kroz Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Har planer om å sette inn en hovedstrømsbryter i bilen, en Scorpio 2.0i SOCH fra '86. De spørsmålene jeg da har er: Hvor mye strøm må bryteren tåle? Hvor tykk kabel anbefaler dere å bruke? Kommer det til å gå mye varme i denne? Er det noe mer jeg eventuelt bør tenke på? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 hvis den ikke skal gå med starter strömmen behöver den ikke väre så tjukk, blir ikke varmegang hvis du dimensjonerer riktig, ta den kabelen fra batteri t sikringsboks. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Nå er jeg ikke jeg noen elektriker, men startern må jo være jorda i noe? Motor eller chassi, som igjen er jorda i batteriet? Må jeg ikke ta hensyns til alt hele veien rundt hvis du skjønner? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det enkleste er å sette inn hovedstrøms bryteren på jorda. Du kan eventuellt bare kutte den orginale jordledningen og sette inn bryteren der. De selger sånn brytere på biltema osv. De tar flere 100A, de brukes i bla. båter, de er veldig greie å bruke http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=76523 Denne f.eks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det er den jeg titta på :) Og kommer til å montere den "bak" minus på batteri. Det eneste som står igjen da er, Hvor stor/kraftig bør kabelen være? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det går jo en minus ledning allerede i dag, som jorder hele karosseriet til minus. Du kan bare "klippe" denne og koble deg på. Hvis den blir for kort eller noe må du bare finne en som er tilsvarende tykk som den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Skal du trekke den inn i bilen, bør du nok opp på min 35mm. Utrolig kjedelig med varmgang når du skal starte å sånnt f.eks.. Bedre å legge opp stort nok med en gang, enn å måtte bytte igjen, billigere også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Silver: Jepp, hadde planer om å "klippe" den som du sier :) Fiat: min 35mm, ok :) Takker for alle svar! Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg