Chris-84 Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Har sett disse "NOS på boks" greine i flere butikker nå og er litt nysjerrig... Har noen noe erfaring ved bruk av disse? Noen som i det hele tatt har prøvd og fått noe positivt ut av det? Gidder ikke bruke penger på noe som kan skade motoren... Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 det er octan booster, Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ja what ever, jeg lurte på om noen har noen erfaring vedrørende dette jeg... Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 dette er såkalt oktan booster ja.. har ingenting tilfelles med lystgass og gjøre... vil heller ikke gi noen effekt på motoren din så lenge den da ikke er satt opp for et høyere oktantall. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ok, så er bare sprøyt da altså? Hva de prøver å dytte på folk... huff Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 har du nå en bil som justerer etter oktantall selv så vil du nå få mere effekt da....... De fleste nyere biler har vel d... (med innsprøytning) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Vil V-techen få noe spes mer ut da? Eller for gammel? Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Oktanbooster er ikkje sprøyt, men en dyr måte. En kjenning av meg kjøpte et 200 litersfat med toulen som virker som oktanforhøyer billig. Fordelen er at du kan ta høyere effekt ut av motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Har sett disse "NOS på boks" greine i flere butikker nå og er litt nysjerrig...Har noen noe erfaring ved bruk av disse? Noen som i det hele tatt har prøvd og fått noe positivt ut av det? Gidder ikke bruke penger på noe som kan skade motoren... Leste på en slik flaske som sto på Clas O. Består av metanol og isopropanol.. Det kommer ikke på min tank ihvertfall :) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Høres en smule skummelt ut det der ja, litt for godt til å være sant. Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Ok, så er bare sprøyt da altså? Hva de prøver å dytte på folk... huff Ehh?? Det stor jo faktisk med stor skrift på den: OCTANE BOOSTER. Så da er det vel opp til enhver om de vil kjøpe den eller ikke... de prøver ikke å lure noen til å tro noe annet, iogmed at det faktisk STÅR Octane Booster på den, og det står ingenting om lystgass eller effektøkning. Husk at NOS er et merkenavn da, ikke en betegnelse på lystgass... Octane Booster har sin hensikt det også... Leste på en slik flaske som sto på Clas O. Består av metanol og isopropanol.. Det kommer ikke på min tank ihvertfall :) Fordi? Det er ikke skadelig hvis du tror det... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Har vel lite for seg uten høyere kompresjon. Poenget med høy oktan er vel at man kan kjøre høy kompresjon og unngå ukontrollert detonasjon..? Har prøvd det på to biler relativt utrimmede biler, ingen merkbar effektøkning på noen av de, bare jævlig dyrt. Edit: Er nok ikke særlig farlig for motoren dette. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Riktig... blir gjerne brukt for å unngå tenningsbank. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det er hovedsaken ja. Men det er ikke umulig det er noe andre tilsetninger her som kanskje er der for å kvikke opp forbrenninga uten å justere opp trykket eller øke kompresjon, eller sette mer fortenning. For i teori skal vel flere oktanpoeng gi sløvere forbrenning siden det har lavere energiinnhold og tregere forbrenning. Har en kunde med en småtrimma Golf3 GTi 2.0, 115hk originalt? trimma til like under 200hk, uten pustehjelp. Hvertfall 2grader med fortenning mente han. Denne bilen reagerer noe jævlig på NOS Racing Formula. Han fyller 98 og hadde aldri prøvd med 95 oktan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Vil V-techen få noe spes mer ut da? Eller for gammel? Fåes i mange varianter og farger Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.