Wrasko Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Du kan prøve å finne noen som har gjort det samme (og fått det godkjent).Prøv i diverse bmw forum (innland/utland). Hvis du kan litt tysk, så er det sikkert folk i Tyskland som har gjort mye med bilene (og har de godkjent). Hvis du finner en, så kan du jo få en kopi av godkjennings papirene. Hvis du mener spesialgodkjenninger som en bil har, da er ikke kopi nok desverre.. Siden en spesialgodkjenning er til den bilen, dvs til understellsnr som den bilen har, og ikke kun til den typen.. Men hvis du snakker om senkesett, bremser etc, så er det ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hvis noen har gjort det samme med motoren, så kan dette brukes i godkjenning av en annen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hvis noen har gjort det samme med motoren, så kan dette brukes i godkjenning av en annen. Jajo... Men f.eks i mitt tilfelle, så hjelper det ikke om andre 242'er har godkjent 500hk i utlandet.. Selvom jeg gjør det samme.. BT i norge har fortsatt nektet helt og holdent på å godkjenne alt, selvom jeg kun hadde hatt 250hk.. Bremser og understell ellers er sterkere enn det som er originalt, og med stag etc, men de er fortsatt helt mot å godkjenne over 220 som ventilerte skiver er godkjent til.. Så.. I prinsippet, kanskje, men om man faktisk får bruk for papira og at de kan hjelpe, sjeldent.. Kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Alle tüv godkjenninger MÅ BT følge. Tror du har noen veldig vanskelige BT folk der du bor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Alle tüv godkjenninger MÅ BT følge.Tror du har noen veldig vanskelige BT folk der du bor. Vel, mitt poeng er kun at BT er veldig vanskelige å ha med å gjøre pga tüv papirer ofte er utsendt på 1 enkelt kjøretøy, og ikke generelt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVirril Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 tror det han hende at de er vrange siden det er mangel på kunnskap til kontrolørerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Tar meg friheten til å svare på et par spørsmål her jeg da :) Cossieboy89: du kan trimme bilen avgiftsfritt, men tilsynet krever dokumentasjon på at effektøkningen er godkjent. Produsenten har som regel disse. Seat Cordoba: Nei, det er ikke bare å glemme. Men for sikkerhets skyld så sender du en søknad til BT om motorbytte. I noen tilfeller så trenger de ikke søknad, da denne endringen er gjort mange ganger og BT kjenner godt til endringen som er gjort. feks ved å sette inn 940 turbomotor i 240. Trollet: Luftfilter og eksos er så små oppgraderinger at du ikke behøver å bekymre deg for å vise bilen engang :) Regler om lyd varierer litt etter årsmodell til bilen. Forhør deg med ditt lokale biltilsyn. Angående senkefjærer må du ha med TÜV papirer på disse sammen med papirer fra hjulstillingskontroll. Du må huske at hjulgeometrien kan bli endret ved senking av bil. Hansiii: Du MÅ vel ikke. Men for all del, gjør det. Du vil ikke komme opp i en situasjon der forsikringsselskapet kjører regress på deg, og du står i gjeld resten av livet fordi du ville spare noen usle hundrelapper i året. Til eksempel kan jeg si at mitt forsikringsselskap ikke hevet premien ved økning fra 116 og til 165hk. Dette er en økning på 42% av effekten. Og økning opp til 220hk krevde de 1500kr pr år for. Og da er det snakk om 90% økning. Ha ditt på det tørre og si ifra til forsikringsselskapet. Som det står skrevet over så skulle forsikringsselskapet til "240-Prosjekt" ha 1500kr i oppgradering 165hk til 220hk. Men er det forskjeld i prisen om man har kasko eller ikke når det gjelder å øke hk? Har en liten diskusjon med en kamerat.=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Har jeg forstått det rett om jeg innbiller meg at det ikke er noen avgift for å trimme veteranbil? Men det må inn i vognkortet, og godkjennes i forhold til bremser og slikt? Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 hvis den er registrert i 1994, så må du ikke betale en kvist.skal du ha det i vognkortet må du vel på kontroll og få det godkjent, og det koster vel noen hundrelapper. koster nesten nøyaltig 500,- husker ikke helt, men var veldig nærme 500,- time på biltilsynet og utsendelse av nytt vognkort Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 koster nesten nøyaltig 500,-husker ikke helt, men var veldig nærme 500,- time på biltilsynet og utsendelse av nytt vognkort Du bumper en gammel tråd, for å svare på en post som ble lagt inn for 2 år og 3 måneder siden, og i tillegg er det omtrent bare svadatenking? Det koster forøvrig 430kr om du har en vanlig personbil inntil 3,5tonn. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Du bumper en gammel tråd, for å svare på en post som ble lagt inn for 2 år og 3 måneder siden, og i tillegg er det omtrent bare svadatenking? Det koster forøvrig 430kr om du har en vanlig personbil inntil 3,5tonn. haha.. detta la jeg merke til også. glemte helt bort å se på dato og glemte å sjekke antall sider i tråd også. haha Dreit meg ut, ganske magasjæu driti ut. Må bare beklage!! 430 kr ja. men da var jeg ganske nærme egentlig. Er det ferdig utsendt og? (det nye vognkortet) Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
love to drive Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 herregud og lov besatt a:P om man trimmer litt så er da ingen som finner ut det. har du chipa bilen så leser dem ikke av det på eu kontrollen. og nei det slår ikke ut på co2 utslippet. trimme på:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikki1211 Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 jeg drev bare og "lekte" litt med den der (statusendring av kjøretøy) http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO#anchorResult og jeg satt opp et regnestykke som følger. Gammel. type kjøretøy: Personbil Vekt i kg: 1200 Motoreffekt(hp): 116 slagvolum: 1800 Ny. Dato førstegangsregisrert i norge: 01.01.08 Type kjøretøy: personbil vekt i kg: 1400 Motoreffekt: 316 slagvolum: 1800 da fikk jeg opp dette som resultat. Engangsavgift for gammelt kjøretøy: Avgift for egenvekt: 42 830,50 Avgift for motoreffekt: 18 353,05 Avgift for slagvolum: 36 606,00 Engangsavgift: 97 789,55 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 99 090,00 Engangsavgift for nytt kjøretøy: Avgift for egenvekt: 57 660,50 Avgift for motoreffekt: 333 341,80 Avgift for slagvolum: 36 606,00 Engangsavgift: 427 608,30 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 428 908,00 Differanse: 329 818,00 Bruksfradrag (100%) 329 818,75 Tilleggsavgift ved statusendring: 0,00 no kommer spørsmålet, hva er det jeg har glømt her, siden jeg vet såpass at det koster noen flere kroenr enn 0 og øke motoreffekten på en bil. hva har jeg gjort feil / glømt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Du må ha skrevet en dato som er 10 år gammel. Du har 100% bruksfradrag. Prøvde talla dine og fikk 0%. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Faudo Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Alle tüv godkjenninger MÅ BT følge.Tror du har noen veldig vanskelige BT folk der du bor. Svarer på ett litt gammelt innlegg her. BT må IKKE godkjenne et TUV produkt da TUV er Tysk godkjenning ikke norsk. som f.eks en kammerat hadde en BMW 325 cab som vi senket med senkeset fra KW hadde papirer på alt og tatt Firhjulskontroll så alt var i sjønneste orden helt til vi kom på biltilsynet. det ble ikke godkjent da det var et punkt som var for nærme bakken (husker ikke nøyaktig hvor høyt) bilen var senknet med 80/60 eller 60/80 om jeg ikke husker helt feil. spurte så hvorfor det ikke ble godkjent når vi hadde alt i orden men som de sa at TUV er tysk godkjenning men en rettnigslinje for BT og gå utifra da Tyskland også er strenge på diverse kontroller men alt er ikke gyldig i norge. hørte med KNA og NAF da vi tenkte de kunne gi oss en begrunnelse og det stemmer TUV er ikke et norsk godkjennigspapir så derfor kan BT nekte og godkjenne diverse modifikasjoner selv om man har TUV papire og alt annet som trengs som hjul kontroll seddel fra andre verksteder.. så hør med BT når du skal gjøre mod så slipper du og få mangellapp og drive med av og på montering av diverse ting når du må vise den til BT. Siter BMW E46 2003 VW Golf MK 3 Cab. Solg Volvo S40 - Solgt Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.