Kenti Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Hei. har lest litt fram og tilbake her nå... Noen sier Ca 300 Gamp skal funke bra på LH 2,4... noen sier med å uten Gullbox. Hva er fakta? Jeg selv har en FK 98Mod ferdig overhalt og vektjustert... med 13C turbo enn så lenge... så lurer på Hva må til for å nå ca 300 gamp? hørte noen hadde bremsa 283 gamp med LH 2,4. må sikkert ha Justerbar BTR. kansje støre turbo? men den må jeg jo få opp laddetrykket på (forslag) 3 tom eksos med 4 tom utblås har jeg.. M90H girbox med forsterkte synkring på 3gir... og grom clutch:) trutrack diff... så nå må jeg bare ha mer gamp... noen som kan hjelpe meg. har ikke råd til datasprut enda... nettopp kjøpt bilen. 745 86 mod totalt ombygget inn og utvenndig til 98Mod V90:) Takk på forhånd Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 du bør nokk handle deg en ny turbo, større dyser, og en progressiv btr, eventuelt en k kam, 2x chip.. da er du på god vei.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 du bør nokk handle deg en ny turbo, større dyser, og en progressiv btr, eventuelt en k kam, 2x chip.. da er du på god vei.. Så du vil si at jeg trenger Gullbox? folk sier jeg ikke trenger større dyser for den effekten. men Justerbar BTR. ja har bestillt meg 16T Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 for 300 hk lh 2.4 er det gullboks med en go chip + en go chip i innsprutboksen som gjelder. (evt mapping hvis du har lyst....) org. dyser og org. btr holder lenge. eneste du må endre i bensintilførselen er bensinpumpa di. kjøp ei 053 bosch pumpe da klarer du deg lenge. i følge krb holder 740/940 pumpa til rundt 250hk. har en ft selv rundt 280-290 -19t -chipper -053 pumpe -vektjustert og balansert -komp senkt -porta 405 -k-kam -kl-grenrør -k&n -3" jt -hard wg turbotrykk rundt 1,3bar Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 org dusene peaker vist på 250hk..litt greit å ha noe å gå på mener nå jeg.. ikke det dyreste heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 for 300 hk lh 2.4 er det gullboks med en go chip + en go chip i innsprutboksen som gjelder. (evt mapping hvis du har lyst....) org. dyser og org. btr holder lenge. eneste du må endre i bensintilførselen er bensinpumpa di. kjøp ei 053 bosch pumpe da klarer du deg lenge. i følge krb holder 740/940 pumpa til rundt 250hk. har en ft selv rundt 280-290 -19t -chipper -053 pumpe -vektjustert og balansert -komp senkt -porta 405 -k-kam -kl-grenrør -k&n -3" jt -hard wg turbotrykk rundt 1,3bar Har du nye og større dyser?? Eller har du høyere bensintrykk til dyser?? Høres mye ut 280-290hk for 320cc dyser.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 300 cc..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 300 cc på 250 hk? på 145% av dysenes kapasitet er dette mulig ( http://www.lysakerbil.no sitt utregnings program ) jeg skal selv ha ca 300 hk, og skal ha 500 cc dyser, t3\4. GLT insug som er modifisert og frest opp.. samt at ejg skal ha en god 531 porta topp. turboen og dysene dine er første flaskehals. ang chip så skal jeg teste Viking chip. da trenger jeg ikke gullboks. også skal tenningen bli god. ellers skal jeg ha justerbar BTR, og en større bensin pumpe ( type er ukjent enda ) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 420cc dyser 3"LMM Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Det som er flaskehalsen på FT/FK er turboen og kammen. Bytte de så er du en bit på vei.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 K-kamen klarer brasene uten problem, standard A kam også.. bare ikke så turtalsvillig, men meir kjørbar på lave turtal 1800-2200rpm.. Men 300hk med en 8V og arf 11.5 da må du ha minst 450cc -500cc dyser. Hvis ikke magrer du motor slik at det blir farlig varmt for stempel.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 300 cc på 250 hk? på 145% av dysenes kapasitet er dette mulig ( http://www.lysakerbil.no sitt utregnings program ) jeg skal selv ha ca 300 hk, og skal ha 500 cc dyser, t3\4. GLT insug som er modifisert og frest opp.. samt at ejg skal ha en god 531 porta topp. turboen og dysene dine er første flaskehals. ang chip så skal jeg teste Viking chip. da trenger jeg ikke gullboks. også skal tenningen bli god. ellers skal jeg ha justerbar BTR, og en større bensin pumpe ( type er ukjent enda ) Mvh Erik har ikke regna selv på det med dysene men det var maxis, hp freak eller s90r som snakka om at de greide 250 og ikke mer..men om du vet annet får du ta det opp med de som "vet" anderledes..selv er jeg ikke viten på det området.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 litt OT: er de grønne dysene fra volvo 468cc? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 468cc men ved "3.8 BAR" 3 bar ca 380cc Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Fargen er vel egentlig helt umulig å identifisere dysene ut i fra.. må ha nummeret og sjekke med det.. Vet ikke hvor mye org dysene klarer hvis en hever bensintrykket en del og monterer grøvre pumpe..? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.