benzin Skrevet Mai 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2003 Noen som har vært borte i potensielle feilkilder i et bilstereoanlegg når diskantene skurrer? Problemet skjedde etter at jeg koblet diskantene ( MB Quart Frontsett ) bakover mot forsterkeren ( RF 500X ). Kan dette ha noe med dårlig jording eller dårlige kabler? Eller kan det være noen instillinger? Jeg har lagt merke til at susen er sånn sirkus den samme uansett hvor høyt jeg spiller. Jeg dro ut cd spilleren og fiklet litt her om dagen (holdt ikke ut lenge i varmen) Og når jeg vridde og vendte litt kom det noen FÆLE lyder... tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Mai 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2003 Sjekk denne linken, problemet ditt ligger sikkert i noe av dette http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2003 Forandrer frekvensen i susinga seg i takt med motoren, eller er det samme frekvens hele tiden? Trekk ut signal-kabelene fra forsterkeren, og skru på anlegget. Er det susing der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Mai 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2003 Kan være dårrlig jording på spiller eller forsterker. Kan også være dårlig kvalitet på signalkabler. Bruker du billige 70-80 kroners kabler, er det stoooor fare for støy. Jordingen til forsterker skal være rett i gods. Ikke i setebeltebolt eller lignende. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2003 husk at man må ha samme jord på forsterker og headunit. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by DaButcher husk at man må ha samme jord på forsterker og headunit. HÆÆÆ!!!??!?! Skal du virkelig dra en jord fram til spilleren eller omvendt????? Pointet er liksom å ha så kort jording som mulig da.:rolleyes: Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by Mr.Stream HÆÆÆ!!!??!?! Skal du virkelig dra en jord fram til spilleren eller omvendt????? Pointet er liksom å ha så kort jording som mulig da.:rolleyes: Du bruker en kortest mulig jord til chassi fra forsterker ja, men i tillegg legger du en jordleder mellom forsterker og headunit. Trenger ikke være noe kraftig kabel mellom. Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by gsxr600 Du bruker en kortest mulig jord til chassi fra forsterker ja, men i tillegg legger du en jordleder mellom forsterker og headunit. Trenger ikke være noe kraftig kabel mellom. Dette er da ikke det viktigste... Er dette en bil med ABS eller Inspøytning så bør man legge signalkabelen på den siden der disse hjernene IKKE ligger , og strømmen på den andre siden. Dette løser somregel problemene. Hvis det fortsatt er støy etter at dette er gjort så begynner helvete... :( Og fet er ikke alltid like kos... Får se hvordan det går selv. Imorgen skal Forsterker nr 2 opp i bilen, enda en Sub og omstrukturering av kabler i bilen... Lagt opp og trekt sponplater i ryggen på bagasje rommer :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audison Skrevet Mai 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 det kan være at du her gainet forsterkeren for mye! Siter -65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv. x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat! Ole Martin Aronsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mai 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 det jeg har lært er: 1. jord er jord.. ;) 2. legg signalkabler (phono) & høytalerkabler på samme side... strøm på motsatt, inkl styrestrøm... 3. skru ikke forsterker fast i chasis, da får du støy.. hehe prøvd d:P Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benzin Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Tror jeg er plaget med 2 typer støy, den ene er tenningsstøy, hvis jeg røsker og river litt i noen kabler bakom sigarettenneren, blir jeg kvitt det midlertidig, kommer tilbake når det selv ønsker det. For det andre mistenker jeg susingen å komme fra forsterkeren, da denne er satt fast i baksetet, og baksetet igjen har kontakt med jord (snakker her om ryggen til baksetet i bagasjerommet) Kan vel festet med et mellomledd av en treplate eller lignende? En annen ting er denne Blaupunkt spilleren jeg IKKE er fornøyd med for 5 flate øre. Er dette dårlige spillere? Er en Acupulo mp52 (eller noe i den duren) Når jeg skrur den på noen ganger spiller den ikke, selv om sekundene tikker osv. Andre ganger virker ikke tastene, noen ganger får jeg ikke lov til å velge spor, og noen ganger bare skrur den seg av. En annen ting, hvorfor fulgte det med en umbraconøkkel til Rockford Fosgate forsterkeren min som IKKE passer? Faen til latterlige greier.... de burde da klare såpass:mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by benzin Tror jeg er plaget med 2 typer støy, den ene er tenningsstøy, hvis jeg røsker og river litt i noen kabler bakom sigarettenneren, blir jeg kvitt det midlertidig, kommer tilbake når det selv ønsker det. For det andre mistenker jeg susingen å komme fra forsterkeren, da denne er satt fast i baksetet, og baksetet igjen har kontakt med jord (snakker her om ryggen til baksetet i bagasjerommet) Kan vel festet med et mellomledd av en treplate eller lignende? En annen ting er denne Blaupunkt spilleren jeg IKKE er fornøyd med for 5 flate øre. Er dette dårlige spillere? Er en Acupulo mp52 (eller noe i den duren) Når jeg skrur den på noen ganger spiller den ikke, selv om sekundene tikker osv. Andre ganger virker ikke tastene, noen ganger får jeg ikke lov til å velge spor, og noen ganger bare skrur den seg av. En annen ting, hvorfor fulgte det med en umbraconøkkel til Rockford Fosgate forsterkeren min som IKKE passer? Faen til latterlige greier.... de burde da klare såpass:mad: Om det slutter å suse, når du røsker i noen kabler bak dashbordet, ville jeg prøvd å hente spenning rett fra batteriet. Blaupunkt er jeg alergisk mot, og holder meg derfor langt unna det merket. Monter forsterkeren slik at den ikke har direkte kontakt med chassiset. Signal og høytalerkabler legges på den siden av bilen, hvor det ikke finnes noe eksisterende ledninger. Power legges på den andre siden. Men bare plussledningen. Minusledningen skal være kortest mulig, og ha GOD kontakt med chassiset. Skrap rent, helt ned til metallet, og skru dette forsvarlig fast. Det blir jukset mye med jord-tilkoblinger, og det lager mye problemer. Du må ikke undervurdere viktigheten av gode kontaktflater. Om den umbrakonøkkelen som fulgte med forsterkeren lå i posen, så skal dette være den riktige. Har aldri opplevd at det har vært feil. Mulig salgsstedet har hatt oppe posen, og klart og fucke det til... Rockford leverer ikke dette feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 hehe, det med og montere forsterkeren i ryggen på setet, slik at det hadde kontakt m jorn (det du skrev), vil forråsake støy... hehe har gjort den bommerten selv. men vist du skrur en 3plate i setet, og monterer forsterkeren i den, slik at den ikke har kontakt til gjord, da er noe av problemet ditt løst;) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benzin Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Tenkte faktisk på å dra en egen kabel til spilleren, men da må jeg jo også begynne å fikle med tenning... må jeg ikke? Hvis ikke vil vel spilleren stå å lyse hele tiden, uavhengig av at tenningen er på eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Noen spillere har knapper som lyser selv om spilleren er skrudd av. Spilleren din skal uansett alltid ha strøm, hvis ikke blir radiokanalene du lager slettet hver gang du skrur av tenninga! På den en ene spilleren jeg hadde lyste på-knappen konstant. Tok ut panelet når jeg følte for det, men den pæra kan sikkert lyse i flere år uten at batteriet tappes. Mulig det går ann å koble spilleren opp mot tenninga slik at den lampa skrur seg av når tenninga skrur seg av, men d prøvde jeg aldri. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg