Gå til innhold

240 på svingete veier

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle vinkler, oi, åssen justerer man SAI/KPI da, kan vel forandre den litt på Camberjusteringa men kan du justere den i forhold til camber, også har vi kombinertvinkelen, er den justerbar? ER flere vinkler i ei forstilling enn vi har navn på, men er godt justerbart på 240.

Flisespikkeri dette men sier du alle så bör det väre alle.

 

Joda.. du har sikkert helt rett i at det ikke er "alle"... Men du kan justere de "de fleste" vinkler som er aktuelt får en gatebil.. er jo ikke noe racerbil da, er jo en orginal familiebil vi snakker om..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkningsplate i dempertårnene.

 

Hva er det... hvor får jeg tak i det, eller er det noen jeg må lage selv, vist det er noen som selv konstrueres trenger jeg et bilde av det..

 

Det er en plate som du legger mellom toppmonteringen og dempertårnet. Skal du ha fjærbenstag må du montere lengre bolter enn originalt.

Det som kan skje om du ikke har dem er at du slår opp dempertårnene så dem buler oppover og det blir helt forjævlig og demontere igjen.

upperstrutplates200.jpg

SAM i sverige som har dem. Du kan helt sikkert kjøpe dem gjennom pedersen.

Anbefaler egentlig alle som har en senket 240 som blir brukt og montere forsterkningsplater.

 

Bildet er forresten tyvlånt fra IPD

 

Edit: Dem er også levert originalt på 242 GT, volvo klarer sikkert få tak i noen.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Dette er det som gjorde susen på min bil..

1. skiftet alt av bremse deler, Nye kaliper og skiver .. S60R bremser på vei..

2. Monterte de gule R-Sport demperne.

R-Sport Strut Cartridge (FRONT), Volvo PN 552197, COMPRESSION 100 Nm

REBOUND 360 Nm

R-Sport Shock (REAR), Volvo PN 552198, COMPRESSION 100 Nm

REBOUND 400 Nm

 

3. Monterte framfjærene som 242GT hadde originalt, og de mykeste originale bak.

4.krengningshammer 21mm framme og 25mm bak

5.skiftet alle foringene..

6. monterte alle ekstra forsterkningsstag.

7. Nye Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 205/55

8. Motor en B23et meste original men med electromotive justerbart sprut mest for å optimalisere når eg bytter kamaksler og for å få bensinforbruket ned, liker å eksperimentere.

Men konklusjonen er at en A-B eller D kam er egentlig det beste til en T3 trim 60..

Dreiemoment må komme på eit turtalsregister som føles normalt til daglig..

Dette er ikke noen racer men tipper på ca 190-200 ærlige hester, som er veldig kjørbare.

Og eit rått dreiemoment på lave turtal..

Det vart en steike god bil å kjøre, men noe i stiveste laget se Rebound..

9.Trutracen har kommet i posten nå..he he …

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den røde 244TIC'en min ligger som en gocart i allefall.. røde koni bak, org olje forran.. hardt kappa senkefjører, 17" med 215 dekk.. er nesten for stiv syns jeg.. er org. under ellers foringer etc..

 

på 242'n blir det antaglig sellholm coilovers framme, pga. tung v8 :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk framover... 240 blir ikke så lav da...

 

prøv.. her noen bilder som jeg tok etter at jeg hadde tatt av fjæren min før jeg denne bilen ble spiker.

 

Foran da, står kun med originale dempere

DSC00789.jpg

DSC00788.jpg

 

men stiv nok ble den i allefall :)

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår