Gå til innhold

Spm til "Överladdaren" angående 745 turbo motor

Ranger emnet

Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

Överladdaren: har prøvd å nå deg på pm angående 745 turbo motoren

Noen spm:

Km stand? Overhalt? har du evnt noe dokumentasjon på dette?

er den komplett med ledningsnett og hjerne, turbomanifoild og turbo?

evnt hva mangler?

Har du selv "kjørt" denne motoren og vet hvilken stand den er i, om den er fri fra ulyder og at det ikke er unormalt oljeforbruk?

Mvh

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Överladdaren: har prøvd å nå deg på pm angående 745 turbo motoren

Noen spm:

Km stand? Overhalt? har du evnt noe dokumentasjon på dette?

er den komplett med ledningsnett og hjerne, turbomanifoild og turbo?

evnt hva mangler?

Har du selv "kjørt" denne motoren og vet hvilken stand den er i, om den er fri fra ulyder og at det ikke er unormalt oljeforbruk?

Mvh

Km stand ukjent, men kammen er i god stand.

Såvidt meg bekjent er den ikke overhalt nylig. Billig overhaling kan muligens ordnes.

Har ikke selv kjørt med denne motoren, men den ble tatt ut av en bil kort tid før jeg kjøpte den.

Den mangler hjerne og LMM. Noe annet skal ikke mangle.

M102-motorene er enkle å skru på, og du vil ikke ha noen problemer med å eventuelt bytte stempelringer om du måtte ønske det.

Turbo og WG er i god stand.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det du som har anonse på bmwccn også? Er i utgangspunktet veldig intressert, men desember tok litt knekken på økonomien, så det blir ikke noe før januarlønninga er på bok vertfall..

M102: det er 3,2 literen ikke sant?

har du en e-post adresse evnt tlf nr eg kan ta kontakt på når eg ser hvordan det ligger ann med økonomien i starten av februar. kan godt sende det til xzero@start.no

mvh

jan are

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det du som har anonse på bmwccn også? Er i utgangspunktet veldig intressert, men desember tok litt knekken på økonomien, så det blir ikke noe før januarlønninga er på bok vertfall..

M102: det er 3,2 literen ikke sant?

har du en e-post adresse evnt tlf nr eg kan ta kontakt på når eg ser hvordan det ligger ann med økonomien i starten av februar. kan godt sende det til xzero@start.no

mvh

jan are

Mail er sendt!

M102 er 3,2-literen - 7,5 i komp, KKK27 turbo, separat WG, natriumkjølte ventiler og oljekjøler.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å flytte over topp og manifoil på en M30B35, og bruke så bruke stemplene, hjerne og LMM til en M106(3,5 745 er det ikke?)? Evt. LMM fra M30B35(fungerer den...?)?

Må vel kanskje ha veiv og råder fra m102'en også for å tåle litt juling..

Hadde dette fungert sammen. Spørsmålet er vel egentlig om selve M30 blokka er forskjellig fra M106 blokka.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å flytte over topp og manifoil på en M30B35, og bruke så bruke stemplene, hjerne og LMM til en M106(3,5 745 er det ikke?)? Evt. LMM fra M30B35(fungerer den...?)?

Må vel kanskje ha veiv og råder fra m102'en også for å tåle litt juling..

Hadde dette fungert sammen. Spørsmålet er vel egentlig om selve M30 blokka er forskjellig fra M106 blokka.

Så vidt jeg veit så er det ingen forskjeller på blokk, veiv og råder på turbo og ikke. Dette er med et lite forbehold.

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider