Gå til innhold

Hjelp til lakking av alu. felger

Ranger emnet

hobbess

Anbefalte innlegg

Hei!

har et par 17" alu moped felger som lakken begynte å sitte litt dårlig på i kantene så jeg fant ut at de måtte lakkeres.

Men så lurer jeg på noen ting:

Hva skal jeg bruke til å pusse dem ned med?

Går det ann å sandblåse de? eller vil de bli "spist" opp av sanden da?

prøvde litt med stål børste på drill og det var ingen suksess..

De skal profflakkeres på lakkverksted. men er det nødvendig og pulverlakkere dem? eller vil vanlig lakk holde? (De skal lakkes svart blanke)

På forhånd takk.

Spurte heller her en på mopedportalen fordi jeg regnet med å få mer seriøse svar av folk som faktisk har peiling :)

VW Polo GT '85

VW Polo GT '86

VW Polo GT G40 '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paint stripper. eller du kan bruke bremseveske. det fjerner lakk som bare det!

bruk pulver, det er best. uansett så ikke ha på klarlakk!! en liten steinsprut og det begynner å flasse av.

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. skal hel lakkere sykkern og felgene. og i og med at det er faren til en venn så skal jeg få lakk jobben gratis. Men jeg må betale for lakken. er pulver lakk dyrere? så hvis jeg sier at jeg vil ha alt svart og at felgene skal pulver lakkeres, er dette no mer jobb for han da? eller :S er ikke så flink på dette området..

VW Polo GT '85

VW Polo GT '86

VW Polo GT G40 '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlig lakkverksted pulverlakkere ikke. så det må du høre med han om. men gjør felgene selv med fjerning av lakk og greier, også leverer du de til noen som pulverlakkerer. det koster 1700 - 2000,- for 4 bilfelger inklusiv sandblåsing, så er ikke så dyrt. er en kar(DFR) som gjør det her på forumet. skriv en pm til han. bare få lakk koden av han som skal lakke resten av moppa di.

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm så ca 1000kr for 2 17 felger da?

da er det billigere å kjøpe nye felger med bedre kvalitet på lakken ;P

men jeg har tilgang til sandblåsnings utstyr og kompressor. så det kan jeg fikse selv.

men bare for å få det klart; det går fint å sandblåse aluminium?

VW Polo GT '85

VW Polo GT '86

VW Polo GT G40 '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har tilgang til sandblåsnings utstyr og kompressor. så det kan jeg fikse selv.

Pulverlakk er sterkere enn orginal lakk faktisk

Går utmerket å sandblåse aluminimum

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker. aldri prøvd. hvis du skal lakke de så TROR jeg det går fint, men hvis det skal chrom på eller høyglanspoleres så må du kanskje glassblåse...

TROR jeg.....

hør med DFR.

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye felger har IKKE spesielt bra kvalitet på lakken selv om de er pulverlakkert fra fabrikk, dette er masseprodusjon og det legges veldig lite lakk samtidig som de kun lakkes på framsiden. De kan se fine ut en stund men blir fort stygge og vanskelige å holde rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye felger har IKKE spesielt bra kvalitet på lakken selv om de er pulverlakkert fra fabrikk, dette er masseprodusjon og det legges veldig lite lakk samtidig som de kun lakkes på framsiden. De kan se fine ut en stund men blir fort stygge og vanskelige å holde rene.

det er snakk om moped felger. og ja jeg tror kvaliteten på noen "nye" brukte er bedre..

Picture%20022.jpg

Det er ikke mine felger på bildet. men det er hvertfall sånn de ser ut..

det som er problemet med de jeg har er at lakken har "sluppet taket" helt i kantene. og det ser ut som om det har irra el. under lakken ved kantene..

VW Polo GT '85

VW Polo GT '86

VW Polo GT G40 '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider