet må du snart bytte den igjenn! d må du ta med i beregningene Siter Aladin Oil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Var det slik summing fra din? Vet du hva det koster å bytte regreim, og eventuelt det andre som hører med? Tenker da på hva verksted tar for arbeid + deler, samt bare deler da man sikkert får noen til å ta dert svart. Slikt er greit å vite når jeg skal starte prutinga :P edit: når viften i bilen var av hørte man godt summingen fra den... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 bensin pumpa mi summer godt og sånn har den vært lenge.. veldig lenge 2-3 år eller noe.. jeg har 1988 318 motor.. samma shitten.. de bilene er det nesten orginalt ventiltikking.. hehe.. jeg skal bytte cam i bilen min nå.. bilen min har gått 230 000 og kammen er helt rund.. setter inn trimkam for det er billigere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Okai. Men da er jeg egentlig ganske sikker på å kjøpe denne bilen. :) Vet du om det er mye jobb å bytte kam og slikt? Og hvor mye det koster? Trenger man spesial verktøy? Det er bare å fortsette å svare, jeg er EVIG takknemlig for alt av konstruktive svar (det gjelder alle til nå ivertfall)! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 kammen er ikke mye problem og bytte.. er nok ikke noe spesialverktøy som jeg vet heller, bare torx. reg reima kan du bare stripse, så den sitter på hakka.. stripser den bare fast på reimhjulet.. må jo bytte løftere også da.. hvertfall, vist du skal ha trimkam.. vist ikke kan du du brekke de gammle løfterene.. hvor mye det koster er jeg ikke helt sikker på.. jeg har fått det veldig billig så.. men blir fort 4000 kr i hvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 okai... hm, men regner med det er regreima som er det kritiske her? Den som kan forårsaka totalhavari? Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det er ofte summelyd fra bensinpumpen på E30'er. Skyldes en dårlig pakning mellom pumpen og karroseriet, slik at vibrasjonen forplanter seg. Intet å bry seg med. Registerreimen skal byttes hver 40t Km på disse bilene. Tempmåleren er det nok bare en dårlig kobling på hvis det er null utslag på den når du tar av og på tenningen. Det er ofte brun avleiring på oljelokket. Det er jo ingen (utenom meg) som gjør disse reine med jevne mellomrom. Så lenge oljen ser bra ut, regner eg med at alt skal være på stell. Lykke til!! Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Fadern mente også at det kunne være bare vibrasjoner som forplantet seg, men uansett er det jo greit å prute litt på det. Regreimen får jeg prøve å få byttet på nyåret... Men da ser det faktisk ut som jeg kjøper den! Noen som har tips til forsikringsselskap? Tenkte jeg skulle sjekke hva det kostet å ha bilen på meg denne gang. Snart 20 år, lappen i snart 2 år, bor på innlandet i Troms ;) Skal selvfølgelig ikke ha kasko på den... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Noen som vet hvordan det er å montere motorvarmer på den? m40 motor... Dyrt? Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.