Gå til innhold

Mitsubishi Lancer Evolution Infotråd

eiriksmil

Anbefalte innlegg

jada valpen..jeg vet da godt om Exedy clutcher,men jeg liker å høre fra folk med erfaring om clutchen.Du kan jo sitte der å referere til alt og alle bare fordi du har lest det ett sted.Jeg vil ha det fra sikkre kilder. no offence.

Jo..en ting til.. hvordan går det med filmproduksjonen din..?

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jada valpen..jeg vet da godt om Exedy clutcher,men jeg liker å høre fra folk med erfaring om clutchen.Du kan jo sitte der å referere til alt og alle bare fordi du har lest det ett sted.Jeg vil ha det fra sikkre kilder. no offence.

Jo..en ting til.. hvordan går det med filmproduksjonen din..?

G-Man

Det går sakte, har hatt en million andre ting å gjøre i det siste.. Har vært noe helt sinnsykt hektisk. Dessuten er det ikke det samme på vintern. Til våren, derimot, skal du se ;)

Hmm.. Valpen. Det likte jeg.. :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de koster 3 ganger mindre enn Impreza sine å kjøpe ny :D

Mvh

Ja pokker hell..mener kassa til min bil koster 8000.- eller no..billigere å kjøpe en flunka ny kasse enn å reparere den gamle...hehe

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker Mr.Leone..så twinplate er tingen..?

G-Man

Må egentlig bare si at jeg er fryktelig imponert over den orginale clutchen jeg. Leste mye før jeg kjøpte om hvor raskt de tok kvelden, men holder bra enda. Mulig det er pga jeg er bevist over det og ikke slurer igang..

Men den er litt vrien å "treffe" perfekt på drag. Mulig de andre griper mer konsist enn den orginale. Slipper jeg bare clutchen har den en tendens til å slure mye. Tåler ikke for rask eller for treg utløsning. Når jeg treffer 100% på 6000 spinner den med 235 R888 dekk ut fra starten på tørr asfalt

Etter at jeg drar opp slakken i drivverket ;)

kommer vel til å prøve en twin neste gang for å teste det i forhold , men er redd for at det sliter hardere på drivverket..

G-man.. Hvis du har problemer med å få den i gir uten hakking kan du prøve å slippe clutchen en gang mellom giringen

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må egentlig bare si at jeg er fryktelig imponert over den orginale clutchen jeg. Leste mye før jeg kjøpte om hvor raskt de tok kvelden, men holder bra enda. Mulig det er pga jeg er bevist over det og ikke slurer igang..

Men den er litt vrien å "treffe" perfekt på drag. Mulig de andre griper mer konsist enn den orginale. Slipper jeg bare clutchen har den en tendens til å slure mye. Tåler ikke for rask eller for treg utløsning. Når jeg treffer 100% på 6000 spinner den med 235 R888 dekk ut fra starten på tørr asfalt

Etter at jeg drar opp slakken i drivverket ;)

kommer vel til å prøve en twin neste gang for å teste det i forhold , men er redd for at det sliter hardere på drivverket..

G-man.. Hvis du har problemer med å få den i gir uten hakking kan du prøve å slippe clutchen en gang mellom giringen

Mvh

Jeg er sånn passe trøtt nå, men bare dropper du clutchen? Har hørt at du får dårligere launch da, enn om du slipper rolig..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn passe trøtt nå, men bare dropper du clutchen? Har hørt at du får dårligere launch da, enn om du slipper rolig..

Nei, jeg må slippe clutchen raskt ut mens jeg presser gassen inn samtidig. det er den kombinasjonen som er litt tricky å treffe 100% på

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det først snakkes om clutch og drivverk, hva finnes av drivverk ettermarkedsprodukter til nyere evo, fortrinnsvis VII?

Går det å få drivlinja til å holde i lengden med rivstarter, piruetter og annen

hard kjøring?

Finnes det meste, bare pengene som det står på :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg forskjellen på Evo 7-8-9 sånn i grove trekk uten og måtte lese flere 100 sider...?

Står i aller første tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod jo ikke noe fornuftig der da... Hvordan ser jeg forskjell på de...? Tekniske forandringer..?[/quote

Som sagt:

http://lancerregister.com/mlr_showmodel.php

Vurderer du å kjøpe anbefaler jeg deg å lese mere enn 100 sider før

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider