Gå til innhold

FK Med Ca 300 Gamp?

Ranger emnet


Kenti

Anbefalte innlegg

Hei. har lest litt fram og tilbake her nå... Noen sier Ca 300 Gamp skal funke bra på LH 2,4... noen sier med å uten Gullbox. Hva er fakta? Jeg selv har en FK 98Mod ferdig overhalt og vektjustert... med 13C turbo enn så lenge... så lurer på Hva må til for å nå ca 300 gamp? hørte noen hadde bremsa 283 gamp med LH 2,4. må sikkert ha Justerbar BTR. kansje støre turbo? men den må jeg jo få opp laddetrykket på (forslag) 3 tom eksos med 4 tom utblås har jeg.. M90H girbox med forsterkte synkring på 3gir... og grom clutch:) trutrack diff... så nå må jeg bare ha mer gamp... noen som kan hjelpe meg. har ikke råd til datasprut enda... nettopp kjøpt bilen. 745 86 mod totalt ombygget inn og utvenndig til 98Mod V90:)

 

Takk på forhånd

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du bør nokk handle deg en ny turbo, større dyser, og en progressiv btr, eventuelt en k kam, 2x chip.. da er du på god vei..

 

Så du vil si at jeg trenger Gullbox? folk sier jeg ikke trenger større dyser for den effekten. men Justerbar BTR. ja har bestillt meg 16T

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 300 hk lh 2.4 er det gullboks med en go chip + en go chip i innsprutboksen som gjelder. (evt mapping hvis du har lyst....) org. dyser og org. btr holder lenge. eneste du må endre i bensintilførselen er bensinpumpa di. kjøp ei 053 bosch pumpe da klarer du deg lenge. i følge krb holder 740/940 pumpa til rundt 250hk.

 

har en ft selv rundt 280-290

 

-19t

-chipper

-053 pumpe

-vektjustert og balansert

-komp senkt

-porta 405

-k-kam

-kl-grenrør

-k&n

-3" jt

-hard wg

 

turbotrykk rundt 1,3bar

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 300 hk lh 2.4 er det gullboks med en go chip + en go chip i innsprutboksen som gjelder. (evt mapping hvis du har lyst....) org. dyser og org. btr holder lenge. eneste du må endre i bensintilførselen er bensinpumpa di. kjøp ei 053 bosch pumpe da klarer du deg lenge. i følge krb holder 740/940 pumpa til rundt 250hk.

 

har en ft selv rundt 280-290

 

-19t

-chipper

-053 pumpe

-vektjustert og balansert

-komp senkt

-porta 405

-k-kam

-kl-grenrør

-k&n

-3" jt

-hard wg

 

turbotrykk rundt 1,3bar

 

 

Har du nye og større dyser??

Eller har du høyere bensintrykk til dyser??

Høres mye ut 280-290hk for 320cc dyser..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 cc på 250 hk? på 145% av dysenes kapasitet er dette mulig ( http://www.lysakerbil.no sitt utregnings program ) jeg skal selv ha ca 300 hk, og skal ha 500 cc dyser, t3\4.

GLT insug som er modifisert og frest opp.. samt at ejg skal ha en god 531 porta topp.

 

turboen og dysene dine er første flaskehals.

ang chip så skal jeg teste Viking chip. da trenger jeg ikke gullboks. også skal tenningen bli god.

ellers skal jeg ha justerbar BTR, og en større bensin pumpe ( type er ukjent enda )

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 cc på 250 hk? på 145% av dysenes kapasitet er dette mulig ( http://www.lysakerbil.no sitt utregnings program ) jeg skal selv ha ca 300 hk, og skal ha 500 cc dyser, t3\4.

GLT insug som er modifisert og frest opp.. samt at ejg skal ha en god 531 porta topp.

 

turboen og dysene dine er første flaskehals.

ang chip så skal jeg teste Viking chip. da trenger jeg ikke gullboks. også skal tenningen bli god.

ellers skal jeg ha justerbar BTR, og en større bensin pumpe ( type er ukjent enda )

 

 

Mvh Erik

 

har ikke regna selv på det med dysene men det var maxis, hp freak eller s90r som snakka om at de greide 250 og ikke mer..men om du vet annet får du ta det opp med de som "vet" anderledes..selv er jeg ikke viten på det området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår