Gå til innhold

Ett skiltpar på 2 biler?

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Kjøreseddel skal skrives for all bruk av prøvekjennetegn, og disse kan bare benyttes til prøvekjøring ifob med reprasjon og salg, og flytting av kjøretøyet. Dette burde du vel vite om du har såkallte "årsprøvekjennemerker"? Det har blitt forsøkt å få til en ordning med en loggbok for skiltene ved bruk internt i firma, men veidirektoratatet velger å holde fast på dagens ordning.

Var et tilfelle her i byen for en tid siden hvor daglig leder hos en bilforhandler brukte prøveskiltene for å ha "firmabil", ble mye bråk og stor bot av det!

og forresten-du får ikke trafikkforsikring på et uregistrert kjøretøy, om du allikevel får det til er den uten verdi fordi du er uten dekning om du kommer borti noe med uregistrert bil, blir sånn Catch22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøreseddel skal skrives for all bruk av prøvekjennetegn, og disse kan bare benyttes til prøvekjøring ifob med reprasjon og salg, og flytting av kjøretøyet. Dette burde du vel vite om du har såkallte "årsprøvekjennemerker"? Det har blitt forsøkt å få til en ordning med en loggbok for skiltene ved bruk internt i firma, men veidirektoratatet velger å holde fast på dagens ordning.

Var et tilfelle her i byen for en tid siden hvor daglig leder hos en bilforhandler brukte prøveskiltene for å ha "firmabil", ble mye bråk og stor bot av det!

og forresten-du får ikke trafikkforsikring på et uregistrert kjøretøy, om du allikevel får det til er den uten verdi fordi du er uten dekning om du kommer borti noe med uregistrert bil, blir sånn Catch22.

Refererer til hva jeg har skrevet i en tidligere tråd...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=74837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffen for å bli tatt for å kjøre uten skilt er mindre enn å kjøre med falske skilt... Dokumentforfalskning er det siste du vil ha på deg. Heller ikke noe en eventuell arbeidsgiver setter noe særlig pris på...

Jeg har en kompis som gjorde sånn da han hadde 2 like biler, begge med samme motor, eneste var at den andre hadde annen farge. Kan ikke akkurat si at jeg like det... stor risiko for deg selv og andre.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refererer til hva jeg har skrevet i en tidligere tråd...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=74837

Kanonsvar

Hvordan er det med bruken av prøveskilter? Dvs hva er gyldig grunn? Hva kan en få lov til med prøveskilter? Kan en få lov til å kjøre med prøveskilter om man har en god nok grunn?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonsvar

Hvordan er det med bruken av prøveskilter? Dvs hva er gyldig grunn? Hva kan en få lov til med prøveskilter? Kan en få lov til å kjøre med prøveskilter om man har en god nok grunn?

er vel lov til å kjøre med prøveskilt for å prøvekjøre en bil også..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel lov til å kjøre med prøveskilt for å prøvekjøre en bil også..

Det er akkuratt det jeg lurer på. Har en lov til det? Si en har skifta noen bremsedeler og vil ta en liten test? En har jo ikke lov å flytte bilen uten skilter og vist en vil teste med å ha bilen i fart så må en vel strengt tatt hente ut prøveskilter for å testkjøre? Er det lov?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkuratt det jeg lurer på. Har en lov til det? Si en har skifta noen bremsedeler og vil ta en liten test? En har jo ikke lov å flytte bilen uten skilter og vist en vil teste med å ha bilen i fart så må en vel strengt tatt hente ut prøveskilter for å testkjøre? Er det lov?

visst du drar til en bilforhandler for å prøvekjøre en bil så blir det jo veldig ofte kjørt på prøveskilt, så det mener jeg er lov..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har lov til å være mange i bilen om dette er nødvendig for å teste ut bilens funksjon.. men egentlig ikke utenom det.. men dette blir det som regel ikke slått særlig hardt ned på

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider