GolfRallye Skrevet Mai 22, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2002 Selger en helt ny, i eske turbosmart dumpvalve eller BOV som det heter. PRIS: 1800,- Her er et utdrag fra turbosmart's hjemmeside: ALL NEW BLOW OFF VALVE TYPE II - VEE PORT Introducing the all new Vee Port Blow-off Valve - leaving the competition in it's wake. The Type II, often referred to as the 'old timer", has undergone a major face lift along with the addition of a very important feature, the variable exhaust port system or Vee Port. This concept was developed by the Turbosmart Performance race team in order to better accomodate a wide variation in Turbo configurations. Unique variable exhaust port system resulting in better venting of excess pressure. Adjustment via the unique Quick Wrist action (no spanners required) Supplied with a 38mm weld-on adapter to suit stainless or steel piping Supported by our Multi-Fit adapters This valve will perform best on engines above 1500cc Want more information, download a PDF of the instruction Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2002 Hadde vært morro å sette noe sånt på Saab'en. Noen med litt peiling som vet hvordan innvirkning dette hadde hatt på systemet? Spessielt med tanke på luftmengdemåleren. Det er jo en resirkulerende BOV på den nå, og etter hva jeg kunne se under panseret var den av plast(kan det stemme?), den går til en rør som går tilbake til grenrørert rett før inntaket på turbon. Denne plast saken som jeg misstenker er BOVen har også en ledning på toppen som går rett til en liten rund sak som det gikk to ledninger ut av og inn i hovedelektronikk bunten. Noen føler/måler av noe slag? Edit: Fant denne tråden på zatzy... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet Mai 23, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2002 Tror nok det skulle gå greit. Vet at en får kjøpt BOV-kit til VAG 1,8T. De bruker ihvertfall luftmengdemåler. Er vel best å høre med noen som vet dette sikkert. Kanskje Magne Antonsen hos Norspeed.no vet. Vet han kjører turbo-saab. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Mai 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2002 Ettersom jeg har hørt/lest taper man effekt ved å sette dump valve på VAG 1.8T siden disse har luftmengdemåler, og derfor trenger man på disse motorene en "diverter valve" eller dump valve som dumper tilbake til innsuget igjen. Hvis ikke klikker ecu'en pga av tap av trykk o.l. or kan gå inn i "safe-mode" etc. Men som sagt, har jeg kun hørt/lest dette. Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Mai 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2002 Originally posted by boXer Hadde vært morro å sette noe sånt på Saab'en. Noen med litt peiling som vet hvordan innvirkning dette hadde hatt på systemet? Spessielt med tanke på luftmengdemåleren. Det er jo en resirkulerende BOV på den nå, og etter hva jeg kunne se under panseret var den av plast(kan det stemme?), den går til en rør som går tilbake til grenrørert rett før inntaket på turbon. Denne plast saken som jeg misstenker er BOVen har også en ledning på toppen som går rett til en liten rund sak som det gikk to ledninger ut av og inn i hovedelektronikk bunten. Noen føler/måler av noe slag? Edit: Fant denne tråden på zatzy... På saab'en er det nok best med "bypass" så kan du jo sette på et luftfilter. Da blir det lyd og mere virkning. Men det er ingen vits å gjøre det da "bypass" vetilen til Saab er helt perfekt. Men det går også å sette på en dumpvalve, men det bare for lyden sin del.. Får ikke noe mere "drag" av det på Saab'n.... Tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Mai 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2002 Lyden får du vel av en resirkulerende dumpventil også, bare du har åpent luftfilter... men en åpen dump bråker vel kanskje litt mer? Det funker helt bra, og du mister ikke effekt heller. Eneste ulempen med en åpen dumpventil er at du får litt fet blanding rett etter giring, noe som gir en liten eksosdott.. eller dersom du går brått av gassen etter å gitt litt på kan du få litt knatring i eksosen eller flammer i værste fall, men dette er kun dersom du har tatt bort katalysator og har rake rør med gjennomstrømningspotter. Men det er viktig at ventilen justeres riktig.. disse ventilene kan lekke på tomgang og da går motoren som en rompe.. Den ventilen her var jo justerbar bare ved å skru på toppen så det burde jo være en grei sak. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.