Laaars Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Det er jo feil... VTEC er et "merkenavn" av Honda, så da er det feil å skrive VTECH. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Det er jo feil...VTEC er et "merkenavn" av Honda, så da er det feil å skrive VTECH. Kanskje hans går på Hydrogen? Eller det står for VTEC-***** eller noe? ;) EDIT: Alt blir jo sensurert jo... ;) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Gi faen i å skitne til tråden med totalt OT. Toulen kan kjøpes billig på 200 liters fat. Så det er bare å gå sammen fleire å handle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Det er jo feil...VTEC er et "merkenavn" av Honda, så da er det feil å skrive VTECH. Ja så gi **** da... hold dere til L-kjøringa! ;) Punktum Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Gi faen i å skitne til tråden med totalt OT. Toulen kan kjøpes billig på 200 liters fat. Så det er bare å gå sammen fleire å handle. Ok, vil det bli godt merkbar effekt da altså? Mer sprut i hverdagen? Ca pris på et fat, og hvor får jeg tak i det? Blandings-forhold? Aldri hørt om dette seh... MaryKristmas! Siter Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Er ikkje sikker på kor du kjøper, men en kjenning av meg som driver og tvangsmater amerikanske motorer kjøpte et fat og eg trur han snakka om 20 kroner literen. Du får null effektøkning av å øke oktanen, men du kan justere tenning og ladetrykk og på den måten ta ut høyere effekt. Eg aner ikkje blandingsforhold. Trur nok det blir litt oktanhøyning når denne er ferdig: http://www.klubbfredag.no/mustang.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Er ikkje sikker på kor du kjøper, men en kjenning av meg som driver og tvangsmater amerikanske motorer kjøpte et fat og eg trur han snakka om 20 kroner literen. Du får null effektøkning av å øke oktanen, men du kan justere tenning og ladetrykk og på den måten ta ut høyere effekt. Eg aner ikkje blandingsforhold. Trur nok det blir litt oktanhøyning når denne er ferdig: http://www.klubbfredag.no/mustang.html Man får "riktig som du sier" ikke mere effekt av å øke oktanen, det er faktisk mere "effekt" i lavere oktan Grunnen til å øke er at du kan "presse" motoren mere med mindre fare for å brenne stempel med høyere oktan Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Octane-booster gir deg lavere sjanse for selvantenning, ingenting mer. Det vil i praksis si at du kan kjøre med høyere kompresjon for å effektivisere forbrenningen, høyere trykk fra presse eller turbo eller hvis man har nok lystgass blir det også nødvendig ettersom det blir MYE mer luft/bensin som kommer i forbrenningsrommet under bruk og som i prinsippet øker kompresjonen betraktelig, eller for å kunne kjøre med mere fortenning. Men det med fortenning stopper seg selv, fordi man kommer til et punkt der det bare ikke lønner seg mer. For mye fortenning fører til tenningsbank, tenningsbank fører til ekstrem varme, ekstrem varme fører til stempler med luftehull og stempler med luftehull fører til enormt dårlig futt og alvorlige permanente skader av en motor. Har man en bil som er beregnet for 95 oktan vil det ikke ha noen effekt overhodet, har man en bil med banke-sensor som er beregnet for 98 oktan som vil man minske effekten ved å kjøre på 95, men pga. banke-sensoren går det bra fordi den stiller tilbake tenningen for å kompansere for økt selvantenning. Men å helle 108 oktan bensin på umodifisert en bil vil ikke ha noen effekt i det hele tatt ettersom de som regel er fast innstilt på å ikke justere tenningen noe høyere enn det 98 er kapabel til å takle. Men, placebo-effekten skal ikke undervurderes. :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.