Gå til innhold

Fjerning av asfaltmatter i gulvet på 240

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Jeg holder på og ta litt rust i samme omgang som jeg innstallerer datasprutet. Så har jeg fjernet all isolasjon og løse asfaltmatter, så bjynte jeg og slipe under og lagde meg et hull i bakkant av passasjersiden.

 

Så gikk jeg løs på de asfaltmattene som sitter "limt" i gulvet. De sitter noe j****, har tatt to av dem med hugghjern.

 

Så, jeg lurer på om det finnes en litt mer effektiv måte og fjene de på??

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke dumt å prøve å varme litt nei.. Hva med å partere døm opp med kniv og ta en og en bit? Litt lettere kanskje, blir som ei ribbe.. hehe... Hvis du får av det værste går vel resten med litt varme og pakningsskrape e.l.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker mest på nå er rusten, det danner seg fukt under mattene, den matta som jeg tok der jeg slipte hull gikk greit. For der var det nå mye fukt at den hadde slippt limet. De forran sitter noe j****.

 

Jeg er mest ute etter en bil som går bra. Det er så mye støy fra før at litt fra og litt til har vel ikke så mye og si. Har lettet den ca 7 kg bare i isolasjon nå :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noe kg i sånt ja.. Men er ikke verdt bryet å fjerne med mindre det er rust eller man skal rense bilen helt innvendig. Vet ikke hvor mye støy de asfaltmattene tar opp jeg.. Dyre kan døm ikke være, siden noen folk borti svingen gadd å koste på en hel haug med sånne i en gammal ford.. (doh!)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fjerna på 740in nå jeg...

Ikke bruk varme, hvis du ikke vil at bilen skal bli som en banan.. Lukter no jævlig og masse gris når du varmer...

På 740in bruka jeg hammer å slo på de med, da løsna det meste, resten bruka jeg huggjern på, det funka ganska bra... Men hammer var tingen fant jeg ut!

Dem satt dårlig på eksos sia, siden det er blitt så jævlig varmt der...

Du må regne noen timer på å fjerne 4 sånne matter bare så det er sakt!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Da prøver jeg tipset om varmepistol og sparkelskrape. Det lukter brent techtyl i bilen allerede, da jeg herja litt med vinkelsliperen:P Den skal vaskes skikkelig i gulvet med white sprit og så skal jeg ta på godt med rustkiller. Så skal jeg vaske bilen grundig innvendig med noe versting vaske greier, ta tepperens og rense setene, så skal det nok lukte godt til slutt skal man se.

 

Fant ut at når jeg har kostet nesten 6 siffret tall på bilen så kan jeg ta den rusten og.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår