Gå til innhold

Mere Saab performance team...

Ranger emnet

Aero

Anbefalte innlegg

Siden det er så populært med Saab tråder her om dagen kan vi jo lage en til :)

Dette er også fra Saab performance team, de samme som ratter i de andre filmene, men dette er fra en litt tidligere periode, sånn rundt lanseringen av Saab 9000...

Ikke veldig god kvalitet dessverre, og den begynner litt slapt, men tar seg bra opp etterhvert :)

http://video.google.com/videoplay?docid=8521999166042642874&q=saab

-98 Saab 9-5 - Gamle Svarten

-74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne

Have Turbo .. will travel ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff film!

Men si meg, har ikke Saab alltid hatt brekket på framhjula? Ble bilene provosert til dem greide 180* svinger, eller hadde 9000 brekk på bakhjula?

Lurer litt på hvor mange Saab'er som gikk fløyten under opptaka og jeg da.

Det som gjør den kjøringa her tøff er jo at det ikke er noen spesial-effekter involvert. Selv er jeg lite imponert over kjøresekvensene i nyere filmer alá FNF, Herbie o.l. i og med at det meste er gjort på blåskjerm eller på datamaskin. Er jo mye tøffere med f.eks. Bullit der man kan se de forskjellige sekvensene i flere vinkler der man kjenner igjen bilene deltagerne passerer og alt skjer i realtime og samtidig. Ikke en sånn kjip animasjon og kombinasjon av scener klippet sammen og blandet med blåskjerm scener der det i virkeligheten bare er en bil som kjører i gangen og i de fleste tilfeller ikke det engang.

Nå skal det jo nevnes at omtrent hver gang kameraet klipper til en ny gate er det fordi Mustangen trengte reparasjoner i forstillingen etter hoppa, men det er en helt annen sak. Det var Steve McQeen sjøl som vraka bilen (Nei, han hadde ikke stuntsjåfør) ikke en eller annen datanerd som tok et stillbilde av bilene og lagde en biljakt.

Nei, takke meg til talentfulle sjåfører framfor talentfulle animatører. :cab :drive2 :eddie

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff film!

Men si meg, har ikke Saab alltid hatt brekket på framhjula? Ble bilene provosert til dem greide 180* svinger, eller hadde 9000 brekk på bakhjula?

Lurer litt på hvor mange Saab'er som gikk fløyten under opptaka og jeg da.

Saab slutta med brekk på forhjulene i 1987 eller 88.. og dette var på 900. 9000 har alltid hatt brekk bak:) (forøvrig alle saaber etterpå også). Kun citroen som har brekket på forhjulene nå. hehe

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab slutta med brekk på forhjulene i 1987 eller 88.. og dette var på 900. 9000 har alltid hatt brekk bak:) (forøvrig alle saaber etterpå også). Kun citroen som har brekket på forhjulene nå. hehe

mvh oddi

Hei Oddi violin

I den 10 måneden 1987 så kom det brekk på bakhjula ja..

God jul forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider