Gå til innhold

Lang vandring på bremsepedalen.

Ranger emnet

Pokerfjes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Polo-91, som før snøen kom for første gang i år(1mnd siden) hadde meget gode bremser.

Når veien var snø\is belagt virka de normale(er ikke helt sikker, skal ikke mye til for å gå på stivt hjul på is), men når snøen forsvant virka bremsene dårligere.

Jeg var en tur til sverige(merka ingen forverring under turen) og nå lot jeg den stå ett par dager, og nå er de enda verre.

Det er ca.15cm vandring før jeg får noe respons. Nå er det snø og is, så det er vansklig å si om bremseffekten er blitt dårligere. Men siden dette skjedde så, nærmest, over natta er det vel ikke bremseklossene\skivene? eller, jeg har lite peiling på bremser så har jeg ikke tid med engang til å prøve, og gjøre feil så hvis noen har en ide er det bra.

takk på forhånd!

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være flere ting som gjør dette...

veldig slitte bremseklosser. lite trolig siden det skjedde "over natta"

veldig mye vann i bremsevæska som nesten fryser og gjør alt "tregt". lite trolig.

lekasje i bremsesystemet som i beste fall gir litt luft i systemet, værste fall lekker bremsevæske. gjerne begge deler. mest trolig... kulde kan gjøre at pakninger etc sprekker. få en kamerat til å gå rundt bilen å høre etter "sprute lyder" mens du bremser eller se etter bremsevæske på gulvet etter du har bremsa litt etter å ha stått innendørs..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sjekke bremsekraftforsterkeren. Så fremst du ikke har lekasje. Da er d ingen vitsig. Men er bare et tips.

Stans bilen, Pump opp et trykk med pedalen og hold den inne.

Start bilen, pedalen skal da gå ca 1cm++.

Går pedalen langt ned eller helt ned, da er det den som er feil. Sjekk undertrykkslangen.

- Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil)

- Nissan 200sx s13(Prosjekt)

* Audi s2 (borte)

* Coupe quattro 10vt (bortevekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider