Gå til innhold

240 på svingete veier

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

ps folkens.. en bil henger ikke bedre om du senker den 100mm :P faktisk værre!

over 45-50mm, vil gjøre at du får "bump steer" og ikke får justert nok camber.

 

da må du ha camberplater fra http://www.samsteffanson.se, evnt. file de originale.

det vil forøvrig ikke fikse "bump steer" (funkye vinkler).

 

virker som mange tror at jo mer du senker, jo bedre henger bilen.

jo stivere ditt understell er, jo lettere kan du få hjulspinn feks!

 

ps. jeg er fullt klar over at standard 240 er for myk :P

 

nedflyttede opphengskuler/endeledd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nedflyttede opphengskuler/endeledd!

ja.. men det er litt jobb.

min bil kan ikke bli lavere, siden traversen min er senket 7mm og jeg har 3" eksos.. mister en del bakkeklaring på det!

 

må kjøre med to hjul på fortauet, for å komme over fartshumpene der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når madamen kommer heim så får eg spenne på meg treskoa å få målt

de staga.. vart jaggu usikker...

mye av delene eg har på bilen stammer fra en gamal GT.

 

Nå har eg fått skrapet og børstet og målt diameter på krengningshammer. Den foran er garantert 23mm, og bak ser de også ut til å være 23mm?, men har ikke hørt om den dimensjonen før.. veit dere hva den originale 240 turbo hadde foran? Og er de noen som har R-Sport katalogen liggende?

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg fått skrapet og børstet og målt diameter på krengningshammer. Den foran er garantert 23mm, og bak ser de også ut til å være 23mm?, men har ikke hørt om den dimensjonen før.. veit dere hva den originale 240 turbo hadde foran? Og er de noen som har R-Sport katalogen liggende?

vel, du fikk:

19, 21, 23 og 25mm.

tror 25mm kom på ambulanser og r-sport (har jeg hørt).

ikke alle 260'er har kraftige stabstag, da jeg vet volvohuggeren hadde inne 19mm til 264. jeg kjøpte forøvrig NYTT 24mm fra http://www.bcb.no, som jeg etterpå fant ut var billigere hos http://www.pedersens-racing.no

 

anyhow, om man har 4 cyl, kjøper man heller IPD sats, da det er mer økonomisk forsvarlig. ligger på 3000 (+ mva(?)) hos http://www.lysakerbil.no

 

gt-stagene tror jeg faktisk er billigst hos volvo, evnt. i australia var de standardutstyr, så de havner av og til på ebay.

"lower tie bars", eller stag bærebru, som pedersens-racing kaller dem, er ikke så dyre dem heller.. mener det var 4-500kr. Samme gjelder OMP hjulhustårnstag hos pedersens, for under tusenlappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, nei..

på min goførtito, var det mer enn lange nok bolter!

 

kjører OMP hjulhus-tårnstag, gt-stag, samt de nedre stagene ipd kaller "Lower tie bars", også kjent som stag-bærebru.

jeg kjører også 24mm volvo 264 stabstag, polyforinger, etc. etc.

 

gule koni på hardest, lesjöfors 45mm..

bilen er som en gokart på sommerdekk!

 

selv på vinterdekk, er den RIMELIG hard i fjæringen..

det er ikke noe for komfort akkuratt, men er det derfor vi kjører volvo?

 

henger som fan!

jeg kunne kanskje fått bedre grep om jeg myker opp demperene litt, på justeringen.. men, men.. jeg elsker bilen slik den er satt opp nå.

 

Oppskrift:

tn_sam_side.jpg TN_1126855192.jpg

TN_1123054722.jpg TN_1110646379.jpg

 

+ dekk

+ senkefjærer

+ gassdempere

+ hjulstilling (etter alle mods)

 

Det er lange nok bolter til enten fjærbenstag eller forsterkningsplate ja. Men ikke til begge deler. Var det jeg mente

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående krengningshemmere til 240,så ble standar 240 levert med 19mm stag,orginale turbo biler og glt hadde 21mm,man fikk kjøpt/får kjøpe 23mm sett som "r-sport tilbehør",og 242gt ble levert med 25mm bakre stag,men hadde standard str på fram staget..

 

Nå har eg fått skrapet og børstet og målt diameter på krengningshammer. Den foran er garantert 23mm, og bak ser de også ut til å være 23mm?, men har ikke hørt om den dimensjonen før.. veit dere hva den originale 240 turbo hadde foran? Og er de noen som har R-Sport katalogen liggende?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår