Riff Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Var en her som jobber på ett motor verksted?, var snakk om at de borrer og andre ting. Husker ikke nicket så... det jeg tenkte på er : Om jeg borrer til 1st od(er det det heter?), hvor mye vil det koste og vet du hvilke stempler som da passer? Har lest/hørt på forum og fra andre at en kan bruke vw stempel.. Og når dere honer, varmer dere blokken? Og bruker dere oppvarmet honings olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Når vi honer så pleier vi no som regel ikke å varme noe. Er jo kun snakk om hundredele,r så det har vel egentli ikke så mye for seg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Grunnen til at jeg lurte, er egentlig om det har noe for seg. Har lest en del artikkler om emnet, men er jo litt motstridende de artikklene som jeg da har komt over. Noen mener det blir bedre glid for stempel ringene og det blir tettere, så en da kan gå opp litt i trykk og da få mer hester. Men siden jeg er ganske ny på dette med bygging av motorer så er det en del ting jeg ikke vet enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Er det ikke "tosk" her på som jobber på cylmo eller noe i den gata a? Han kan sikkert ordne borring og svare på spørsmål rundt dette.. Du skal sikker borre til 1od (første overdimensjon) og er det ikke bedre å kjøpe seg nye stempel som er til volvo a? Istedenfor noe svensk fjøsmekk.... Har ikke hørt noe om varming, med "stress-borring" skal vel liksom være fint. Da spenner døm fast ei plate og drar til den med moment når døm skal borre... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Søkte på nicket tosk, og joda det var han jeg tenkte på. :tannløs Sten Parner har sikkert noen gode stempler. Skal kjøpe den penta veiva som han har og noen skikkelige råder, så da kan han sikkert hjelpe meg med stempel og. Tosk : Hva er prisen på borring og honing hos dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 kanskje det står noe på http://www.cylmo.no??? Er vel kanskje en fordel å kjøpe stempel først, i rett dim også borre blokka etter det.. Men er i allefall ikke noen fordel å borre mere enn absolutt nødvendig på turbomotor. Har du en sugis så er det vel skjit samma. cymo selger vel også mahle smidde stempel? da kan du jo gå for ett sett med sånne, så du får rett dim på hele smæla.. hehe.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Meget god ide. :kiss hehe Da kan jo det hende det blir litt billiere og. Tror de stemplene som følger med på kitet til spm koster en del. Så om mahle funker like bra og kanskje er litt billiere å, så er jo det perfekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Søkte på nicket tosk, og joda det var han jeg tenkte på. :tannløs Sten Parner har sikkert noen gode stempler. Skal kjøpe den penta veiva som han har og noen skikkelige råder, så da kan han sikkert hjelpe meg med stempel og. Tosk : Hva er prisen på borring og honing hos dere? "sten parner har sikkert noen gode stempler" sten parner har det beste som er....til mye bedre priser enn noen gangstere i norge kan konkurrere med..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ok. Får sende en mail til ham da, finne størrelse på stemplene å lignende så jeg vet hvor mye de må borre. 1st od, er det mye økning i volum det? om en da tenker en b230 sugis. Var innom siden hans nå, han har jo satt ned prisen på 2,5l kitet sitt nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ok. Får sende en mail til ham da, finne størrelse på stemplene å lignende så jeg vet hvor mye de må borre. 1st od, er det mye økning i volum det? om en da tenker en b230 sugis. Var innom siden hans nå, han har jo satt ned prisen på 2,5l kitet sitt nå. ingen vits og sende han mail....han svarer ikke...bedre og ringe....jeg skal bort dit i januar...han er en morsom skrue... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ok. Ja en tur hadde jo vært digg. Om jeg da hadde hatt penger til å kjøpe alt nå da.. Det er det litt verre med. Spare penger har jeg aldri hørt om... hehe bruker de opp på porting av topp, borring av blokk og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 "sten parner har sikkert noen gode stempler" sten parner har det beste som er....til mye bedre priser enn noen gangstere i norge kan konkurrere med..... Får vel bedre deler enn det SMP kan levere... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 SPM leverer jo Venolia stempler, cylmo har Mahle? Døm diskuterte det på TPC, hva som var best av de to merkene... Mahle er billigere og har vært brukt i laaang tid, både i konkurranse og på standardbiler. Jeg går for mahle hvis jeg skal ha nye stempler. Var noe snakk om marginer og masse jall når døm drøfta hvem som lagde de beste stempla. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det er akkurat det.. mahle er jo billig, Venolia er jo litt dyrere. Og jeg har jo vært borti slikt før, at det som er dyrest er ikke alltid best.. men av de to så har jeg ikke peiling å da er det vanskelig å vite hvilke jeg skal ha... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det er akkurat det.. mahle er jo billig, Venolia er jo litt dyrere. Og jeg har jo vært borti slikt før, at det som er dyrest er ikke alltid best.. men av de to så har jeg ikke peiling å da er det vanskelig å vite hvilke jeg skal ha... syns ikke det er dyrt med 4 venolia stempler og 4 spm h-råder for 12 000 svenske er dyrt...og venolia stemplene er mye lettere og ikke så klumpete og store som mahlestemplene.....euro-1 kan jo legge inn noen meninger om mahle her..han har kjørt med det noen år... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg