Gå til innhold

Mitsubishi Lancer Evolution Infotråd


eiriksmil

Anbefalte innlegg

eriksmil, kan du legge ut den info'en på Mitsubishi-klubbens sider ogsÅ?

Ev kan jeg kopiere den og legge den ut?

 

http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet

 

/Jan Erik

 

Du må gjerne linke til den :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kilden til dette er?

Når sant skal sies, suger jo clutchen på Evo. Og girkassa.. Motoren derimot, er holdbar den. Men clutchen er ikke helt god. 2005/06 modellene har langt bedre clutch enn de foregående, og 6 trinnskassa er stabil nok den.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt litt Evo, men ikke så mye.

Men har et par kompiser som har hatt, og selv har jeg hatt 2002 STi før.

Kassa på STi'en er jo helt konge!

 

Mitt inntrykk er at 'alt' har bedre kvalitet på Subaruen faktisk.

Men Evoen er råere.. Ingen tvil om det, men skulle jeg fått fritt valg til en bruksbil nå, Evo eller STi, så hadde jeg gått for STi'en.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en "den er bedre enn den" sammenheng så blir det mye synsing!

Og skulle jeg valgt side så hadde jeg valgt Evo siden.. Ikke bare for at den er "råere"

men bilen i seg seg "smakte" bedre, kjørestillingen, hvordan bilen oppførte seg

effekt/respons.. bilen oppførte seg (om jeg kan bruke det utrykket) bedre/friskere etter min mening! Men her blir det mye synsing...

 

Det går sikkert ann å dra fram fakta om ditt å fakta om datt.

men føler oxå etter å ha sett endel tester at Evo`n kom ut bedre!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt litt Evo, men ikke så mye.

Men har et par kompiser som har hatt, og selv har jeg hatt 2002 STi før.

Kassa på STi'en er jo helt konge!

 

Mitt inntrykk er at 'alt' har bedre kvalitet på Subaruen faktisk.

Men Evoen er råere.. Ingen tvil om det, men skulle jeg fått fritt valg til en bruksbil nå, Evo eller STi, så hadde jeg gått for STi'en.

 

Interiøret på en 2006 MR er langt bedre enn STi. Motoren er jo også vassere, med unntak av lyden fra STi.. Ooh!

Evo ser bedre ut, er råere, har eksistert lengre, mindre understyring, ++. Det er jo selvfølgelig mange for og motargumenter på begge bilene. Kjøp det du føler for, sier bare jeg. Ny, hadde det definitivt vært Evo. 99 modell derimot, Imprezaen ser jo så fet ut! Det blir nok minst en av hver på meg, etterhvert. Men, ingen tvil, Evo kommer nok først (har jo vært drømmen de siste 7 årene!).

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg kjøpte en Evo var av de grunnene Mr.Leone sa..+at det går 13 på dusinet av wrx'er..blir liksom ikke noe spes no mer..Jeg holdt på å kjøpe en 2002 STI,grunnen til at det ikke ble det var rett og slett det at selgerene på Aeroauto og Bilbutikken ikke tok meg seriøst..Null service!! Da jeg først gikk ut døra kom de og lurte på om jeg trengte hjelp...Tror ikke det,sa jeg og dytta lånebeviset mitt ned i lomma igjen...Makan til folk!! Som om de vet hvem som har penger..men men..Evo blei det og jeg angrer ikke ett sekund..

 

G-man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies, suger jo clutchen på Evo. Og girkassa.. Motoren derimot, er holdbar den. Men clutchen er ikke helt god. 2005/06 modellene har langt bedre clutch enn de foregående, og 6 trinnskassa er stabil nok den.

 

Hva er galt med kassa på en evo????

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med kassa på en evo????

 

Du må huske på at eiriksmil har særiøst greie på dette med girkasser da, og spesielt på evo kasser. Bare møkka..... drunk

Han har sikkert hatt opp en hel del slike kasser.

Jeg har da hatt opp slike, og at det er ei dårlig kasse kan ikke sies på noen måte. Men at syncroringene kan gå er ikke unormalt, men det er jo på en måte en slitedel. Og eier av bilen har i veldig mange tilfeller skylda.

Men hva vet vel jeg, det er jo eiriksmil som er evomekanikeren her :)

Forøvrig ei grom girkasse og skru på. Veldig fine patenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kassa til en Evo er så dårlig som noen her hevder,så lurer jeg på hvordan en standard Evo 7 kasse tåler 700+ Nm..? bare et lite tankekors fra min side. At syncroringene I min Evo V begynner å bli litt slitt er en annen sak. :)

 

G-man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies, suger jo clutchen på Evo. Og girkassa.. Motoren derimot, er holdbar den. Men clutchen er ikke helt god. 2005/06 modellene har langt bedre clutch enn de foregående, og 6 trinnskassa er stabil nok den.

 

 

Må ikke ha så nytt som 2005/06 evo for at clutchen skal være bra. evo 7 og 8 har bra clutcher de. Er vel ikke så jævli at de "suger" på de eldre heller.

Var et visst problen på 4-6, men som med alt annet er det sjåføren som ofte er feilen. Trimmingsgrad er jo også vesentlig avgjørende for varighet på clutch.

Har hørt om mange som kjører orginal clutch på TME i lang tid, med mange harde starter uten problemer. Men du har litt rett i at standarclutch i 4-6 var litt i snaueste laget.

Men som sagt noen tok clutcher tvert, noen bare kjørte og kjørte.

Jeg har evo 8 ralliart clutch i min, og den er det da ingen problemer med i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginal clutchen i min fortsatt men er på jakt etter en som tåler litt mer dreimoment. Clutchen har ikke sluppet enda selv ved 1.4 bars trykk og 511 Nm.Hvor mye koster den ralliart clutchen og hvor får jeg tak i den.Kollevold er for dyr syns jeg.

 

G-man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har orginal clutchen i min fortsatt men er på jakt etter en som tåler litt mer dreimoment. Clutchen har ikke sluppet enda selv ved 1.4 bars trykk og 511 Nm.Hvor mye koster den ralliart clutchen og hvor får jeg tak i den.Kollevold er for dyr syns jeg.

 

G-man

 

RalliArt kan du glemme hvis Kollevold er dyrt. RalliArt er sinnsvakt dyrt. Exedy Twin Disc Plate, derimot ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg mener. Den eneste som mener at kassa er dårlig er jo eiriksmil. Og han har vel strengt tatt hverken tatt i ei slik kasse noen gang eller hatt noen evo, så derfor lurer jeg på hvordan han kan være så ekspert på dette?

 

Hele Evo VII drivlinjen er ganske dårlig, når det gjelder holdbarhet. Kunne sikkert klart 800 bhp og de, men hvor lenge er spørsmålet, ikke om.. USDM Evo VIII er jo som kjent basert på JDM VII. Og USDM bilene har hatt en god del problemer med clutch og girkasse. Sikkert fordi mange av dem er vant til automat, og fordi mange av dem er 16-20 år gamle. Unnskyld så meget dersom jeg formulerte meg dårlig.. Men, clutchene og girkassene tåler langt mindre enn STis. I tillegg er JDM og UKDM Evo VIII kassene 6-trinns, mens EDM og USDM er 5-trinns. 6-trinns kassene var problematiske i 2003, da de var nye, men i 2004, da de kom i USDM Evo MR, var de oppgraderte. Samme med JDM/UKDM Evo VIII kassene.. 2006 Evo-serien har derimot langt bedre girkasse enn noen av forgjengerne, og sammen med MIVEC-motoren begynner de å bli ganske bra når det gjelder daglig kjøring. Jeg leser ofte om USDM VIII eiere (må ikke forveksles med USDM RS eller MR, dette vet du vel) som smelter clutchen, bilen bryter ned for dem under vanlig kjøring, turbo som cracker, trans som går helt koko, og forhandlere som nekter å godta reklamasjonen/garantien.. Evo VIII må behandles med en viss varsomhet, og du må vite hva du gjør når du kjører den.. Mye kan lett gå galt..

Akkurat nå leste jeg jo på EvolutionForums.com om en som hadde clutch problemer.. Men hva vet jeg? Jeg er jo bare mindreårig...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår