Gå til innhold

NOS på boks! Bare tull?

Ranger emnet


Chris-84

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo feil...

VTEC er et "merkenavn" av Honda, så da er det feil å skrive VTECH.

 

Kanskje hans går på Hydrogen? Eller det står for VTEC-***** eller noe? ;)

 

EDIT: Alt blir jo sensurert jo... ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo feil...

VTEC er et "merkenavn" av Honda, så da er det feil å skrive VTECH.

 

Ja så gi **** da... hold dere til L-kjøringa! ;)

 

Punktum

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi faen i å skitne til tråden med totalt OT.

 

Toulen kan kjøpes billig på 200 liters fat. Så det er bare å gå sammen fleire å handle.

 

Ok, vil det bli godt merkbar effekt da altså? Mer sprut i hverdagen?

Ca pris på et fat, og hvor får jeg tak i det? Blandings-forhold?

 

Aldri hørt om dette seh...

 

 

MaryKristmas!

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje sikker på kor du kjøper, men en kjenning av meg som driver og tvangsmater amerikanske motorer kjøpte et fat og eg trur han snakka om 20 kroner literen.

 

Du får null effektøkning av å øke oktanen, men du kan justere tenning og ladetrykk og på den måten ta ut høyere effekt.

 

Eg aner ikkje blandingsforhold.

 

Trur nok det blir litt oktanhøyning når denne er ferdig: http://www.klubbfredag.no/mustang.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje sikker på kor du kjøper, men en kjenning av meg som driver og tvangsmater amerikanske motorer kjøpte et fat og eg trur han snakka om 20 kroner literen.

 

Du får null effektøkning av å øke oktanen, men du kan justere tenning og ladetrykk og på den måten ta ut høyere effekt.

 

Eg aner ikkje blandingsforhold.

 

Trur nok det blir litt oktanhøyning når denne er ferdig: http://www.klubbfredag.no/mustang.html

 

Man får "riktig som du sier" ikke mere effekt av å øke oktanen, det er faktisk mere "effekt" i lavere oktan

 

Grunnen til å øke er at du kan "presse" motoren mere med mindre fare for å brenne stempel med høyere oktan

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octane-booster gir deg lavere sjanse for selvantenning, ingenting mer. Det vil i praksis si at du kan kjøre med høyere kompresjon for å effektivisere forbrenningen, høyere trykk fra presse eller turbo eller hvis man har nok lystgass blir det også nødvendig ettersom det blir MYE mer luft/bensin som kommer i forbrenningsrommet under bruk og som i prinsippet øker kompresjonen betraktelig, eller for å kunne kjøre med mere fortenning. Men det med fortenning stopper seg selv, fordi man kommer til et punkt der det bare ikke lønner seg mer.

 

For mye fortenning fører til tenningsbank, tenningsbank fører til ekstrem varme, ekstrem varme fører til stempler med luftehull og stempler med luftehull fører til enormt dårlig futt og alvorlige permanente skader av en motor.

 

Har man en bil som er beregnet for 95 oktan vil det ikke ha noen effekt overhodet, har man en bil med banke-sensor som er beregnet for 98 oktan som vil man minske effekten ved å kjøre på 95, men pga. banke-sensoren går det bra fordi den stiller tilbake tenningen for å kompansere for økt selvantenning. Men å helle 108 oktan bensin på umodifisert en bil vil ikke ha noen effekt i det hele tatt ettersom de som regel er fast innstilt på å ikke justere tenningen noe høyere enn det 98 er kapabel til å takle.

 

Men, placebo-effekten skal ikke undervurderes. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår