Gå til innhold

ABS kobler ut og inn (99 mod Vectra)

Ranger emnet

[Sims]

Anbefalte innlegg

Hei, har en Opel Vectra 99 modell som har en litt ugrei ABS, etter en tids kjøring hender det ofte at ABS lampa begynner å lyse og at ABS'en da kobler ut. Dette kan skje rett etter jeg starter bilene eller etter jeg har kjørt i to timer. Kan skje nå jeg ligger i 80 på motorveien eller 20 i boligstrøk.

Har vært sånn ett halvt års tid, men har blitt værre i det siste, og med det føret som er nå så er det greit med ABS.

Kan det være noe sensorer eller noe som kutter ut?

Motoren er en 1.6 16v hvis det skulle ha noen betydning.

Har også ett problem at når bilen står med lysbryteren helt til venstre så lyser bare parklysene, må skru den helt til høyre for å få nærlys. Er dette ett relè eller noe som er feil?

Mvh Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Hei, har en Opel Vectra 99 modell som har en litt ugrei ABS, etter en tids kjøring hender det ofte at ABS lampa begynner å lyse og at ABS'en da kobler ut. Dette kan skje rett etter jeg starter bilene eller etter jeg har kjørt i to timer. Kan skje nå jeg ligger i 80 på motorveien eller 20 i boligstrøk.

Har vært sånn ett halvt års tid, men har blitt værre i det siste, og med det føret som er nå så er det greit med ABS.

Kan det være noe sensorer eller noe som kutter ut?

Motoren er en 1.6 16v hvis det skulle ha noen betydning.

Har også ett problem at når bilen står med lysbryteren helt til venstre så lyser bare parklysene, må skru den helt til høyre for å få nærlys. Er dette ett relè eller noe som er feil?

ABS:trolig en føler som er deffekt,eller sprukket abs krans på drivakselledd,(veldig vanlig) dra inn om opel eller noen andre som kan lese ut feilkoder og få konstatert hva feilen er.

Kjørelys,garantert kjørelysrelet,dette kan du ta ut å lodde selv,eller få noen du kjenner til å lodde det.

for å få ut kjørelysrelet:du må ta av dekselet som sitter over pedalene,strekk deg langt opp mot instrumentet,der skal kjørelysrelet sitte,røsk å riv litt sitter i ett klips,så er det bare å ta av kontakten på relèt,ta det ut,åpne releboksen,da vil du nok se at ei lodding oppe i h,hjørne av kretskortet er dårlig og må loddes på nytt

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider