Gå til innhold

Vil påby satellittmottaker i alle biler

Ranger emnet

Alexxx

Anbefalte innlegg

Du verden! Føler meg kallet til å svare litt på noe av dette:

La det først være klart, uten EØS ville Norge virkelig stå på sidelinja. Vi er avhengig av handel med disse landene - og uten avtaler ville vi ikke få solgt varene våre. Da ville hatt høyere arbeidsledighet, og mye strammere økonomi.

Når det gjelder lover og forskrifter har vi vist at vi klarer å finne på mye rart selv, uten hjelp fra EU. Se dere omkring da: Er det verre i EU-landene? Dyrere biler? Dyrere føreropplæring? Større bøter? Mer overvåking? Lavere fartsgrenser? Har de noe som er strengere enn oss i hele tatt?

Med overvåking er jeg for øvrig helt enig. Det vil jeg ha minst mulig av. Løsningen er ikke å redusere livskvaliteten til alle fordi noen kjører *****.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle tro datatilsynet hadde noe å si om dette. Det er jo stort sett den eneste oppegående etaten i Norge.

ja.. uten dem hadde norge gått til helvete... Ser jo ganske ofte sånn dumme forslag da til ting å tang, men heldigvis så klarer datatilsynet å få stoppet det ;)

Men altså.. sattelittovervåking av allebiler høres vel litt fjernt ut? Hvem skal gjøre dette? Hvor skal det gjøres? Hva om Ola Normann napper ut sattelitt kabelen sin?

Hvis noen skal kunne følge med på dette må jo da hver eneste sender få sitt eget nummer eller adresse... hvor mange biler er det i europa?

Bare noen spørsmål jeg stiller meg til dette tullet...

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle jo tro at 24 timers overvåkning av bilbruken vil være imot personvern-loven...

Men at det monteres for å brukes i tilfelle tyveri eller lignende er ok... Men så er da slike bokser allerede på markedet, og enkelte (Cadillac som jeg vet om) utsyrt med det fra fabrikk.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir vedtatt, men kun omfatter bevismatriale for tyverier og årsaker til kollisjoner er jeg enig.

Derimot, dersom vi får enda en avgift, de ser hver gang du kjører for fort, og overvåker deg 100% 24/7, NEI! Det er tragisk at selv naboen min med 3 unger og masse gjeld, som aldri bryter en lov, skal bli behandlet på lik linje med kriminelle! Dette må vi få en slutt på... :deng

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette går igjennom, noe jeg ikke tror kommer til å skje, så blir nok den boksen kapslet inn i et lite lag med bly.....

Hehe. Følger deg på den!

Overvåket STi... Jippi... :rolleyes:

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette går igjennom, noe jeg ikke tror kommer til å skje, så blir nok den boksen kapslet inn i et lite lag med bly.....

Da er det bare å ta vinkelsliperen! :rockets

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å ta vinkelsliperen! :rockets

Tok ikke den du... :tannløs

Poenget er at disse boksene er trådløse sendere, og Viking067 vil ikke at boksen skal sladre på han, så han vil stoppe kjeften på den ved å kapsle den inn i bly slik at den ikke klarer å sende noe signal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

George Orwell skrev en bok som heter 1984.Anbefaler folk å lese den, så får man se hva slags samfunn vi er i om noen år!

Han bomma bare med 30 år. boka er skrevet i 1948, og temaet i boka er at man blir overvåket uansett hvor man er og hva man gjør.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at England og Norge har mye til felles innen transportsektoren, men England er altid først ute med de ekstreme tiltakene, man har rush-tidsavgift i London, og nå, nå kommer selve jævelskapen.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2354921

Britain will be first country to monitor every car journey

From 2006 Britain will be the first country where every journey by every car will be monitored

By Steve Connor, Science Editor

Published: 22 December 2005

Britain is to become the first country in the world where the movements of all vehicles on the roads are recorded. A new national surveillance system will hold the records for at least two years.

Using a network of cameras that can automatically read every passing number plate, the plan is to build a huge database of vehicle movements so that the police and security services can analyse any journey a driver has made over several years.

(...)

Siden man i Norge jobber med teknologi for å gjenkjenne registreringsnummer, så ser jeg det som sannsynlig at norske myndigheter kommer til å sikle over denne muligheten.

Jeg avslutter med ett innlegg fra en amerikansk brukers reaksjon på denne nyheten, jeg må bare si meg helt enig i det han skriver:

Everybody who reads this thread, please do me a favor.

Read the entire top post. Read it seriously, as if you were to earn or lose a job based on your understanding of it.

Then, please understand it. Understand that from late 2006 or so, the British government will track and record all the movements of its subjects via motor car, store that data as long as is technically possible, and make it available to anyone who has enough "pull" to request the information - and given the history of "safety camera partnerships" in the UK, that includes private industry.

Surely most of you are aware of the sites on the Net where for twenty dollars or so you can obtain credit records, unlisted addresses, work information, and anything else you want on somebody. Now add the delightful aspect of being able to find out where they are, right now.

Once you have read and understood the above, please take it into consideration from now on when discussing plans your Governments, whether US, UK, or other, has to monitor you and control you.

When I was younger, the notion of the above plan would have been dismissed with a laugh. Today, it is reality. That is how governments exceed their authority.

All free men and women in Great Britain, if any still exist, need to take their personal weapons, legal or not, and destroy these sentinels of the police state before it is too late.

Those of us in the United States need to prepare for the fact that we may need to do the same here. Thank G-d for the vast size and unruly population of this flawed but wonderful country.

Lenke til kommentar
Del på andre sider