Gå til innhold

Eldre V8 diesel!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som noen seriøse lastebilsjåfører detta... not!

(Den dan dere har vært på glattisen med nesten 70 tonn, skjønner dere å mange mennesker en kan drepe på få sekunder!)

 

Et lite tips angående kjøp av amcar til rundt 20 000kr.

Etter det jeg kan lese sier du at du ikke har noe serilg peiling på detta,

hvis du handler en amcar til den prisen, må du sansynligvis påregne en del arbeid etterhvert. (det måtte hvertfall jeg :rolleyes: ) å hvis du da ikke kan skru selv blir vel detta veldig dyrt, hvis du må betale for hver ting du skulle gjort....

 

Ville spart litt penger jeg og venta til jeg hadde råd til noe som ikke var i tvilsom stand (som sagt, bare et tips)

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noen seriøse lastebilsjåfører detta... not!

(Den dan dere har vært på glattisen med nesten 70 tonn, skjønner dere å mange mennesker en kan drepe på få sekunder!)

 

 

tom lastebil, avlukket område!! slapp av.. er jo ikke idi-ot heller, gjør jo ikke slikt når jeg har last på bilen, ei heller på åpen vei hvor det ferdes folk og andre biler!

 

og når det gjelder mine kunskaper, så er de rimelig begrenset når det gjelder diesel biler ja.. skal ikke nekte på det.. hehe!

og joda, vet at biler i den prisen jeg snakker om kan være tvilsome når det kommer til standen og hvor lenge den holder..men det er ikke det store problemet her.. problemet mitt er: hva ryker muligens først! hehe

og det med å skru, vel.. er ikke den skarpeste.. men kan fort fixe det som er feil, bare jeg finner ut hvor feilen ligger! (er ikke redd for å bli skitten på fingeren azza!)

 

pluss, jeg kjenner en del folk som kan skru.. og de er villige til å hjelpe meg litt når/om jeg trenger det!! (min mors type er og villig til å stille opp..uten at jeg trenger å gjøre noe selv.. hehe)

 

men tvilsomme biler kan man jo finne i alle prisklasser så.. eneste jeg vet er at amcar holder seg meget bra.. og de er rimelig lette å skru på så! (så framt du ikke må bytte noe langt inne i motoren på en van da så!! hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange (og delte) meninger om 6.2 Dieselen til chevrolet.

noen har problemer hele tida mens andre har motorer som har gått over 500 tusen uten feilslag. Men har hørt mest negativt da.... kiddie

 

Så lenge eieren skjønner at han kjører gammel dieselmotor går det bra, altså ikke mye turtall.... å bruker bilen med forsiktighet.

 

Det var rådet jeg fikk av en som hadde kjørt 6,2 diesel i 20 år.

 

å du kan jo ha flaks å finne noe som funker da :hello:

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bd9ce.jpg

 

Denne har jeg brukt siden 2000, men om man er tøff i tryne en periode så går det sakte men sikkert over.....

Bilen min har 454 cid bensin og propanfyring....

Og det er propan som redder regnestykket mitt....

 

For den bruker 2,5-3 liter på mila, om det er bensin eller propan, men når shell selger propan for 4,05 literen, så ligger jeg da under 10 kroner per mil....

 

:thumb

 

En sånn med 6,2 anleggsmotor vil ha minst 1,5 -2 liter pr mil...og da med minst 10 kr per liter, så blir jo det 15-20 kr per mil......

 

Å er det hvert det?????? alacocaina

 

Har selv en 85 starlet i tillegg, så jeg har lært..... :roll:

 

Men TRENGER du en silk bil så finnes det ikke bedre arbeiskompis... kiddie

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bd9ce.jpg

 

Denne har jeg brukt siden 2000, men om man er tøff i tryne en periode så går det sakte men sikkert over.....

Bilen min har 454 cid bensin og propanfyring....

Og det er propan som redder regnestykket mitt....

 

For den bruker 2,5-3 liter på mila, om det er bensin eller propan, men når shell selger propan for 4,05 literen, så ligger jeg da under 10 kroner per mil....

 

:thumb

 

En sånn med 6,2 anleggsmotor vil ha minst 1,5 -2 liter pr mil...og da med minst 10 kr per liter, så blir jo det 15-20 kr per mil......

 

Å er det hvert det?????? alacocaina

 

Har selv en 85 starlet i tillegg, så jeg har lært..... :roll:

 

Men TRENGER du en silk bil så finnes det ikke bedre arbeiskompis... kiddie

 

du bor jo her i grenlands området du jo.. har sikkla etter den bilen din x antall ganger når den har rullet forbi meg.. hehe :)

og det er ikke slik at jeg MÅ ha.. men VIL ha!! hehe

har drømt om amcar siden før jeg kunne si ordet.. er oppvokst med amcar og så.. (bare synd det er kun meg i familien som har fått den amcar basillen.. hehe)

 

men jeg kommer jo seff ikke til å kjøre den gassen i bunn hele tiden heller da.. hehe :)

blir kun opp i 100 km/h på vei til jobb (null biler på E18 da) og ca 60-70 på vei hjem (mange treige biler da!!)

utenom det så blir det vanlig kjøring.. følge grensa og slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for øyeblikket skal det være orginal greier på 240 hk.

 

Men har fått kasta orginal eksosmanifoldene og montert dobbelt 3 tom annlegg med 2, 60 cm Apple Racing potter....

 

Noen som vil ha maniforlder?

 

Men det finnes greier med 286 graders hydraulkam og performer innsug eller om det blir montert 12,5 komp stempler, 720 graders mek roller + alt og Dart Merlin innsug.....

 

Det vet jeg ikke ennå.....

 

Hadde banken vært proppa med penger så hadde det uten tvil havnet en 572cid/720 hk motor i bilen. :hello:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen folkens.. og god jul!

grunn til denne tråden her nå, er den at jeg er ute på jakt etter en "ny" bil.. og grunnet at jeg kjører ca 80km pr dag (til og fra jobb) så har jeg funnet ut at jeg må synke ned i avgrunnen å kjøpe en diesel bil.. :(

 

og eneste bilane jeg finner som passer min lomme bok (og det er bare så vidt!!) er eldre biler fra 1985 fram til ca 1992!

da gjerne van eller suburban!

de kommer da med en 6.2L V8.

 

det jeg lurte på er dette: hvor økonomiske er disse egentlig??

har hørt de bruker nesten like mye drivstoff som min vanlige bensinbil gjør i dag.. så at rent økonomisk så lønner det seg svært lite!

pluss at det har tendenser til å være en del krøll med disse motorane og evt andre deler av bilen (er snakk om chevy her azza!)

 

noen her som kan hjelpe til med litt mere info??

 

6,2 og 6,5 D er søppel spørr du meg de revner i blokkene raser diesel pumper i hytt og pine mao de er så dyre i drift at en Sub med 350cid bensin er like "billig" hvis noen av de kan kalles det.

 

Nei finn no skikkelig Diesel Cummings lager fine saker men åffer kjøre kontaier på hjul!!!

 

Min lille 1.9TD bruker 0,5 med 1100kg og 270nm (justert) går det fortere en de fleste tror hehehe.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bd9ce.jpg

 

Denne har jeg brukt siden 2000, men om man er tøff i tryne en periode så går det sakte men sikkert over.....

Bilen min har 454 cid bensin og propanfyring....

Og det er propan som redder regnestykket mitt....

 

For den bruker 2,5-3 liter på mila, om det er bensin eller propan, men når shell selger propan for 4,05 literen, så ligger jeg da under 10 kroner per mil....

 

:thumb

 

En sånn med 6,2 anleggsmotor vil ha minst 1,5 -2 liter pr mil...og da med minst 10 kr per liter, så blir jo det 15-20 kr per mil......

 

Å er det hvert det?????? alacocaina

 

Har selv en 85 starlet i tillegg, så jeg har lært..... :roll:

 

Men TRENGER du en silk bil så finnes det ikke bedre arbeiskompis... kiddie

 

Den har jeg sett för ja, har den stått ved den bilsjappa som var under europris(lidl) tidligere?

 

Töff den ja(sikle)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt IKKE den bilen, for den bilen var det kroknesa på lille huset på gummin som ikke kunne kunne betale for seg og blei tatt i innkasso.

 

Den som stod der hadde sånn je...la 6,2 traktormotor og var griserusta i kanaler og dører og over alt og 3 trins manuell.....fyjs.... :puke

 

min bil kommer fra vestfold og er kanskje den første som skraphandler torgersen hadde, da var den rød....

 

bigdrd7ns.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skall få et jæ...li gått råd av meg.

-Styr langt unna 6,2 dieselen.

Dette er en enligt min mening en direkte dårlig motor uansett hva du jamfører med. Jeg har selv hatt en slik og en kamrat kjøpte utoligt nokk en slik etter jeg hade vart igjenom allt tull med min. Begges konklusjon nå er ALDRIG MER 6,2 Diesel!!!!!!

 

Att denne motor har et gått rykte er for meg ubegripelig.

 

Min motor gikk dunken etter ca 200 mil, da hadde den gått ca 180.000km. Jeg fikk den renovert hos en som hade spesialisert seg på å renovere disse motorene. Hans første spørsmål var

-Er du sikker på at du ikke skal putte in en 350 bensin istede?

PÅ den tiden kunde jeg ikke nokk om dette (kanskje jeg ikke kan nokk om det nå helder?) så jeg sa nej, og gikk for diselrenovering.

Han sa (han levde på å renovere dieselmotorer) at 90% av alle 6,2 motorere han demonterte var sprekt i blokket!

Reparasjonskostnaden (delepris) for 6,2 mot 350 er omtrent det dobblete. Nå gjør jag det meste selv, så for meg er deleprisen viktig.

Jeg hade en G20 Van med en 350/th700 2,73 bakaksel i 7 år. Den kjørte jeg på 1.2 (meget forsiktig kjøring) på langkjøring og 1,7 i byen.

 

Hvis du må ha en amrikaner må du akseptere literen på mila, men da kan du ikke kjøre van eller sub. Kanskje en caprice med 305 tbi motor den kan nokk gå under literen.

På vinteren kjører jeg Volvo 245 -86 fantastisk bra bil! Men tørst, 0.9 på langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår