Gå til innhold

Eldre V8 diesel!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hvis du har fått de en bra betalt jobb, hvorfor ikke vente med amcarkjøpet et år? Spare opp litt egenkapital og heller kjøpe en bil til f.eks 50.000 istede?

Suburban's og van's er sikkert helt ok biler det, men hvis vi er litt ærlige her nå, så er det vel ikke allverdens bil igjen når de har kommet ned i bruktpriser på 20.000?

Hvis du har en 50 000 kan du få en ganske grei van, suburba veit jeg ikke men er sikkert ikke dyrere den, men skjönner deg godt at du vil ha en nå, han som eier den jeg kjörer inniblandt ga 30 000 for sin, en som trtengte penger fort og angrer nå, litt småfeil og elektrisk, kombi en sitterad bak.

Trur jeg skal kjöre den nyttårsaften, gleder meg som en unge...

Skal ha chevy-van

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har jo vært intresert i amcar siden før jeg kunne si amcar nesten da så.. og det at jeg måtte skuffe meg ned til å la en jappse bli min først bil.. det var en tung stein å svelge.. hehe :)

men er jo og pga at jeg ikke vil kjøpe noen katta i sekken at jeg kommer hit for å spørre meg om råds og da.. hehe..

sånn at jeg kan finne ut hva jeg kan forvente (evt ikke forvente) av feil ved en slik bil!

er vel i grunn en sub jeg har mest lyst på.. syns de er litt kulere enn vans..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en 1969/70 Ford Mustang BOSS 429 på lomma så skal jeg se om jeg har en Suburban på lomma mi, hehe....

Lyst på am-car jeg og, onkelen min har hattmange råe, og bygd mesteparten sjöl så har sett noen heftige.

Men förste steg blir forhåpentligvis 302 w(eller 351 W) i Granada 2.8`n min.

Er 2 höl for lite og går for dårlig med borra 2.8 og manuell.

Men skal du unngå katta i sekken, sjekk "servicer", kvitteringe og holde deg unna 700-kassa, prövekjör grundig, og sjekk for rust og skader, også på ramma(kanskje viktigst).

Men har jo ikke all verden peil som sagt...

Og pröv å få med deg en som har peil, ikke bare en kompis som tror det sjöl.

-there is no replacement for displacement

-there is no substitute foe cubic inches

-real power, no turbo-shit(kan jo väre artig det og da)

Go for it

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En midsize bil med (ettermontert) 305/350 tpi trenger jo ikke bruke så alt for mye drivstoff det heller hvis det blir mye langkjøring? Det har iallefall jeg lyst til å få tak i neste gang jeg skal bytte bil. Ser for meg at Malibu/cutlass stasjonsvogn med innsprut kan være en helt ok bruksbil

Hadde egentlig som mål å ha en amerikaner som førstebil jeg også, men hvor mye amcar får man egentlig for 4500? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da skal jeg fortelle deg en liten histore.

Hovedpersonen er en dum, uvitende, utålmodig gutt på 23 år. Dette hendte for 17 år siden. Jeg hadde en helt grei "slådde", en Datsun 260C med 2,6L rekke6'er som var verdt omtrent 20.000kr.

Så fikk jeg en bra betalt, sikker jobb og ville ha amcar. Ikke nå, men NÅ!!!

Solgte bilen for 10.000kr, lånte 100.000kr til 20% rente (slik var det på slutten av 80-tallet) og kjøpte meg en FEIT Chevrolet Chevelle. Totalt overpriset den gangen, selvsagt, men jeg VILLE ha slik bil AKKURAT da.

5 år senere hadde interessen snudd litt og bilen ble solgt for 15000kr. Den var bare en 4dht med PG og 307 cid og jeg hadde det brenntravelt. Dermed ble prisen slik.

Morro? Not. Utrolig dum bileier? Ja.

Fortellingen er sann og hovedpersonen er meg. Selv i den korte historein over kan jeg idag trekke ut 10-12 typiske feil!

Forhåpentligvis er du langt mer intelligent enn jeg var. Jeg greide heldigvis å betjene lånet, så min finansielle "historikk" er tross alt ren.

I dag er jeg 38 år, bygger rod, er tålmodig og tar det etterhvert som pengene tilllater det.

Er klar over at du ikke tenker på store lån, men når jeg jeg ser innlegg av den typen du skriver, så får jeg litt sånn "noia", av egene dyrekjøpt erfaring.

Masse bra folk steller med amcars, men masse NISSER steller også med amcars.

Du vurderer å kjøpe en bil helt nede i bånn av pris-segmentet til den aktuelle biltypen. I tillegg sier du at du mangler kunnskap. De to tingene er ofte en svært uheldig og dyr kombinasjon.

Få for all del med deg en som har kunnskap, som ikke liker disse bilene særlig godt (objektiv) , og som ikke er mer kamerat mer selgeren enn han er med deg.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe (sorry jeg ler men..) skjønner hva du mener.. er som sagt og derfor jeg kom hit først!

og jeg kom jo til å tenke på en ting da.. Alf (min mors nye gubb-feen) han har jo rimelig peil på biler.. og han liker amcars.. men holder seg objektiv til selger, og holder seg til bilen og mitt eget beste!

og du har rett, har ingen planer om noe lån.. ei heller om å kjøpe den råeste og feteste bilen.. men en vanlig bruksbil.. men litt kresen kan man jo være for det da.. hehe :)

og om jeg nå får meg en bil innen kort framtid, så har jeg ikke tenkt å gjøre noe spess med den.. utenom evt å oppgradere sterion en smule.. (må jo ha litt lyd da!! hehe)

er og derfor jeg helst vil ha en bil som er lite/ingen feil på fra før av.. og gjerne vite at den ikke bryter sammen 500m etter at penger og bil har byttet eier!

så jeg stresser ikke med kjøpet..jeg tar mine forhåndsregler, og sjekker opp litt først (deriblant grunn til denne tråden!) men vil gjerne ha en så rimelig fort som mulig..

EDIT: fant jo denne på autodb da.. rimelig fin.. men uten pris.. :(

tenkte jeg skulle ringe bare for å høre!

hva syns/tenker dere om denne??

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=883187

Lenke til kommentar
Del på andre sider