Gå til innhold

Alfa Romeo 155 1,8 Formula S. noen formening?

Ranger emnet

Strez

Anbefalte innlegg

Leter etter ny bil nå, og har sett endel på denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6481506&sid=5alZK-78B774936&pos=2

Ligget ganske lenge ute til salgs nå, og skal vist bare være der til 2.juledag.

Noen som har noe å si om denne? lurt kjøp? dritt bil? go for it? fuck it? Gått for langt?

Er et stykke å dra ut av Oslo når jeg ikke har bil, så hadde vært greit om noen hadde noe å legge til, før jeg tar en lang bom tur ut på landet.

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forelsket i 155 i sommer,6 timer i en sinnsykt pen alfa setter sine spor.

Siden denne alfaen har motor og diverse deler fra fiat,så er denne rimelig god,om man kjøper et pent eksemplar så har du den i en liten stund.

Har selv sett denne bilen live,sinnsykt nydelig 155 dette her.Uff,nei nå er det bare å spare..SKAL ha 155 som førstebil! :D

Så til deg,løp og kjøp!Kjøreglede,tøft design,sjel og italiensk kvalitet er bare kos det da!

Edit:Ser du vil ha negative siden,selfølgelig finnes det jo det også på denne bilen,foringer i forstillinga,variator og rust er vanlige problemer på de fleste alfaer.Men sjekk den nøye,så blir det bra!

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en godt vedlikeholdt bil, og bør være det i henhold til prisen som er i overkant.

Motoren er veldig driftsikker og har dobbel kamkjede som ikkje trenger å byttes, bra moment, er turtallsvillig og er i helaluminium. Motoren har orginalt ca 130 hk og er nok chippa, eller det er gjordt andre ting.

Eg har en kamerat som har hatt noen 155'er og han skryter av kjøreegenskapene på bilen, og selv liker eg veldig godt designet.

1,8 literen er generelt meir turtallsvillige enn toliteren i samme serie, og 2 literen eg hadde likte seg godt den over 6000.

Det du bør kontrolere er foringer og elektrisk. Samt at motoren er blitt tatt vare på, med hensyn til god olje og varmkjøring.

Ring og avtal prøvekjøring, og bilkjøring vil få en ny dimisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høre me han om å få prøve kjørt en tur, men det står i annonsen at bilen har dårlig drivakselmasjett og ett tørt lager i starteren. Koster dette mye å fikse eller? har ikke så aaaaalt for mye peil på sånt selv...

EDIT: Noen som vet ca hvor mye det er å forsikre en 155?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider