Mustang95 Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Blir ikke mye TUV papirer om man velger Amerikansk import, men de har noe TUV papirer på noen av dem. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supra_life Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Så da i mitt tilfelle dah, som har en Golf VR6 1994 model, koster det ikke no å registrere mer effekt i vognkortet?? Siter 93 MR2 Turbo 94 BMW 318is x. 94 golf gti turbo x. 94 vw vr6 3.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Så da i mitt tilfelle dah, som har en Golf VR6 1994 model, koster det ikke no å registrere mer effekt i vognkortet?? Om den var registrert i Norge i 1994 (dvs ikke import innen de siste 10 åra), så slipper du å blande inn Tollvesenet i dette, ja. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 hei folkens ta diskusjonene et annet sted, og vær så snill og ikke Quote det største innlegget her inne. For å få klarhet i noen ting, biler som er REGISTRERT i NORGE før 1.1 1996 er det INGEN AVGIFTSØKNING PÅ, men når det gjelder godkjenning så må det inn hos BT. Dette er en 10-års regel, så 1 januar 2007 kan du trimme så mye du vil ut av din 1996 model uten avgifts økning. men du må inn til BT for å få dette godkjent. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 For å få klarhet i noen ting, biler som er REGISTRERT i NORGE før 1.1 1996 er det INGEN AVGIFTSØKNING PÅ, men når det gjelder godkjenning så må det inn hos BT. Dette er en 10-års regel, så 1 januar 2007 kan du trimme så mye du vil ut av din 1996 model uten avgifts økning. men du må inn til BT for å få dette godkjent. Mvh Erik Reglene sier vel 10 år på norske skilt, ergo må bilen være registrert før dags dato 1996, og ikke 1.1. 1996.. Så en bil registrert 13. desember 1996 kan ikke øke effekten sin kostnadsfritt, mens en bil registrert 25. septemper 1996 kan øke effektfritt. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 for mitt tilfelle koster det gudskjellov ikke mer enn 124 000.. Jævla møkkland.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Noen her som vet hvordan man går fram ovenfor forsikrings selskapet sitt etter at bilen er trimmet? Mye høyere premie? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Unsskyld det domme spørsmålet men: Hva faan er slagvolumet? Størrelsen på sylindern? Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Unsskyld det domme spørsmålet men:Hva faan er slagvolumet? Størrelsen på sylindern? Det er volumet inni sylinderen fra stemplet er på topp til bunn. Så del liter volumet på motoren din med antall sylindere så får du slagvolumet pr. sylinder. :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Noen her som vet hvordan man går fram ovenfor forsikrings selskapet sitt etter at bilen er trimmet? Mye høyere premie? Tipper det vil variere utifra hvilket selskap du har, samt hvor kraftig trimming det er snakk om.. :) Så det enkleste og mest nøyaktige er vel å ta en telefon og høre.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Turbo Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 hei, noen såm vet hvem jeg skal kontakte får å få min bil godkjent me ganske my effektøkning? har hørt på biltilsynet..de sier jeg må få papirer fra bmw norge..de sier de ikke kan hjelpe meg..:/ Siter It takes one ball in golf and football, It takes to balls to drive a bmw! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Hvor høy effekt blir det? Blir det mer enn det karosseriet du har noensinne ble levert med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jondgr Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 hva gjør man ved kun chipping? avgiften på en 2000mod passat blir ca 6000. Men hvordan blir d med forsikringa? mye dyrer? fra 110hk til 145? Siter VW Passat 1.9tdi '98 stv [x] MB 190E 2.0 '85 16v-plast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Kommer helt an på selskap, kjørelengde, alder, bosted, osv.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 hei, noen såm vet hvem jeg skal kontakte får å få min bil godkjent me ganske my effektøkning? har hørt på biltilsynet..de sier jeg må få papirer fra bmw norge..de sier de ikke kan hjelpe meg..:/ Du kan prøve å finne noen som har gjort det samme (og fått det godkjent). Prøv i diverse bmw forum (innland/utland). Hvis du kan litt tysk, så er det sikkert folk i Tyskland som har gjort mye med bilene (og har de godkjent). Hvis du finner en, så kan du jo få en kopi av godkjennings papirene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg