oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 De grønne dysene fra Volvo S60R Har en fløde på 468cc ved 3.8 bar bensin trykk. kjører med de selv nå med bra resultat, men har 3 bar bensintrykk.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 apropo fargene på dyser, cossworth folka er jo fine slik:D hakke peil i hælvette åssen dyser de har, men fargen på de, det veit de! og de vet også vilke farger "enn skal ha", men specs'a på dysene, og hvorfor en bør ha de, d har ikke noe å si:D:D heh virker som en triveli kar:D http://grombil.com/Start/Artikkler/Teknisk/Cossy/Cossy.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 apropo fargene på dyser, cossworth folka er jo fine slik:D hakke peil i hælvette åssen dyser de har, men fargen på de, det veit de! og de vet også vilke farger "enn skal ha", men specs'a på dysene, og hvorfor en bør ha de, d har ikke noe å si:D:D heh virker som en triveli kar:D http://grombil.com/Start/Artikkler/Teknisk/Cossy/Cossy.html He he he.... Eg måtte spenne på meg treskoene, og ta meg en tur i garasjen. Eg viste at de tre siste siffer er 968.. Her er heile nr 0280-155-968 mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 de grønne 330cc orginale ft dysene skal henge med oppimot 300 hk de.. med rett trykk og dc. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Nei. det går ikke!!! Hva bensin trykk skulle du ha da, 7-8 bar? Her må det være forvekslet mellom de orginale og de Grønne fra S60R (nr968) Eg Veit at det må til ca 500cc dyser ved 3 Bar for å klare 300 Ærlige hester!! Har holdt på med dette en stund.. 7-8år Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 for 300 hk lh 2.4 er det gullboks med en go chip + en go chip i innsprutboksen som gjelder. (evt mapping hvis du har lyst....) org. dyser og org. btr holder lenge. eneste du må endre i bensintilførselen er bensinpumpa di. kjøp ei 053 bosch pumpe da klarer du deg lenge. i følge krb holder 740/940 pumpa til rundt 250hk. har en ft selv rundt 280-290 -19t -chipper -053 pumpe -vektjustert og balansert -komp senkt -porta 405 -k-kam -kl-grenrør -k&n -3" jt -hard wg turbotrykk rundt 1,3bar Hei. hvor har du kjøpt hard WG din? har ikke justerbardt turbotrykk du? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Hei. hvor har du kjøpt hard WG din? har ikke justerbardt turbotrykk du? er std 19t wg med hardere fjær. er skjært opp og bytta fjær og satt sammen igjen. jo det er jo justerbart på staget... Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 er std 19t wg med hardere fjær. er skjært opp og bytta fjær og satt sammen igjen. jo det er jo justerbart på staget... okey. vil du annbefale 19T framfor 16T? har Porta å Plana 531 Topp. med div snacks;) Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 kva av modifiseringer so må gjerast for å få 19t på 98mod Fk motor? Pris ny hos volvo? muligheit for å levere inn min 13c som bytte turbo? Og motorbetegnelse på motor som 19t blei levert med? Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 kva av modifiseringer so må gjerast for å få 19t på 98mod Fk motor? Pris ny hos volvo? muligheit for å levere inn min 13c som bytte turbo? Og motorbetegnelse på motor som 19t blei levert med? sitter på V70R (ny typen) må snu kompresjonshuset Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 de grønne 330cc orginale ft dysene skal henge med oppimot 300 hk de.. med rett trykk og dc. Hvorfor prater alle om 330 cc dyser i ft???? Sitter 300cc dyser i den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 sitter på V70R (ny typen) må snu kompresjonshuset Sitter KKK turbo på nye V70R. K24 tror jeg det var... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Hvorfor prater alle om 330 cc dyser i ft???? Sitter 300cc dyser i den! Tror at du har feil der altså. B-230 fk-ft har dyser med delenr.280 150 804 og leverer 337 cc på 3 bar. Men de som sitter på B-23 og 230 et er 280 150 355 (357) og gir 300 cc på 3 bar. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Tror at du har feil der altså.B-230 fk-ft har dyser med delenr.280 150 804 og leverer 337 cc på 3 bar. Men de som sitter på B-23 og 230 et er 280 150 355 (357) og gir 300 cc på 3 bar. Sitter samme på 200ft/gt, 204ft/gt, 230ft/gt og 230fk/gk. Nummeret er 0 280 150 804, og ifølge Volvo sine bøker, gir disse 300 cc. 200ET har 0 280 150 802 som gir 271 cc ved 250 kPa 230ET har 0 280 150 357 som gir 300 cc ved 300 kPa De største dysene man får på en rød- motor er altså 300 cc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Tilbake til 19t! Motorbetegnelse på motor som 19t blei levert med? Noken som har pris på ny 19t? skal ellers passe rett på motor uten altfor store modifiseringa? Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.