Gå til innhold

Forferdelig ulyd ved kjøring!

Ranger emnet

MicrolaXx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en BMW 523iA 1997 Modell.

Har opplevd 2 ganger denne vinteren at det plutselig kommer en veldig stygg ulelyd når jeg kjører!

Den er i sammenheng med at jeg kjører (forsvinner når bilen står stille og er ikke der når jeg ruser motoren).

Første gangen den kom kjørte jeg på en sandvei som var strødd oppå is/snø. Lyden høres ut som at det har kilt seg fast en liten stein mellom bremseskive og kloss som ligger å skraper på skiva når jeg kjører. Kjørte noen km når jeg kom ut på asfaltert vei igjen også forsvant plutselig lyden igjen.

Var helt borte helt til i dag tidlig på vei til jobb (ca 1,5 mnd etter) ! Samme lyden kom tilbake og var der ca i 1 mil før den forsvant igjen! Og nå hadde jeg IKKE kjørt på sandvei! Lyden har helt lik! Lurer på hva dette er for noe! Det høres helt jævlig ut! Skikkelig høy skrike/ule/skrape-lyd! Høres absolutt ikke bra ut! Folk snur seg liksom når jeg kjører forbi så det er mildt sagt hørbart!

Har ikke snøring på hva dette kan være... noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti at små steiner har kilt seg fast i mellom bremseskiva og spruteblekket bak skiva. Har kun opplevd det fenomenet på en bil, en Audi 80. Den veldig lite klaring mellom blekket og skiva, ikke alle biler som har det, og i tillegg temmelig luftige felger på akkurat den bilen, så jeg lurer på om det kan være årsaken.

Hørtes ut som forhjulet var på vei til å dette reatt av bilen... Stopp neste gang du hører lyden, og prøv å dytte/dra (Alt ettersom hvilken side du kommer til på) i spruteblekket og se om det faller ut noen steiner.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tviler ikke... Hadde gitt beskjed til berta med Audin at det sansyneligvis var klossene som var utslitt og at skive nok var ødelagt nå... Ordna seg likevel da.

Tror med 98.9% sikkerhet at det er samme med din også ut i fra det du har skrevet. Er lite annet som kan lage sånt leven uten å faktisk gjøre alvorlig skade.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vere så enkelt som fukt en plass ved mellomakslingen.

Blir gjerne det på en bil med automatgir.

Kan også vere det at det blir kalt enkelte ganger og oljen smører ikke skikkelig før den blir varm.

Ikke noe farlig,det er bare å leve med det,hadde en bil som var sånn jeg også.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vere så enkelt som fukt en plass ved mellomakslingen.

Blir gjerne det på en bil med automatgir.

Kan også vere det at det blir kalt enkelte ganger og oljen smører ikke skikkelig før den blir varm.

Ikke noe farlig,det er bare å leve med det,hadde en bil som var sånn jeg også.

Hvis du leser hele tråden så vil du se at jeg har funnet ut hva det var.. det var en liten stein som hadde kilt seg fast mellom bremskiven og et skjold som lagde ulyden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider