Gå til innhold

240 på svingete veier

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

de som sammenligner 240 med andre biler, regner selvfølgelig de sammenligner med biler som ble designet på 70tallet da..? riktignok kom det visse forandringer fra begynnelsen til siste 93modell, men alikevel er bilen i hovedsak noenlunde lik..og se da hvilke familiebiler på 70tallet som går så veldig mye bedre, også i svinger..da går mange på en smell! sier ikke at 240 er beste bilen og alt det der, men er lei av folk som sammenligner en _gammel_ bil med en ny! da pisser de i motvind spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

']Skal du ha stive dempere/fjærer er det viktig og bruke fjærbenstag' date=' torpedostag, og forsterkningsplate i dempertårnene.

Det svake punktet på 240 er at dem er for fleksible mellom dempertårn og torpedovegg.

Bør kanskje bytte ut toppmonteringgene med noe skikkelig også.

 

Originalt mener jeg at 240en er alt for myk og kjedelig, men med små modifiseringer er den [b']mye[/b] morsomere og kjøre.

Faktisk så mener jeg at 242en min med 82hk og div. mods på hjulopphenget var mye mer underholdende og kjøre en den 740en jeg bruker nå som har originalt understell og 190hk.....

Biler som BMW 3 serie ol. er vel bedre en 240 på kjøreegenskaper originalt, men med div. mods tror jeg 240en kan bli en hard konkurrent.

 

forsterkningsplate i dempertårnene.

 

Hva er det... hvor får jeg tak i det, eller er det noen jeg må lage selv, vist det er noen som selv konstrueres trenger jeg et bilde av det..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som sammenligner 240 med andre biler, regner selvfølgelig de sammenligner med biler som ble designet på 70tallet da..? riktignok kom det visse forandringer fra begynnelsen til siste 93modell, men alikevel er bilen i hovedsak noenlunde lik..og se da hvilke familiebiler på 70tallet som går så veldig mye bedre, også i svinger..da går mange på en smell! sier ikke at 240 er beste bilen og alt det der, men er lei av folk som sammenligner en _gammel_ bil med en ny! da pisser de i motvind spør du meg!

 

 

Må si meg helt enig med deg.

 

Her er litt info til de som mener bmw er bedre en volvo, se også filmen tidliger i denne tråden

 

 

De motorstarka versionerna av 240 kom i slutet av 70-talet. Den första var 242 GT och snart kom även 244 Turbo, som efterföljdes av 245 Turbo-världens första kombibil med turbo.

 

Volvo Gr-A

1985 vann Volvo tyska DTM, Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, med en 240 Turbo!

240 blev, och är fortfarande, en populär tävlingsbil i många olika grenar.

 

 

Volvo_GroupA_Turbo.gif

 

Motor: 4-cylindrig 2127cc turboladdad.

Effekt: 348 Hk vid 6000 varv/min.

Prestanda: 0-100 km/h gick på 4,5 sek. Toppfarten låg på 293km/h beroende på bakaxelutväxling, det fanns fler än 6 olika.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest min ligger vanvittig bra på veien, har en tendens til og understyre litt grunnet litt dårlig hjulstilling forran. Jeg kjører med 5 år gamle gule koni, lesjøfors fjærer (kappede forran), polyurithane foringer forran, stag fra torpedo til tårna, poly foringer i momentstaga bak (har til resten og) og 7.5x17 eiker felger med 215/45-17. Det sitter som pokker, kappa med en subaru ting som jeg aldri har sett før på vei hjem fra gatebil i år med 3 mann i bilen og bra med bagasje. Han kjende veiene, men jeg tok han forde! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar :)

 

Skal prøve å investere litt penger i bilen min, kanskje jeg legger ut noen bilder etterhvert :)

 

God jul alle sammen :)

 

du vil ikke angre: men legg merke til det han ene sa om gasser240 og autoslalom, det re ikke bare motor som betyr, det er noe av det siste, men det som betyr er først og fremst fører, så understell, og viss du prøver deg med svær motor før understell/fører henger med, ligger du fort i grøfte å smiler med tårer i øya;)

 

men bygg volvo:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil ikke angre: men legg merke til det han ene sa om gasser240 og autoslalom, det re ikke bare motor som betyr, det er noe av det siste, men det som betyr er først og fremst fører, så understell, og viss du prøver deg med svær motor før understell/fører henger med, ligger du fort i grøfte å smiler med tårer i øya;)

 

men bygg volvo:D:D

 

Har bestandig sagt til folk at skal jeg bygge bil så prioriterer jeg først understell, bremser og sånt før motor. Det er veldig viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig sagt til folk at skal jeg bygge bil så prioriterer jeg først understell, bremser og sånt før motor. Det er veldig viktig :)

 

Der er jeg veldig enig med deg. For hvorfor ha en bil med 350hk og kappa fjører å bli frakjørt på svingete/normalt norsk landevei av en bil med 170hk med godt justert understell. Dette har skjedd gang på gang.

Jeg skiftet ut så og si hele understellet mitt med bedre deler, tross mine 115hk(der halvparten VAR) på beite. Etter nytt understell og foringer kunne jeg f.eks ha (for å sette det på spissen) ha 130km/t i egen fil rundt en skikkelig sving, kontra de 80km/t jeg kunne ha før...da man begynte å skli over i motgående fil. DET er forskjell det! :)

Godt understell er vel den billigste trimminga man kan gjøre. Utrolig hva ordentlige dempere og fjører + nye foringer kan gjøre!

Ang det 240 vs 3 serie og primera: BMW har delt bakaksling, er generelt lettere, lavere biler og er vel i utgangspunktet laget for et litt andre oppgaver enn Volvoen (ref: 80 talls volvoer ).

Hadde det vært like mye fokus på undertstell som på at det er rabatt på trimkam hos en forhandler så hadde vi både sluppet flere utforkjøringer og ulykker det er jeg sikker på. Det stammer fra uttrykket: Man må lære før å gå før man kan løpe. Kan man ikke gå så løper man som regel å slår seg.

 

Just my 2 cent

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er en av de få biler du kan justere alle vinkle på forstilinga orginalt.. (camber, caster å spissing) Hvis man stiver av bilen mye og har lavprofil dekk så vil ikke det si at man automatisk har gode-kjøreegenskaper!

Alle vinkler, oi, åssen justerer man SAI/KPI da, kan vel forandre den litt på Camberjusteringa men kan du justere den i forhold til camber, også har vi kombinertvinkelen, er den justerbar? ER flere vinkler i ei forstilling enn vi har navn på, men er godt justerbart på 240.

Flisespikkeri dette men sier du alle så bör det väre alle.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår